نبی: می توانیم با کی روش تا جام ملت ها ادامه دهیم/ او نسبت به گذشته تعاملش بیشتر شده است

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص شرایط تیم ملی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، مهدی محمد نبی در خصوص شرایط فدراسیون فوتبال اظهار داشت: بعد از انتخابات جلساتی را با رئیس فدراسیون داشتیم. تقویم را نگاه کردیم دیدیم ۴ اعزام برای تیم‌های مختلف داریم. برای سایر تیم ها همیشه در فدراسیون به هماهنگی نیاز است. یک کار شبانه روزی بود که به خوبی دنبال شد. کادرفنی و سرپرستی تیم ملی نوجوانان، جوانان و فوتسال مشخص بود. در مورد تیم ملی بزرگسالان، کی روش به عنوان کسی که ۸ سال در دو دوره جام جهانی حضور داشت انتخاب شد.

*کی روش انتخاب شماره یک ما بود

وی در خصوص انتخاب سریع کی روش گفت: طبیعی است. وقتی هیات رئیسه جدید قرار است کارش را شروع کند مذاکره به عنوان چشم انداز تیم ملی مد نظر ما بود. اگر چشم اندازی نداشته باشیم بهتر است مسئولیت را قبول نکنیم. او انتخاب شماره یک ما بود ولی در هیات رئیسه مطرح شد چون باید اعضا رای می دادند. هم علاوه بر مسائل فنی، درمورد تجربیات و سایر موارد هم مطرح شد و رای آورد.

*اسکوچیچ حضور در تیم امید را نپذیرفت

نبی در خصوص قرارداد کی‌روش عنوان کرد: بعد از اینکه انتخاب شد و مذاکره کردیم، بالافاصله با اسکوچیچ جلسه گذاشتم و برای تیم ملی امید پیشنهاد دادیم. گفت برنامه دیگری دارم. در خصوص مبلغ قرارداد کی روش با توجه به اینکه با ۵ دستیار او هم صحبت شد، خودش ماهیانه ۵۰ هزار یورو می‌گیرد. دستیاران او هم ۳۰هزار یورو دستمزد خالص دارند. جمع ۶ نفر در ماه ۸۰ هزار یورو است. در فاز اول تا پایان جام جهانی است ولی گزارشی را تاج تا پس فردا اعلام می‌کند و اگر امکانش باشد بتوانیم تا پایان جام ملت ها برنامه ریزی کنیم. چون شرایط قراردادی او خوب است.

*قرارداد کی روش می تواند برای فاز بعدی تمدید شود

وی افزود: با او صحبت کرده‌ایم. برای فاز بعدی قابل تمدید است. اگر تیم به مرحله بعد صعود کند کادرفنی ۱۲درصد از پاداش صعود را دریافت می‌کند. برد در مرحله گروهی جدا است. در تمامی دنیا این مساله حاکم است. در کنار پاداش نتایج پاداش صعود هم وجود دارد. بعد از آمدن کی‌روش به ایران و دستیارانش، فکر کنم ۲۳ شهریور بود. بلافاصله تمرینات را در کمپ تیم ملی شروع کردند. ۲۴ بازیکن در اردوی اتریش بودند. نوراللهی هم از دبی اضافه شد و ۲۵ نفر شد. رضاییان و نورافکن هم در لیست بودند اما برای اخذ ویزا دیر اقدام شد.

* قرار است شنبه بعد از هر بازی لیگ، بازینان در اختیار تیم ملی باشند

نبی تصریح کرد: در تهران جلسه ای با حضور کی روش و مسئولان سازمان لیگ داشتیم. با توجه به تقویم تیم ملی و زمان کمی که داریم، تقویم تیم ملی را مطرح کردیم. سهیل مهدی تقویم را نوشته است. چون متولی دوستان هستند اجازه بدهید خودشان اعلام کنند اما قرار بر این است تا قبل از اعزام تیم ملی، شنبه بعد از هر بازی بازیکنان داخلی در اردو باشند. این اردو بیشتر برای تست آمادگی جسمانی است و جنبه ریکاوری دارد تا مربیان تیم از اوضاع آن ها با خبر باشند.

وی افزود: این بازیکنان نهایت سه روز در اختیار تیم ملی هستند و بعد به تیم خودشان می‌روند. فرصتی نیست که اردویی برگزار شود. شنبه تا دوشنبه در اختیار ما هستند و بعد به تیم خودشان می‌روند. البته کی‌روش هم با سرمربیان تیم‌ها صحبت و مشورت کرده است. حساسیت‌هایی که در مورد تیم ملی هست با آن‌ها صحبت شده است. احترام آن‌ها حفظ شده است. در کنار این مساله سازمان لیگ هم با باشگاه‌ها صحبت کرده، تعامل خوبی باید برقرار شود. حریفان سنگین و معتبری داریم. بدون آمادگی به جام جهانی رفتن به صلاح کسی نیست.

*کی روش تعامل و رفتارش بهتر شده است

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد تغییر رویه کی‌روش گفت: ۸ سالی که او در ایران بود تجربیاتی کسب کرد. برای همین اردویی که قرار است انجام شود همین که به تک تک سرمربیان زنگ می‌زند احترام آن‌ها را حفظ می‌کند. نسبت گذشته تعاملش بیشتر شده، البته سن آدم که بیشتر می‌شود رفتارش بهتر می‌شود.

*کی روش در ترکیب تیم ملی ریسک کرد

وی افزود: الان هم اگر صحبتی را برای ترمیم تیم ملی مطرح می‌کند برای تیم ملی کشورمان است. بیش از دو سوم این بازیکنان، بازیکنان کی‌روش هستند. به نفرات جدید هم اعتقاد دارد. در بازی‌هایی که انجام دادیم یک نیمه با یک ترکیب و یک نیمه با ترکیب دیگری بود. این شجاعت سرمربی است. او این ریسک را انجام داد چون ذهینتش این بود که این اردو برای آماده سازی است. حریفان ما هم هم نفراتشان را داشتند. بازیکنان ما در این دو بازی کامل چه در تمرین و چه در مسابقه، در اختیار تیم ملی بودند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات دستمزد کی‌روش و همکارانش در تیم ملی

*تعامل و همبستگی میان بازیکنان تیم ملی عالی است

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد صحبت‌هایی که پیرامون اختلافات بازیکنان تیم ملی مطرح می‌شود، اظهار داشت: این بحث را نمی‌توانید در مورد تیم ملی الان مطرح کنید. من سال‌ها در تیم‌های مختلفی بوده‌ام. معمولا این موضوعات در تیم‌های ملی واقعا هست ولی خوشبختانه در این اردو تعامل و همبستگی که بین بازیکنان تیم ملی وجود داشت خیلی عالی بود. احسان حاج صفی و بزرگ‌ترهای تیم در این بخش خیلی خوب مدیریت کردند. یکی از بهترین اردوها بود. اگرچه در دوره‌ای که اسکوچیچ سرمربی بود بین بچه‌ها تقریبا ناهماهنگی وجود داشت ولی در این اردو بسیار هماهنگ شدند که در زمین مشخص بود.

*هیچ اختلافی میان طارمی و آزمون نیست
وی در خصوص شایعات اختلاف مهدی طارمی و سردار آزمون، گفت: اصلا چنین چیزی نیست. طارمی، حاج صفی، جهانبخش و انصاری‌فر، بزرگترهای تیم هستند. خودشان در تیم همبستگی ایجاد می‌کنند. بعد از تعویض، وقتی طارمی روی نیمکت آمد، خودم شاهد بودم مرتب می‌گفت سردار از این فضا استفاده کن، سر بزن. یعنی آنقدر صمیمیت بین بچه‌ها وجود دارد. او سردار را تشویق می‌کرد. حتی بعد از گل اولین نفری که کنار خط آمد طارمی بود. یعنی آنقدر فضای خوبی داشتیم.

نبی گفت: باید از حاشیه‌ها پرهیز کنیم. با توجه به زمان کمی که داریم باید به سمتی برویم که روحیه بچه‌ها و انگیزه‌شان بیشتر شود. نباید این فضا و همبستگی را بیرون از اینجا به هم بزنیم. اگر ایرانی هستیم، هرکجا هستیم نباید موضوعی را به تیم ملی ربط بدهیم. با توجه به موقعیت خاصی که تیم ملی در جام جهانی دارد و در گروه بسیار سختی است، باید همه یکدل باشیم. بچه‌های تیم ملی هم واقعا اخلاق حرفه‌ای را رعایت می‌کنند. طبیعی است در اردویی که دو هفته یکجا برگزار می‌شود، طبیعی است که مثلا یکجا غذا بی نمک یا کم نمک باشد. از این صحبت‌ها همیشه در اردوها هست اما خوشبختانه تاثیری روی کار تیم نگذاشته است.

*رضاییان همکار قدیمی و دوست خوب من است

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در خصوص سرپرستی خودش و بهرام رضاییان در تیم ملی، عنوان کرد: او از همکاران قدیمی و دوستان خوب من است. به اتفاق تیم را در این مدت مدیریت کردیم. آنچه مدنظرمان بود را برای سازماندهی تیم ملی انجام دادیم.

وی در مورد اینکه  گفته می‌شود هیات رئیسه اعلام کرده بهرام رضاییان باید سرپرست باشد، گفت: این از همان حاشیه‌ها است که نباید به آن بپردازید. تیمی که کنار کی‌روش چه فنی و چه اجرایی حضور دارد، با شناختی که از همدیگر طی ۸ سال دارند، یک کارگروهی انجام می دهند. دوستانی هم که می‌خواهند به تیم ملی کمک کنند در خدمتشان هستیم. باید این فضا را آماده کنیم که هواداران و هموطنان ما وارد این مسیرها نشوند.

*همدلی داشته باشیم، نتایج بسیار خوب خواهد بود

نبی تصریح کرد: تیم ملی نیاز به حمایت دارد تا بچه‌ها بتوانند با خیال راحت در اردوها حاضر شوند و تیم ملی در قطر بتواند نتیجه بگیرد. تیم ملی و کادرفنی بسیار خوبی داریم. قاعدتا صداوسیما هم همیشه یار دوازدهم بوده، از جبلی رئیس صدا و سیما به عنوان کسی که سال ها تجربه دارد خواهش می‌کنم در مسیر مدنظر باشیم. هیچ چیز بهتر از تعامل و وفاق به خصوص در این مرحله که تیم ملی کار سختی دارد، نیست. طبیعی است که اگر همدلی خوب باشد نتیجه هم بسیار خوب خواهد بود.

*در خصوص سرپرست تیم ملی، تاج باید تصمیم بگیرد

به گزارش فارس، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم در خصوص اینکه آیا سرپرست تیم ملی بهران رضاییان است یا تغییری ایجاد شده، گفت: در این مورد رئیس فدراسیون باید تصمیم بگیرد. تصمیم گیری یا سیاست گذاری در فدراسیون بر عهده هیات رئیسه است. مباحث اجرایی به عهده رئیس فدراسیون است. اختیارات تفکیک شده است. الان مثلا قنبرزاده باید سازمان لیگ را مدیریت کند.

نبی در مورد اینکه در اساسنامه شرح وظایف هیات رئیسه متنوع‌تر شده که می‌تواند مانند فدراسیون قبلی تبدیل به پاشنه آشیل شود، اظهار داشت: در اساسنامه صفرتاصد مشخص است که هیات رئیسه و رئیس فدراسیون چه اختیاراتی دارند. همه چیز شفاف است. خوشبختانه یکی از افرادی که همراه من اساسنامه را نوشت خودش عضو هیات رئیسه است. سال ۹۹ اساسنامه را نوشتیم و دوستان دیگری هم همکاری کردند. یک جاهایی خط قرمز است که نایب رئیس و رئیس فدراسیون جلوتر نمی‌توانند بروند. یک جاهایی برعکس است.

*مسیر خوبی همراه با تعامل در فدراسیون وجود دارد

وی افزود: لذا آنچه که مسلم است در فدراسیون تفکیک وظایف وجود دارد. اعتقادم این است که اختیارات و وظایف مکمل هم هستند. اگر شفاف نباشند و خللی داشته باشند، هر مجموعه‌ای دچار هرج و مرج می‌شود. برای جلوگیری از این ماجرا افرادی که در فدراسیون و جاهای مختلف مسئولیت دارند، خود اعضای هیات رئیسه هم صاحب تجربه هستند، این مباحث مدنظرشان هست و خواهد بود. ضمن اینکه در فدراسیون فوتبال با توجه به تجربه‌ای که تاج، من،  قنبرزاده و دوستان هیات رئیسه داریم، فکر می‌کنم مسیر خوبی را با تعاملی که به اتفاق دارند جلو می‌روند و خللی وارد نخواهد شد.

*انتخاب کی روش به خاطر تعامل در هیات رئیسه بود

نبی ادامه داد: هر کسی در هر سمتی که مدنظر است، ممکن است مسئولیت را قبول کند یا قبول نکند. به هرصورت اختیار هم دارد. ممکن است مثلا من به عنوان نایب رئیس بخشی از وظایفم را به مجموعه دیگری تفویض می‌کنم. زمانی هم هست که می‌گویم نه، این وظایف من است و باید خودم پاسخگو باشم. حالا این فرقی نمی‌ کند مربوط به رئیس، نایب رئیس یا هیات رئیسه باشد. این‌ها جزو موضوعاتی است که تعامل شده است. اگر کی‌روش انتخاب شد این تعامل در هیات رئیسه بود که انتخاب شد. در اساسنامه هم آمده که پس از پیشنهاد رئیس فدراسیون باید هیات رئیسه مصوب کند. انتخاب کادرفنی هم انتخاب خود سرمربی است.

*نظر کی‌روش این است که نکونام را بیاوریم

وی در مورد آخرین وضعیت حضور جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی، عنوان کرد: جلسه‌ای با نکونام یا گرشاسبی نداشتم. تازه به تهران رسیده‌ایم. نظر کی‌روش این است که نکونام را بیاوریم. اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌کند که رعایت حال گرشاسبی هم بشود. اگرچه او هم یک مدیر ورزشی است و سال‌ها زحمت کشیده، باید با او مشورت شود. باید ببینیم نکونام مایل است بیاید یا نه. باید این‌ها جمع بندی شود. نمی‌دانم در این ۱۰روز مهدی تاج صحبتی کرده یا نه. من اطلاع ندارم.

*نکونام نیاید، حضور گزینه دیگر در تیم ملی منتفی است

نبی در مورد اینکه آیا اگر حضور نکونام منتفی شود، گزینه دیگری مد نظر است، گفت: بعید می‌دانم. کی‌روش گزینه دیگری ندارد. فعلا او را مطرح کرده و نفر دومی را به فدراسیون اعلام نکرده است. ظرف این هفته باید کار را دنبال کنیم ببینیم به تفاهم می‌رسیم یا نه.

* معتمدکیا مدیررسانه ای تیم ملی خواهد بود
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب محسن معتمدکیا به عنوان مدیررسانه‌ای تیم ملی، اظهار داشت: او دوره‌های قبل هم با کی‌روش کار کرده است. روحیاتش را می‌شناسد. خودش هم بین رسانه‌ها مقبولیت دارد. ان‌شاالله در خدمتش هستیم. در وزارت ورزش هم مسئولیت دارد و با حفظ سمت می‌آید. هفته گذشته جلسه‌ای در وزارت ورزش بوده که تاج حضور داشته و این هماهنگی صورت گرفته است.

وی در خصوص اینکه حمیرا اسدی در این دو بازی مدیر تیم ملی بود، گفت: نخیر، او به عنوان هماهنگ کننده حضور داشت و اعلام شده بود. احیانا بخش اداری مسابقات این اشتباه را کرده بود اما در بازی دوم اصلاح شد.

نبی در مورد اینکه آیا حضور معتمدکیا رسما اعلام شده، عنوان کرد: من اطلاع ندارم. من هم شنیده‌ام. شب گذشته تعدادی از رسانه‌ها در فرودگاه سوال کردند و گفتم من هم شنیده‌ام. تکرار مکررات حاشیه‌ها کمکی به فوتبال نمی‌کند و فوتبال را به حاشیه می‌برد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در مورد برنامه پیش روی تیم ملی، اظهار داشت: ان‌شاءالله اردوهای بعد از هر هفته لیگ را خواهیم داشت. برای ۱۹ یا ۲۰ آبان یک دیدار تدارکاتی با یکی از تیم‌های حاشیه خلیج فارس پیش بینی می‌شود. تلاش می‌کنیم این بازی را در تهران داشته باشیم. ۲۵آبان هم تیم ملی به دوحه قطر اعزام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی تنظیم کننده IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 0
    کنعانی زادگان اتوبوس را اخراج کنید و به جایش سیاوش یزدانی را بیارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس