04.JPG

نویسنده و خبرنگار با سابقه روزنامه گاردین انگلیس معتقد است که تیم ملی فوتبال ایران توان صعود به مرحله حذفی و حتی درخشش در این مرحله را دارد.

سرویس ورزش مشرق - جاناتان ویلسون نویسنده با سابقه بخش فوتبال مجموعه رسانه ای گاردین چاپ لندن پاسخ گوی سوالات خبرنگار مشرق درباره جام جهانی به میزبانی قطر شد.

او معمولاً درباره لیگ برتر فوتبال انگلیس به ویژه دو تیم معروف منچستر سیتی و منچستر یونایتد همچنین لیورپول قلم می زند. یادداشت اخیر او درباره یورگن کلوپ بحث برانگیز شد و حتی از وی توسط باشگاه یک شکایت رسمی به ثبت رسید.

* آقای ویلسون از قبول این دعوت ممنونم و به عنوان اولین سوال از شما می پرسم که چقدر نسبت به فوتبال ایران به عنوان یکی از حریفان انگلیس در مرحله گروهی جام جهانی قطر اطلاعات دارید؟

به عقیده من تیم ملی فوتبال ایران به مربیگری کی روش می تواند خطر ساز باشد. البته خیلی طبیعی است که بگویم سطح فوتبال انگلیس بالاتر از سطح فوتبال ایران است. اما باید قبول کرد که در جام جهانی همه تیم ها قوی هستند و آنجا میدان مقایسه تیم ها نیست هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. بنابراین ایران می‌تواند دردسرساز باشد و انگلیس باید حریف ایرانی خود را جدی بگیرد.

انگلیس قطعاً توانایی قهرمانی در جام جهانی را دارد/ مشکل اساسی ولز و آمریکا برابر ایران

* در این حد از فوتبال ایران شناخت دارید که بتوانید یک تحلیل تاکتیکی از بازی ارائه بدهید یا به عنوان مثال درباره سیستم تیم ملی ایران نظر بدهید؟

خوب البته باید بگویم که فیفا این کار را برای ما راحت کرده و درباره همه تیم های حاضر در جام جهانی و ترکیب احتمالی و تفکر مربیان مطلب حرفه‌ای ارائه شده است. نمی خواهم بگویم که این همه ماجرا است اما به یک نویسنده در یک روزنامه ورزشی کلی ایده خوب برای نوشتن می دهد.

* اکنون تیم ملی فوتبال انگلیس در چه سطحی است و آیا برای حضور در جام جهانی فوتبال و درخشش در قطر آماده است؟

اوضاع اردوی تیم ملی خوب است البته مشکلاتی وجود داشت و ساوت گیت باید پاسخ بیش از ۱۰۰ کارشناس و تحلیلگر و خبرنگار را می داد و از پس این کار بر می آید و به نظر من کارش را بلد است تیم ملی فوتبال انگلیس قدرت درخشش در جام جهانی را دارد و می‌تواند به جمع ۴ تیم برتر فوتبال دنیا برسد این یک پیش بینی احساسی نیست و به نظر من تیم ملی فوتبال انگلیس می تواند به قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فکر کند.

* درباره رقبای دیگر ایران یعنی آمریکا و ولز چه نظری دارید؟

ایران اگر به یک تساوی مقابل انگلیس فکر می‌کند حق دارد اما برای رویارویی با ولز و آمریکا باید به پیروزی فکر کند در غیر این صورت بهتر است بیهوده مدعی صعود از گروه نباشد. پیش بینی سخت است اما ایران توان صعود دارد من تصور می‌کنم دو تیم ملی فوتبال ولز و آمریکا مقابل فوتبال ایران دچار مشکل اساسی خواهند شد، مشکلی که درباره انگلیس ایجاد نخواهد شد و من اطمینان دارم انگلیس به راحتی از گروه خود صعود خواهد کرد. به نظر من ایران باید به دو پیروزی تاریخی مقابل آمریکا و ولز فکر کند اگر این اتفاق ها رخ بدهد ایران به عنوان یک پدیده و یک تیم آماده حتی به درخشش در مرحله حذفی هم فکر خواهد کرد.

انگلیس قطعاً توانایی قهرمانی در جام جهانی را دارد/ مشکل اساسی ولز و آمریکا برابر ایران

* درباره کی‌روش چه نظری دارید آیا این مربی شایستگی حضور در جام جهانی را دارد؟ قبول دارید که این بار ایران کی روش را به جام جهانی برده است؟

با این تصور موافق نیستم. در واقع اگر فدراسیون فوتبال ایران به سمت کی‌روش رفته لابد به او نیاز داشته است این یک اتفاق دو طرفه است. کی‌روش برای رفتن در جام جهانی به فوتبال ایران التماس نکرده اما از شما متشکر است. فراموش نکنید این یک قرارداد است. قرارداد دو طرفه خواهد بود، هم ایران خوشحال است که کی‌روش را دارد و هم کی‌روش امیدوار است که با ایران در جام جهانی بدرخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 1
    خشت مالی نکنین وفیل هوا نفرستین!
    • غلام IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      1 0
      شما از دراویدی های هندوستان هستی؟
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 2
    مشرق جان تو انگلیس دنبال آدم دست و دلباز میگردی؟ نکنه اونجاها خیلی آشنا داری؟!
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 2
    امیدی به فوتبال ایران ندارم.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    من اطمینان دارم که تیم کشور عزیزمان از مرحله گروهی صعود میکنه. اینرو از روی احساسات نمیگم با دلیل میگم و دلیلم هم اینه که ولز و آمریکا که فوتبالشون نسبت به ما ضعیفه و بردن اونها حتمی هست. فقط یه انگلیس می مونه که اونم نسبت به بقیه تیمهای اروپایی مثل اسپانیا و آلمان و ایتالیا آنقدر قدرتمند نیست . اسپانیا رو تو دوره قبل به زحمت انداخیتم با همین سرمربی یعنی کی روش.
  • صفدر تیله باز IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 1
    بزارید یه مثلی بزنم بعد ربطش به فوتبالو میفهمید یه روز یکی میره قبرستان قزوین میبینه یه زنه دم و دیقه هی کونشو میماله رو سنگ قبر یارو از زن قزوینی سوال میکنه چرا اینکارو میکنه زن قزوینی جواب میده موقعی که شوهرم زنده بود به من میگفت این کون آدمو زنده میکنه حالا داستان امروز فوتبال ماست ما با کی روش و اسکوچیچ و اینا به جایی نمیرسیم ما تمام فوتبالدوست ها هممون باید بریم کونمون را بمالیم رو سنگ قبر کسانی مثل پرویز دهداری تا بلکه زنده بشن و دوباره مربی تیم ملی بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس