واکنش کی‌روش به هجمه علیه طارمی در پرتغال/ او را آموزش داده‌ام!

خبرنگار آبولا پرتغال معتقد است مهدی طارمی یک ستاره فرصت طلب و باهوش است و ایران اگر چند بازیکن مثل طارمی دارد حق دارد مدعی حضور در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد.

سرویس ورزش مشرق - روی میگل ملو نویسنده و خبرنگار لیگ برتر فوتبال پرتغال به سوالات خبرنگار فوتبال مشرق پاسخ داد. او یکی از هواداران جدی تیم فوتبال بنفیکا است و معمولا در حوزه پوشش اخبار فوتبال لیگ پرتغال فعالیت می‌کند.

* از این که دعوت من را برای این مصاحبه قبول کرده‌ای ممنونم. در همین ابتدای کار چون می‌دانم که هوادار دو آتشه بنفیکا هستی، درباره تساوی ارزشمند این تیم برابر پاری سن ژرمن سوال کنم.

ممنونم، بله نتیجه بسیار خوبی بود. به نظرم پاریس بهتر بازی کرد اما بنفیکا بهتر نتیجه گرفت. بنفیکا اکنون در رتبه دوم گروه خودش قرار گرفته و البته یوونتوس اصلا با دو رقیب جدی خود یعنی پاری سن ژرمن و بنفیکا شوخی ندارد. گروه سختی است اما نماینده پرتغال تا اینجا عالی کار کرده است. در هر دو بازی مقابل پاری سن ژرمن به تساوی یک بر یک رسیدیم و این عالی بود. دست کمی از نماینده اول فرانسه نداشته‌ایم و حق داریم که مدعی صعود از این گروه باشیم. یوونتوس را هم شکست داده‌ایم اما بازی بعدی مقابل نماینده ایتالیا است و بسیار سرنوشت ساز و تعیین کننده خواهد بود.

* دیگر نماینده پرتغال، پورتو است که البته در گروه خود وضعیت چندان مناسبی ندارد!

پورتو هنوز هم شانس صعود دارد، باید در بازی‌های باقیمانده فقط به پیروزی قاطعانه فکر کند و منتظر نتایج سایر بازی‌ها باشد. مرحله گروهی همیشه پیچیده و غیر قابل پیش بینی بوده است. پورتو هم از اتلتیکومادرید شکست خورد و هم از کلاب بروژ اما در بازی مقابل بایرلورکوزن درخشید و عالی کار کرد.

* حرف از پورتو شد، مهدی طارمی را تا چه اندازه یک ستاره کلیدی برای تیمش می‌دانی؟

مهدی طارمی فوق العاده است، فرصت طلب و باهوش، یک بازیکن کامل که البته به زوج تکمیل کننده نیاز دارد، به تیمی که در آن بدرخشد و تنهایی نمی‌تواند همه کار بکند. هر ستاره‌ای اینگونه است و باید در کنار سایر بازیکنان بدرخشد. طارمی عالی است و در بازی قبلی دو بار پاس گل داد. هواداران وقتی توپ به او می‌رسد بلند می شوند و منتظر تماشای گل هستند.

ملو: اگر چند طارمی دارید، از گروه صعود خواهید کرد/سخت می شود جلوی ایران راحت بازی کرد

* طارمی بازیکن مهمی برای تیم ملی فوتبال ایران است. نظرت درباره فوتبال ایران چیست؟

فوتبال ایران ریشه دارد. قدیمی و با سابقه است. بازیکنان زیادی به عنوان لژیونر در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی کرده‌اند. نامشان همیشه یادآور درخشش در فوتبال بوده است. تیم ملی فوتبال ایران نیز دستکم با بازی تاریخی خود مقابل پرتغال در جام جهانی به همه ثابت کرد که تیم بزرگی است. به نظر من شانس درخشش در جام جهانی را دارد.

* آیا تیم ملی فوتبال ایران از گروه خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود خواهد کرد؟

اگر چند طارمی دارید، از گروه صعود خواهید کرد. منظورم این است که برخی بازیکنان در بازی‌های حساس جام جهانی تعیین کننده هستند. اگر ستارگان فوتبال ایران در حد طارمی هستند در کنار هم یک تیم تمام عیار و خوب را تشکیل می‌دهند و حتما شانس صعود از مرحله گروهی به مرحله حذفی را خواهند داشت.

* سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، برای شما بسیار شناخته شده است!

بله همین طور است، کسی که تیم ملی فوتبال پرتغال را هم هدایت کرده و با ابرستارگان فوتبال پرتغال آشنا است. همه ما کی‌روش را می‌شناسیم و خاطرات خوب و بد زیادی با او داریم. فوتبال همین است، قرار نبود و نیست که کی‌روش همیشه و در همه بازی‌ها معجزه کند و به پیروزی برسد اما یک ویژگی مهم دارد و آن هم این که خیلی تعصب دارد و دست از تلاش بر نمی‌دارد. دلش می‌خواهد با تیمش به نتیجه برسد و با همه وجودش به قراردادی که بسته پایبند است و حتی فراتر از آن برای تیمش کار می‌کند.

* درباره رقبای ایران در جام جهانی چه می‌دانید؟

ببین به هر حال هر رقیبی باید محترم باشد. هیچ تیمی در جام جهانی ضعیف نیست و هیچ تیمی در جام جهانی قویترین تیم جهان نیست. هر تیمی دستکم ۹۰ دقیقه وقت دارد تا برای بهتر بودن تلاش کند، گل بزند، گل نخورد و هواداران از بازی خوبش لذت ببرند. آمریکا و ولز دو تیمی هستند که مردان کی‌روش حق دارند به پیروزی مقابل آنها فکر کنند، بازی با انگلیس ولی به نظر من برای فوتبال ایران خیلی سخت است و شاید بتوانم یک پیروزی نزدیک را برای انگلیس مقابل ایران پیش بینی کنم. فوتبال ایران خوب است، دوندگی دارد، جنگنده است و وقتی انگیزه و هدف دارد سخت می شود جلوی این تیم راحت بازی کرد. باید صبر کنیم تا بازی ها شروع بشوند و بتوانیم درباره آنها نظر بدهیم. از هم اکنون ایران واقعا حق دارد به حضور در مرحله حذفی فکر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    4 1
    طارمی زمانی اثر بخش است که خط میانی بتواند پشتیبانی کند . وگرنه می شود مسی در تیم ملی آرژانتین
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      0 0
      طارمی با سیستم بسته و تک مهاجم کیروش بدرد خاصی نمیخوره چون توپ بهش نمیرسه و اگر برسه تنهاست و کاری نمیتونه بکنه
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    کسی از علی سعیدلو خبردارد؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس