شکست تیم ملی ایران برابر الجزایر در نیمه اول

خبرنگار و نویسنده بخش فوتبال بین الملل آس اسپانیا بر توانایی ایران برای صعود به مرحله حذفی تاکید کرد و گفت: به نظر من حریف اصلی ایران در مرحله گروهی تیم ولز است.

سرویس ورزش مشرق - روبی آرس نویسنده آس اسپانیا در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به سوالات خبرنگار مشرق پاسخ داد. او بر این باور است که اسپانیا بار دیگر احیا شده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

* آرس از قبول دعوت به این مصاحبه ممنونم، راستش تو تصادفی انتخاب نشدی، بخش فوتبال آمریکا در آس اسپانیا در اختیار توست، خب اولین سوال هم درباره آمریکا یکی از حریفان ایران در جام جهانی است، واقعا آنطور که خودشان می‌گویند در حد ۸ تیم برتر جام جهانی هستند؟

خب البته که نه، اما این کری خواندن‌ها قبل از جام جهانی همیشه طبیعی و جذاب است. فوتبال آمریکا در دو دهه گذشته منقلب شده، متحول شده و به نظر من همیشه سیر صعودی داشته است. به نظر من آمریکا در گروه بدی قرار گرفته، البته ممکن بود وضعیت برای فوتبال آمریکا از این هم بدتر شود. ولی در هر حال خیلی واضح است که از سد انگلیس عبور نخواهد کرد، ولز را شاید شکست بدهد اما مشکل بزرگش فوتبال ایران است.

* یعنی می‌خواهی بگویی که فوتبال ملی ایران اکنون از فوتبال آمریکا خیلی بهتر است؟

تو یک خبرنگار ایرانی هستی، فوتبال ایران، سبک دارد، زیبا است، بازیکنان تکنیکی معروفی دارد که دنیا دیده هستند. فوتبال آمریکا هم خوب است اما دو کشور یک فوتبال سیاسی را به نمایش خواهند گذاشت. می‌دانم که فوتبال زیبا است و نباید سیاسی شود ولی واقعیت این است که کار از کار گذشته و فوتبال از لحظه تولدش تا کنون سیاسی بوده است. دو کشور در این بازی محکوم به پیروزی هستند و فوتبال ایران بیش از آمریکا زیر ذره بین است.

ایران می‌تواند از گروهش صعود کند/ حریف اصلی ایران ولز است/ فوتبال ایران بیش از آمریکا زیر ذره بین است

*تو به تازگی به قطر رفته‌ای و از کمپ اسپانیا در قطر هم بازدید کرده‌ای، وضعیت میزبانی قطر چگونه است؟

مقر اسپانیا در جام جهانی قطر جای زیبایی است، البته قابل مقایسه با کمپ اسپانیا مثلا در زمان میزبانی کشورهای اروپایی یا کره جنوبی نیست اما در حد کشور قطر به نظرم خیلی زحمت کشیده شده و استاندارد است.

* در خبرها آمده که تیم ملی اسپانیا در دانشگاه اردو زده، این چه معنایی دارد؟

نه موضوع این است که دانشگاه ملی قطر در زمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر البته در مرحله گروهی میزبان اردوی اسپانیا است. در واقع دانشگاه قطر در آن زمان تعطیل است و هیچ دانشجویی به جز بخش کتابخانه حق ورود به آن را ندارد. تیم ملی اسپانیا نیز در کمپ فوتبال این دانشگاه بزرگ اردو زده و فدراسیون فوتبال اسپانیا از این شرایط راضی است، مثل هتل نیست اما بسیار مدرن و کامل است. همه چیز حتی آشپزخانه دانشگاه از آشپزخانه یک هتل بزرگ و بین المللی بهتر است.

ایران می‌تواند از گروهش صعود کند/ حریف اصلی ایران ولز است/ فوتبال ایران بیش از آمریکا زیر ذره بین است

* درباره تیم ملی اسپانیا چه نظری داری؟

مردان لوئیس انریکه برای قهرمانی آمده‌اند. به نظر من اسپانیا پوست اندازی کرده و واقعا احیا شده است. اسپانیا این بار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. وضعیت خوبی داریم و البته تیم‌های بزرگ دیگر هم رشد خوبی کرده‌اند. اسپانیا مدتی در اوج بود، چند دوره قهرمان جهان و اروپا شد ولی بلافاصله سقوط کرد. حالا این حرکت سینوسی ادامه پیدا کرده و زمان، زمان اوج گرفتن است. من اسپانیا را در جمع ۴ تیم برتر جام جهانی می‌بینم.

* درباره مقر تیم ملی اسپانیا شایعه مذاکره پنهانی پادشاه اسپانیا و امیر قطر بر سر زبان‌ها افتاد!

من در این باره چیزی نمی‌دانم. شایعه، اسمش مشخص است، خبر موثق که نیست. پادشاه اسپانیا یا خوان کارلوس دوم؟ این مهم است چرا که خوان کارلوس دوم اکنون خودش یک متهم است و باید به کشور بازگردد و پاسخگوی اتهام فساد مالی خود باشد اما پادشاه اسپانیا بعید است که در این باره ریسک کرده باشد. تیم ملی اسپانیا دو ماه دیگر در قطر خواهد بود تا در جام جهانی بدرخشد و جزئیات ورود خود به کشور میزبان را نهایی کرده است. مقر مردان لوئیس انریکه در دانشگاه قطر، یکی از استراتژیک ترین مناطق در شهر دوحه با توجه به هشت استادیوم که در آن مسابقات در نظر گرفته شده به ثبت رسیده است. به نظر من این انتخاب‌ها تصادفی و یا هماهنگی فیفا صورت گرفته است.

ایران می‌تواند از گروهش صعود کند/ حریف اصلی ایران ولز است/ فوتبال ایران بیش از آمریکا زیر ذره بین است

* درباره فوتبال ایران چه اطلاعاتی داری؟

خب من به جز نام چند بازیکن فوتبال ایران که در اسپانیا و اروپا درخشیده‌اند، اطلاعات دیگری ندارم. در واقع لژیونرهای فوتبال ایران را می‌شناسم و همین چند اسم مثل طارمی کافی است که مطمئن باشم ایران حق دارد به صعود از گروه B فکر کند. به نظر من حریف اصلی ایران در مرحله گروهی تیم ولز است. حریف اصلی یک تیم قویترین تیم آن گروه نیست. ایران باید برای یک تساوی برابر آمریکا تلاش کند، شکست برابر انگلیس عجیب نیست هر چند ایران می‌تواند در این بازی هم به تساوی بیندیشد. اما ماجرای اصلی پیروزی برابر تیم ملی فوتبال ولز است. در آن بازی است که اما و اگرها به میان خواهد آمد و شاید سرنوشت هر دو تیم صعود کننده در آخرین دقایق بازی سوم گروهی مشخص شود. به نظرم گروه پیچیده‌ای خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    5 3
    خوش بحال مردم دنیا، همه یک تیم ملی دارند که دوستش داشته و برای موففیتش هیجان زده اند، اما تیم ما مصادره شده و به هیچ وجه در قلب مردم جایی ندارد، برد و باختش هم برای کسی فرقی نمیکند، همه منتظرند تا بعد از شکستهای سنگین تازه بروند سراغ تاج تقلبی و بلایی که سر تیم ملی آورد، کاش مردم قبل از فاجعه در مقابل این مافیای فاسد مقاومت میکردند.
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      1 0
      دقیقأ همین طور است. تیم ملی فوتبال بیشتر مایه ننگ است تا افتخار
  • میهمان IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 5
    ایران با 3 شکست غرور آفرین به آغوش کشور باز خواهد گشت .آه اسکوویچ دامن مسببین را خواهد گرفت ، قابل توجه اقایان جهانبخش و طارمی ...
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    1 0
    تنها دستاورد فوتبال ملی ایران، شکست و سرافکندگی و هزینه های سنگین برای مردم است. به امید روزی که ورزش های اصیل و ملی جلوی این بازی احمقانه را بگیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس