تیر دشمن با راهپیمایی خیرکننده ملت در دفاع از نظام به سنگ خورد

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به راهپیمایی خیره کننده مردم در دفاع از نظام اسلامی گفت: تیر دشمن با حضور وبصیرت مردم به سنگ خورد.

به گزارش مشرق، سردار یدالله جوانی در گردهمایی سیاسی بسیجیان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمنان تصور می‌کردند پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب چند ماهی بیشتر دوام پیدا نخواهد آورد، اما انقلاب در چهل و چهارمین سال خود است، گفت: انقلاب دشمن دارد و یک نهاد نگهبان و نگهدارنده باید برای آن طراحی شود که با تدبیر امام در سال ۵۸ سپاه تشکیل شد.

سردار جوانی با اشاره به فلسفه وجودی سپاه، افزود: سپاه، پاسداری از انقلاب، اسلام، قرآن، ارزش‌ها و ولایت را برعهده و یک کارنامه درخشانی دارد.

معاون سیاسی سپاه در ادامه سخنان خود هفته دفاع مقدس را یک فرصت مغتنم برشمرد و اضافه کرد: بیش از ۴۰ سال از اغاز جنگ تحمیلی و بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد و خیلی از مسائل جنگ باید برای نسل جوان تبیین و تشریح و معارف دفاع مقدس نسل به نسل منتقل شود.

سردار جوانی با بیان این مطلب که رخدادهای روز نباید هفته‌ای مثل دفاع مقدس را به حاشیه برد، گفت: دشمنان و بدخواهان نمی‌خواهند نسل جوان با واقعیت‌های این انقلاب ان طوری که هست، آشنا شوند.

معاون سیاسی سپاه در ادامه با اشاره دیدار مقام معظم رهبری با یک میلیون ایثارگر و پرچمدار حهاد شهادت که به صورت حضور و غیر حضوری برگزار شد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در آن دیدار صرفاً درباره هفته دفاع مقدس سخن گفتند، چون کسی که به تابلوی دفاع مقدس نگاه کند متوجه می‌شد که ریشه برخی از حوادث از کجاست و چگونه باید از آن عبور کرد و مدام مورد توجه نسل جوان قرار بگیرد.

سرمایه گذاری دشمن روی فضای مجازی

سردار جوانی در ادامه با تصریح بر اینکه مهم‌ترین موضوع در مواجه با مسائل، واقعی کردن نگاه‌ها در نسل جوان است، بیان کرد: امروز واقعیتی به نام فضای مجازی، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای وجود دارد که دشمن بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده است.

معاون سیاسی سپاه در ادامه به تشریح واقعیت‌ها در جامعه پرداخت و گفت: برخی‌ها در عالم واقعیت زندگی می‌کنند، اما عده‌ای هم هستند که ذهنیت آن‌ها با واقعیت فاصله دارد و یک حالت رباتیک داشته و ذهنشان ساخته و پرداخته فضای مجازی است.

سردار جوانی گفت: دشمن بارها ما را تهدید به جنگ نظامی می‌کند اما جرأت حمله ندارد چون می‌داند نیروهای مسلح به نقطه‌ای از اقتدار و قدرت رسیدند که اگر حمله کند به ضرر خودش است دشمن این واقعیت را می داندکه اقتدار موشکی، دریایی، زمینی و فرهنگ عاشورایی ایران یک واقعیت است.

این تحلیل گر ارشد مسائل سیاسی اضافه کرد: اصلاح و رویه‌های اجرایی در دولت جدید و جدی گرفتن سیاست‌های نظام در حوزه اقتصادی و پیدا کردن راه حل اصلی مسائل و چشم دوختن به توان داخلی و ظرفیت‌ها در منطقه، دشمن را به وحشت انداخت. اجلاس شانگها ی، احیای ظرفیت‌های طبیعی درآمدزا، دشمان را در جنگ اقتصادی هم با شکست مواجه کرد و ایران به سمت شکوفایی اقتصادی در حرکت است. حتی توطئه‌های دشمن در جنگ‌های نیابتی با دلاورمردی های شهدای مدافع حرم مثل حاج قاسم شکست خورد.

سردار جوانی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه دشمن برای شکست انقلاب برنامه‌های خود را تغییر داد، افزود: دشمن تنها راه شکست انقلاب را بهم ریختن اوضاع داخلی و به چالش کشیدن نظام و نیروهای انقلابی، نیروی انتظامی و نظامی به دست نیروهای داخلی آن هم در یک جنگ شناختی و فرهنگی می‌داند.

معاون سیاسی سپاه گفت: دشمن تصور می‌کرد مشکلات اقتصادی مردم را به خیابان‌ها می‌کشاند اما محاسباتش اشتباه بود. برای همین در حوادث اخیر، دشمن به بهانه تظلم خواهی و دفاع از زن، دست به روایت‌های جعلی علیه نظام زد که مردم می‌دانند که هیچ وقت آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی دلسوز زن ایرانی نیستند.

سردار جوانی با بیان اینکه در این حوادث منافقین و سطلنت‌ها هم به میدان آمدند خاطرنشان کرد: اما جدا از اینها، عده‌ای تحت تأثیر القائات شبکه‌ها دچار خطای محاسباتی شدند که باید در این مورد جهاد تبیین صورت بگیرد.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه در این ماجرا کسی که مظلوم واقع شده است نظام و مدافعین نظام هستند، اضافه کرد: اما دشمن با تحریف و دروغ و وارانه نمایی واقعیت‌ها، افکار جوانان را مورد حمله قرار داد.

سردار جوانی با بیان اینکه نظام اسلامی، یک نظام مردمی است و کرامت زن را احیا کرده است، خاطرنشان کرد: اگر کسی قبل از انقلاب را نگاه کند می بیند که زن پس از انقلاب دارای ارزش و کرامت شد.

ضرورت جهاد تبیین برای مقابله با جنگ شناختی

تمعاون سیاسی سپاه با اشاره به راهپیمایی خیره کننده اخیر مردم در دفاع از نظام و بابیان اینکه دشمن به خاطر بصیرت و دشمن شناسی مردم تیرش به سنگ خورد، اضافه کرد: در جنگ شناختی جای ظالم و مظلوم عوض می‌شود برای همین برای مقابله با جنگ شناختی و رسانه جهاد تبیین داشت.

سردار جوانی در ادامه به آسیبات جنگ شناختی دشمن علیه نظام اشاره و خاطرنشان کرد: باید این آسیب‌ها توسط متولیان و دستگاه‌های مختلف شناسایی و رفع شود.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه برخی از آسیبات ریشه‌های اجتماعی و فرهنگی دارند، گفت: باید در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اصلاحاتی را انجام داد تا نگاه برخی از مردم در مواجه با رفتارهای سلبیرتی ها نگاه واقعی باشد. برای همین دشمن با دروغ در تلاش است تا بین انقلاب و دهه هشتادی فاصله بیندازد.

معاون سیاسی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دفاع مقدس یکی از واقعیت‌های مهم کشور است، گفت: دفاع مقدس نشانی از پویایی، کارآمدی نظام دینی و رهبری الهی است که یک دوره نورانی در تاریخ ملت ایران است که در گذشته سابقه ندارد.

به گفته سردار جوانی هر کسی که برای نظام هزینه سازی می‌کند یا حرفی علیه نظام میزند باید پاسخگوی این رفتار خود باشد.

سردار جوانی با بیان این مطلب که دشمنان به دنبال تحریف، دروغ و شبهه افکنی در معارف دفاع مقدس هستند، خاطرنشان کرد: امروزه طراحان نقشه‌های شوم و شیطانی دست به تحریف وارنه نمایی معارف دفاع مقدس می‌زنند که رهبر معظم انقلاب فرمودند خطر تحریف در کمین معارف دفاع مقدس است.

معاون سیاسی سپاه در ادامه با تاکید بر اینکه باید از حماسه افرینان و کسانی که با نگاه تکلیف مدارانه مبتی بر بصیرت و دشمن شناسی وارد یک نبرد عاشورایی شدند و حضرت امام را یاری و توطئه علیه جمهوری اسلامی را با شکست کردند، تجلیل کرد، افزود: مهاجم به ظاهر عراق بود، اما پشت سر عراق، آمریکایی‌ها و شوروی سابق، صهیونیست‌ها، اروپایی و دولت‌های مرتجع بود؛ و عده‌ای هم در داخل به نام منافقین ساله ادر کنار صدام بعثی بودند. هدف آنان یک چیز بیشتر نبود که پرچمی که به نام دین برافراشته را به زمین بزنند، ملتی که با نام خدا قیام کرده را سرکوب کنند و ایران که ظرفیت و زمینه ساز ظهور را دارد تسویه و مجدد این کشور وابسته آمریکا و اروپا شود.

سردار جوانی تصریح کرد: دشمن هرچقدر هم توانمند باشد، وقتی ملتی با تکیه بر معنویت و قدرت ایمان، مقاومت باشد و رهبری الهی که پرچمدار الهی است را یاری کند نمی‌تواند با آن ملت مقابله کند.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به اینکه دشمن اصلی این انقلاب نظام سلطه آمریکا است، گفت: دلیل دشمنی آمریکا با ایران شبیه دشمنی فرعون با حضرت موسی (ع) است. هرکسی در راه خدا حرکت کند طبق سنت الهی، دشمن جلوی راهش قرار میگرد. برای همین باید در جنگ شناختی اهداف دشمن را تبیین کرد.

حوادث اخیر کشور محصول جنگ شناختی دشمن است

سردار جوانی در ادامه با بیان اینکه دشمن چشم دیدن پیشرفت کشور ایران را ندارد افزود: این حوادث اخیر محصول جنگ شناختی است و راهبرد مقابله با این جنگ شناختی جهاد تبیین است که بنا برفرموده رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین یک فرضیه قطعی و فوری است.

معاون سیاسی سپاه با تصریح بر اینکه نظام در چهل و چهار سال در رویایی با دشمنان سرسخت، حوادث را پشت سر گذاشته است و دشمن احساس شکست‌های سنگین می‌کند ونگرانی‌های روز افزون از آینده دارد، تاکید کرد: دشمن انقلاب اسلامی را در حال بالندگی و اوج می‌بیند. و به فرموده رهبر معظم انقلاب آینده انقلاب روشن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس