قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ دفاع مقدس برای ما تعالیم ارزشمند، خلاقیت و شجاعت به همراه داشته و موجب شده است ما در عصر دوقطبی شرق و غرب در مقابل همه قدرت‌ها ایستادگی کنیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه) در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک این هفته به همه یگان‌های حاضر در میدان، رزمندگان، آزادگان، ایثارگران و همه ملت عزیز و قهرمان ایران، با بیان اینکه همه ما استقلال و آزادی خود و همچنین افتخار و سربلندی کشور عزیزمان را مدیون شهدا و امام شهدا هستیم، گفت: امام جز برای خدا کلامی نگفت و جز برای خدا گامی برنداشت و این روحیه مقاومت و اخلاص مبتنی بر سنت‌های الهی و خودباوری در امام بود که توانست در آن مقطع از زمان، هم باعث تجدید حیات مجدد اسلام و هم عزت مسلمین شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: خداوند بزرگ را شاکرم که در این ایام الله انقلاب اسلامی یعنی هفته دفاع مقدس توفیق دارم که در سواحل نیلگون خلیج فارس، در جمع شما عزیزان و همسنگران خودم، نیروهای مسلح مستقر در حوزه جنوب که افتخار آفریدند و امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را بیش از هر زمان دیگری در این منطقه برقرار کردند، حضور داشته باشم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز نیروهای مسلح ما مظهر صلح و ثبات منطقه و پیام آور اقتدار ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و این موضوع باعث افتخار ما است. امروز ما مسئولان و ملت همه می‌دانیم که بخش بزرگی از پیشرفت کشور مدیون رشادت‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح است که امنیت را در کشور برقرار کرده‌اند، امنیتی که اگر مستقر نباشد، هیچ پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: امروز در جنوب غرب آسیا و در حوزه قفقاز و آسیای میانه، در مناطق سواحل مدیترانه و بخشی از آفریقا شاهد ناامنی و جنگ هستیم، لذا اگر امروز سایه امنیت بر کشور ما وجود دارد و ایران کشوری امن و پرقدرت است، به دلیل مجاهدت، اقتدار و قدرت نیروهای مسلح کشورمان است که ما به نقطه اوج بازدارندگی رسیده‌ایم و نیروهای مسلح می‌توانند از کیان کشور عزیزمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برای همه ما و انقلاب اسلامی مقطع مهم و اثرگذاری بود و الگوی ما به شمار می‌آید تصریح کرد: اگر نگاه مختصری به دفاع مقدس داشته باشیم می‌بینیم وقتی انقلاب به پیروزی رسید، دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی تعابیری را در ذهنشان داشتند و حرفشان این بود که ما در کشور نیاز به نیروهای مسلح و ارتش نداریم و تشکیل سپاه نیز ضرورتی ندارد، همچنین معقتد بودند ما نیازمند تجهیزات نظامی نیستیم و خرید تجهیزات نظامی هیچ ضرورتی ندارد، اما با وجود همه این‌ها، چند ماه بعد شاهد یک جنگ تمام عیار و تجاوزی با حمایت شرق و غرب به کشور عزیزمان بودیم.

وی تصریح کرد: نقشه دشمنان این بود که انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند. آنها می‌خواستند با تضعیف نیروهای مسلح و عدم آمادگی و یک جنگ نابهنگام، در مقابل ملتی که بیدار شده و در مقابل استکبار و استعمار ایستاده بود، بیاستند و ملت را از پای دربیاورند.

قالیباف با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما به تمام معنا کاملاً مقدس است، گفت: اگرچه جنگ همواره با خشونت و خسارت همراه است، اما ما در کنار این موضوعات، دریافتیم که دفاع مقدس برای ما یک فرهنگ بزرگ و عظیم را در پی‌دارد و در آن دوران با همه وجود ارزش فرهنگ شهادت و جهاد را درک کردیم و به تولید فرهنگ عظیم بسیج رسیدیم.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس برای ما تعالیم ارزشمند، تجارب بسیار بزرگ، پیشرفت‌های خیره کننده و همچنین خلاقیت، نوآوری، مدیریت، درایت، شجاعت، قدرت فرماندهی و سازماندهی در مقابل همه قدرت‌های شرق و غرب را به همراه داشت و موجب شد ما در عصر دوقطبی شرق و غرب در مقابل همه قدرت‌ها ایستادگی کنیم.

وی در همین زمینه افزود: دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ برای توسعه و عمق بخشی به انقلاب اسلامی بود و انقلاب اسلامی نه تنها مایه افتخار مسلمانان، بلکه مایه افتخار همه آزادگان شد.

وی تأکید کرد: موفقیت نیروهای مسلح و اقتدار امروز آنها در زمین، آسمان و دریا نشان دهنده این است که نیروهای مسلح ما بر فرهنگ، روش‌ها و تعالیم دوران دفاع مقدس تکیه کرده‌اند. زیرا آن دوران یک الگوی تمام معنای ایرانی و اسلامی بود.

قالیباف ادامه داد: امروز در میدان نبرد و جنگ‌ و همچنین در حوزه صنعت و مدیریت، شاهدیم که نیروهای مسلح در ساخت تجهیزات و تکنولوژی در ردیف ۱۰ کشور اول دنیا قرار دارند و دشمن را در عرصه نظامی منفعل کرده‌اند.

وی اظهار داشت: امروز نقش بازدارندگی نیروهای مسلح آنچنان است که وقتی دشمن می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز است، خود می‌داند که هیچ وقت توان حمله نظامی به نظام اسلامی و ایران عزیز را نخواهد داشت و نمونه‌های آن را نیز دیده‌اند. این مسئله درس گرفته از دوران دفاع مقدس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز همه ما در عرصه‌های دیگر اداره کشور مانند عرصه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، اگر به فرهنگ دوران دفاع مقدس تأسی کنیم موفق خواهیم شد که آن فرهنگ بر دو اصل استوار است، نخست؛ اصل مردم داری و محور بودن مردم و دوم؛ تکیه بر سنت‌های الهی، که سنت‌های الهی در گذشت زمان نه تحمیل می‌شوند و نه تبدیل. بنابراین اگر چنین نگاهی وجود داشته باشد ما در عرصه‌های اقتصادی نیز پیروز می‌شویم.

قالیباف تأکید کرد: امروز دشمن به خاطر این بازدارندگی، می‌داند که اگر ما را تهدید کند، تهدید می‌شود و اگر اقدام کند، می‌داند که اقدام خواهیم کرد و پاسخ آنها را خواهیم داد و قدرت ما این نقش بازدارندگی را برای آنها ایجاد کرده است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان اضافه کرد: امروز حرف ما در برقراری امنیت جنوب غرب آسیا و در دریای نیلگون خلیج فارس این است که برای از بین رفتن ناامنی و بی‌ثباتی، همه قدرت‌های فرامنطقه‌ای، باید منطقه را ترک کنند.

وی یادآور شد: کشورهای منطقه همگی مسلمان و برادر هستند و ما در کنار هم می‌توانیم با کمک یکدیگر و گفت‌وگو، اگر اختلافی وجود دارد، آن را حل و فصل کنیم و همدلی را در منطقه برقرار کنیم.

وی افزود: کشورهای فرامنطقه‌ای برای تأمین منافع خود و رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی، امروز باعث بی‌ثباتی در منطقه شده‌اند و برای چپاول منابع، این منطقه را ناامن کرده و اجازه نمی‌دهند که دولت‌ها مسیر خود را پیش ببرند.

قالیباف ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در سایه امنیتی که برقرار است و با تکیه بر نیروهای جوان، مؤمن و انقلابی کشور، مسائل اقتصادی را حل و فصل کنیم و پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس، ما هیچگاه به تجهیزات و امکاناتمان غره نشدیم، امروز نیز می‌دانیم که اساس و پایه امنیت و اقتدار ما، مردم هستند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: این دل‌ها و قلب‌های مردم است که نظام ما که یک نظام مردمی و برخواسته از فرهنگ قرآن و اهل بیت است، به آن وابسته است. ما هر کجا باشیم خدمتگزار مردم هستیم و امنیت پایدار و حوزه نفوذ ما این است که ما به مردم به مانند دوران دفاع مقدس برای ثبات در امنیت و پیشرفت اقتصادی کشور نیازمندیم و در این مسیر لازم است بعد از خداوند بزرگ، بر مردم تکیه کنیم و خدمتگزار و همراه مردم باشیم.

دکتر قالیباف با بیان اینکه ما می‌دانیم که ناامیدی در فرهنگ شیطانی است، گفت: ما همواره به آینده امیدواریم و با تلاش و مجاهدت برای خدمت بیشتر به مردم در جنگ نابرابر اقتصادی و شناختی که دشمن امروز به کشور ما تحمیل کرده، تلاش می‌کنیم. امروز می‌بینیم که دشمن در این جنگ اقتصادی و شناختی همه توان خود را به کار بسته، ولی ما مطمئنیم که با تکیه بر سنت‌های الهی و مردم در این جنگ نیز به پیروزی خواهیم رسید.

در این مراسم سرتیپ نصیرزاده جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، سردار فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه، امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار رضایی جانشین فراجا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان، مهدی دوستی استاندار و نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

براساس این گزارش، این مراسم با شرکت ۱۴۴۴ فروند شناور سنگین، نیمه سنگین و سبک در قالب بسیج دریایی و یگان‌های برگزیده شناوری نیروی دریایی ارتش و سپاه و دریابانی فراجا در مجاورت سواحل خلیج فارس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد و یگان‌های برگزیده شناوری، هوایی، پیاده و محمول نیروهای مسلح و بسیج دریایی حضور داشته و همزمان با رژه شناوری، جنگنده‌های تیزپرواز نیروی هوایی ارتش و هوا فضای سپاه به اجرای رژه هوایی پرداختند.

در آیین رژه نیروهای مسلح در بندرعباس یگان‌های برگزیده پیاده از مقابل جایگاه رژه رفته و توانمندی‌ها و دستاوردهای عرصه دریایی نیز در قالب رژه یگان‌های محمول به نمایش در آمد.

در پایان این مراسم دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در جایگاه مهمانان، با جمعی از رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا دیدار و گفت وگو کرد.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    1 0
    دقیقا چی چی میگن ایشون؟
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      0 1
      با کمک و پشتیبانی مردم
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 0
    آقای قالیباف
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 2
    چشم دشمن را کور خواهیم کرد
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 1
    به لطف خدا و توکل بر خدا و پشتوانه مردمی
  • ایرانی US ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 1
    اساس امنیت ما مردم هستند
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 1
    اگر بتوانیم خط نفوذ را از بین مردم خارج کنیم مردمی خالص و فوق العاده هدفمند داریم
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    1 2
    کجایی برادر عزیز؟؟؟ مملکت شده باغ وحش یکی فوتبالیست پول پرسته رفته دوبی از اونجا فرمان آشوب میده اینجا هم اصلاح طلبها و کومله ومنافقین وپری بلنده ها آرام وقرار را از مردم متدین گرفته اند جوانان مظلوم بسبجی هم که طبق معمول قربانیان ارزان شده اند هرچی هنرپیشه فاسد هم هست خیلی راحت وآسوده و بی ترس از مجازات هرچی به دهن گشادشان میاید استفراغ میکنند دست آخر از آنها دلجویی میشود و مردم ناامیدتر از همیشه خون جوانان انقلابی هم هدر میرود
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      1 0
      میشه تحریف واقعیت نکنی؟
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 2
    آقای قالیباف یه دونه ای
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    1 0
    فکر گرانی باشید
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    0 0
    آقا قالیباف ایکه وگفتی در اوج بازدارندگی هستیم یعنی چه؟؟؟
  • دکتر محلاتی FR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    1 0
    اقای قالیباف محترم از قانون شفافیت چه خبر ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس