سردار جوانی: دشمن از طریق سوریه سازی، به‌دنبال امتیاز گرفتن در مذاکرات بود

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن تأثیرگذاری بر مذاکرات است، گفت: دشمن از طریق سوریه سازی به دنبال امتیاز گرفتن در مذاکرات بود.

به گزارش مشرق، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز در نشست «از اعتراض تا اغتشاش» در مؤسسه فرهنگی شهید بهشتی، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع جهاد تبیین اظهار داشت: جهاد زمانی صدق دارد که بدانیم یک طرف دشمن قرار دارد و در چنین شرایطی است که با انواع مختلف جهاد نظامی، اقتصادی، فرهنگی و تبیینی به مقابله با دشمن می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه لازمه دفاع و جهاد شناخت دقیق صحنه است زیرا تا زمانی که به خوبی صحنه را نشناسیم نمی‌توانیم جهاد درستی داشته باشیم، افزود: انقلاب با شعار «نه شرقی، نه غربی» اسلام را به عنوان محور جدیدی در مقابل ۲ قدرت شرق و غرب مطرح کرد و در سرزمینی به پیروزی رسید که در جهان جایگاه ویژه و منطقه غرب آسیا موقعیت راهبردی منحصر به فردی دارد و به همین دلیل ۲ قدرت شرق و غرب دست به دست هم دادند تا در برابر این انقلاب بایستند.

تمام دشمنان، برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی با یکدیگر متحد شده‌اند

جوانی به مسیر طی شده انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های مختلف دشمن در ۴۳ سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: امروز ما در نقطه‌ای هستیم که انقلاب علاوه بر شکست دشمن در سوریه، عراق، لبنان، غزه، بحرین و یمن نفوذ دارد، شکست های پی در پی به دشمن وارد کرده و در همین راستا در این مقطع آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و در کنار آن کشورهای مرتجع منطقه، منافقان و گروهک‌ها برای مقابله با این نظام متحد شده‌اند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران تصریح کرد: براساس برخی گزارش‌های نیروی تروریستی سنت‌کام، آمریکا به این نتیجه رسیده و طی گزارشی اعلام کرده که اگر تا ۲-۳ سال آینده نتوانند با ایران اسلامی مقابله کنند دیگر امکان مقابله با آن وجود ندارد و از تیرراس  خارج می‌شود، به همین دلیل با برنامه‌ریزی منسجم به دنبال این بودند تا با یک حرکت سریع ایران را به‌هم بریزند و در برابر قوت‌های ایران اسلامی و مبتنی بر ضعف‌ها در حوزه‌های جوانان، زنان، دانشگاه‌ها، شایعه پذیری و امثال آن برنامه‌ریزی داشتند.

وی افزود: پیشرفت‌های نظامی در حوزه‌های مختلف از جمله موشکی و پهپادی، پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های پزشکی، هسته‌ای و امثال آن، تغییر ریل نظام اقتصادی کشور توسط دولت انقلابی، حضور منطقه‌ای و پیشرفت‌های مقاومت، حضور در اجلاس‌های جهانی مثل شانگهای، حرکت روبه افول آمریکا، شهامت دادن ایستادگی ایران به چین و روسیه از جمله نقاط قوتی بود که دشمن در برابر آن تلاش کرد با ایجاد اعتراض و عبور از آن به سمت اغتشاش و در نهایت جنگ ترکیبی بتوانند اهداف خود را دنبال کنند.

در اغتشاشات اخیر دشمنان مبتنی بر اتاق فکر و هدایت‌ واحد وارد میدان شدند

جوانی اضافه کرد: در این قضیه مانند جنگ احزاب، دشمنان مبتنی بر اتاق فکر و هدایت‌ واحد وارد میدان شدند تا در جنگ شناختی با تمرکز بر تلقین روایت‌های نادرست، نسبت به صداقت مسوولان، نظام، انصاف و حقوق مردم تردید ایجاد کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به برخورد قانونی پلیس امنیت اخلاقی در ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه در حادثه فوت یک خانم در تهران، افزود: در این مسأله ۲ روایت وجود داشت که در روایت اول این فرد با ضرب و شتم فوت شده و در روایت دوم مبتنی بر سوابق بیماری این خانم که لازم بود مسأله از جوانب مختلف بررسی و پس از بررسی کامل اطلاع رسانی شود ولی روایت اول در همان ساعات اولیه اتفاق توسط جبهه رسانه‌های دشمن به ترند اول تبدیل شد.

وی بهانه فوت این خانم را سرآغاز حرکتی سریع و هیجانی مبتنی بر روایت‌های نادرست شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی ارزیابی کرد و اظهار کرد: در این قضیه از همان ابتدا با خشونت بسیار بی‌ثبات سازی و سوریه سازی دنبال شد که در نتیجه آن شاهد آتش‌زدن ماموران مدافع امنیت و خشونت‌هایی مثل دست به اسلحه شدن بودیم تا جایی هر روز شاهد کشفیات متعدد سلاح در استان‌های مختلف هستیم و اگر حادثه شاهچراغ نبود کسی به این واقعیت پی نمی‌برد که به چه میزان دشمن درصدد نفوذ عملیاتی است.

هدف از مذاکره، مهار ایران است

جوانی با بیان اینکه مسأله مذاکره با هدف مهار ایران است، ادامه داد: هدف از بی‌ثبات سازی، تأثیرگذاری بر مذاکرات بود زیرا دشمن به این نتیجه رسیده که ایران در دولت انقلابی کنونی بدون اتکا به برجام می‌تواند مشکلات معیشتی و اقتصادی درونی خود را برطرف کند.  

معاون سیاسی سپاه پاسداران تاکید کرد: یکی از اهداف دشمن در این مذاکرات این بود که ایران در هسته‌ای، موشکی و امثال آن امتیاز دهد ولی با عنایت خدا، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، بصیرت و راهپیمایی مردم و هوشمندی نیروهای نظامی و انتظامی که شهید دادند تا دیگران کشته نشوند این اهداف دشمن به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه دشمن بر زخم‌ها می‌نشیند، خاطر نشان کرد: مسائل و مشکلات معیشتی، فرهنگی و اقتصادی،  آموزشی و مفاسد باید حل شود تا زمینه‌های چنین مسائلی برطرف شود و همچنین باید در بخش رسانه‌ها برنامه‌ریزی داشت زیرا دشمن با ایجاد توهم سازی از طریق رسانه‌ها و برخی پول‌پاشی‌ها برای اقداماتی مثل شعار نویسی و امثال آن اقدام می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 1
    عیب از شما ها است که از ثمره خون شهدا دفاع نمیکنید و از این انفعال حال به هم زن خارج نمی شوید و مقابله به مثل نمی کنید، هر وقت به حساب صهیونیست ها و آل سعود رسیدید آنها هم بجای توطئه علیه شما، به خودشون مشغول شدن
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    3 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس