کد خبر 1450613
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
وجه شباهت فتنه ۸۸ و ۱۴٠۱ دروغ با جوسازی رسانه‌ای بود

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: در هر دو فتنه ۸۸ و ۱۴٠۱ تمرکز دشمنان بر فضاسازی رسانه‌ای و دروغ بود.

به گزارش مشرق، سردار یداله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، حماسه نهم دی‌ماه در جمع مردم ولایت‌مدار اصفهان، اظهار داشت: حماسه نهم‌ دی‌ماه را گرامی می‌داریم، گرچه مردم اصفهان همچون همیشه با پیشگامی یک روز زودتر از سایر شهرها در هشتم دی‌ماه ۱۳۸۸ حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: حماسه نهم دی‌ماه که شما مردم ولایت‌مدار اصفهان در مجلس پاسداشت آن گردهم آمده‌اید، حماسه‌ای بود که به دلیل مختصات خود در تاریخ ماندگار شد و یکی از نقاط عطف حرکت مردم ایران در دفاع از اسلام، ایران، ولایت و مقابله با دشمنان است.

جوانی تصریح کرد: اینکه ما بدانیم این بصیرت مردم از کجا سرچشمه می‌گیرد و چرا دشمنان ما ۴۳ سال است که مستمر دشمنی می‌کنند و راز این دشمنی با محوریت آمریکا، علیه ملت ایران چیست، اهمیت بسیاری دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به وجوه شباهت در حوادث ۸۸ با اغتشاشات و حوادث اخیر، عنوان کرد: کسی اشتباه فکر نکند که ملت ایران بی‌بصیرت بود و در نهم دی به بصیرت رسید چرا که مردم ما در راه خدا با بصیرت به امام لبیک گفتند و قیام کردند و سال‌ها نقشه‌های دشمنان را با شکست مواجه کردند.

وی با بیان اینکه این بصیرت مردم بود که دفاع مقدس را رقم زد، ادامه داد: رزمندگان و شهدای ما راه حق را تشخیص دادند و با فرمان امام از انقلاب پاسداری کردند و نقشه‌ها را نقش بر آب کردند.

جوانی افزود: فتنه بزرگ آمریکایی-صهیونیستی در سال ۸۸ با مقدمات ۱۰-۱۵ ساله به گونه‌ای طراحی شده بود که بسیاری از کارشناسان، صاحب‌نظران، طراحان و بازیگران آن‌ها اطمینان داشتند نقشه آن‌ها به نتیجه می‌رسد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران بیان داشت: برای آن که عظمت ملت ایران در سال ۸۸ را درک کنیم، باید به زوایای پنهان وقایع ۸۸ پی ببریم که پشت پرده آن دولت‌های مرتجع منطقه و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بودند.

اساس فتنه ۸۸ دروغ برای بدبینی مردم به حکومت بود

وی با بیان اینکه اساس این فتنه، «دروغ» برای ایجاد بدبینی و دوگانه‌سازی بین مردم و حکومت بود، خاطرنشان کرد: هدف فریب مردم بود اما درحالی‌که دشمنان ما تصور می‌کردند این نقشه به نتیجه می‌رسد، ملت ایران با هوشمندی و درایت این نقشه را در هم شکستند.

جوانی گفت: نهم دی‌ماه روزی بود که مردم، فتنه‌گران و حامیان‌شان را منزوی ساختند و از این جهت، نهم دی‌ماه روز قله بصیرت مردم ایران است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران اظهار کرد: مردم ما در نهم دی‌ماه با حضور به هنگام در صحنه، دشمنان را مایوس کرده و دوستداران انقلاب اسلامی را امیدوار ساختند؛ هدف راهبردی طراحان و بازیگران فتنه ۸۸، قطع پیوند و رابطه و اعتماد امت ایران با ولایت بود.

وی با بیان اینکه آن فتنه پیچیده با دقت بالا طراحی شده بود، افزود: دشمن با ادعای تقلب در انتخابات می‌خواست به این نتیجه برسد که محوریت نظامی که در انتخابات تقلب می‌کند و به رأی مردم توجه ندارد، صلاحیت خود را از دست داده است و به این‌صورت مردم را نسبت به رهبری بدبین کند.

جوانی ادامه داد: اما مردم ولایت‌مدار ایران برخلاف فریب‌خوردگان، درایت به خرج دادند و اینجا است که صدق کلام امام ما نشان داده شد که می‌گفتند مردم ما بهتر از مردم زمان پیامبر(ص) و امام علی(ع) هستند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران اظهار کرد: ۴۳ سال است که مردم ما پیوند خود با ولایت را حفظ کرده‌اند و همین پیوند منشا بصیرتی شد تا برخلاف کشورهای دیگر انقلاب‌های رنگی در ایران به نتیجه نرسد.

وی بیان داشت: نقشه این بود که جریان‌های غربگرا با استفاده از الگویی که در گرجستان هم پیاده شد و با تأکید بر عدم صلاحیت نظام برای برگزاری انتخابات سالم، مسیرشان را پیش ببرند.

تکرار هوشیاری سال ۸۸ مردم در سال ۱۴۰۱

جوانی با اشاره به هوشیاری و بصیرت مردم در سال ۸۸ و نتیجه آن، تصریح کرد: آن بصیرت در سال ۱۴۰۱ هم تکرار و باعث بی‌اعتنایی به اغتشاشگران شد و مراسم ده‌ها میلیونی تشییع شهدا در سراسر کشور نشان داد که درک مردم از فضا به چه میزان است آن هم درحالی‌که شبانه‌روز رسانه‌های دشمن در حال دروغ‌افکنی هستند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه این بصیرت از ایمان و تقوای مردم سرچشمه گرفته است و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: وعده قرآن در اعطای فرقان حق است و فرقان وسیله‌ای است که انسان به وسیله آن میان ادعاهای مختلف، کلام حق را متوجه می‌شود و گمراه نمی‌شود.

وی ادامه داد: اینکه پس از ۴۳ سال، این ملت در صحنه بوده است، سرچشمه در اخلاص مردم دارد و به همین دلیل در سال‌های اخیر، ایمان و غیرت و حیای مردم ما را نشانه گرفته‌اند.

جوانی تصریح کرد: شما خوب می‌دانید دلیل اینکه صهیونیست‌ها ۴۳ سال است به صورت مستمر با ملت ما دشمنی می‌کنند، این است که ملت ایران اسلام سیاسی را احیا کرد و در مسیر پیشرفت به حرکت در آمد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران اظهار داشت: کسانی که دوگانه علم و ایمان را مطرح می‌کردند و دین را عامل تحجر معرفی می‌کردند و با تفکرهای مادی گرایانه ملت‌های مسلمان را چپاول می‌کردند، امروز احساس خطر می‌کنند.

وی افزود: امروزه تمام ستمگران به وحشت افتاده‌اند زیرا ملت ایران با انقلاب خود کامل و مکتب‌ساز بودن اسلام را اثبات می‌کند و دشمنان تلاش می‌کنند که این پرچم پایین کشیده شود زیرا روی این پرچم شعار قدرت‌های ستمگر نوشته نشده است.

جوانی تصریح کرد: جنس نظام اسلامی و حکومت ولایت فقیه به گونه‌ای است که اگر به قدرت برسد، در مقابل حاکمان زورگو می‌ایستد و شعارش عدالت و کرامت انسان‌ها است، با همین شعار است که این ملت در کنار ملت‌های مطلوم ایستاده و قدرتش باعث افول آمریکا و در تنگنا قرار گرفتن صهیونیست‌ها شده است.

فتنه ۸۸ و ۱۴۰۱ هر دو از قبل برنامه‌ریزی شده بود

معاون سیاسی سپاه پاسداران اظهار کرد: وجوه تشابه فتنه ۸۸ با اغتشاشات اخیر این بود که هر دو از قبل طراحی شده بود، یکی در بستر انتخابات و یکی برای بازگشایی مدارس برنامه‌ریزی شده بود که با فوت خانم امینی زمان آن به جلو افتاد.

وی افزود: در هر دو تمرکز بر رسانه و دروغ بود، یکی با دروغ قتل و دیگری با دروغ درباره تقلب آغاز شد و هر دو با تحریک احساسات و ایجاد هیجان در جوانان همراه بود، به شکلی مطرح شد که یک مظلومه با ضرب و جرح کشته شده است و احساسات مردم را برانگیخت اما در هر دو مقطع نقشه دشمنان به شکست رسید.

جوانی یادآور شد: در حوادث اخیر هم برخی را متوهم کردند که نظام توان ایستادگی حتی برای ۴۸ ساعت را هم ندارد و کسانی که جوانان را مظلومانه به شهادت رساندند، فکر دادگاه‌های فردا را نکردند چون اساسا فکر می‌کردند که جمهوری اسلامی نخواهد ماند که دادگاهی برگزار شود و این توهمات، از مشترکات سال ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱ بود اما غافل از آنکه این ملت امام حسین و حاج قاسم دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران افزود: حضور ملت در ۱۳ آبان و مراسم تشییع شهدا، ایستادگی مردم بر ارزش‌های انقلاب اسلامی را ثابت کرد.

وی اظهار داشت: ما با خدای خود پیمان بستیم که این پرچمی که امام‌مان به اهتزاز در آورد را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم و شما لحظه‌ای به خود تردید راه ندهید.

جوانی با اشاره هزینه‌های میلیاردی دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، گفت: دشمن ضعف‌ها را برجسته می‌کند و موفقیت‌ها را نادیده می‌گیرد و حتی به مواردی که وجود ندارد وجود می‌بخشد تا جوانان را نسبت به نظام بدبین کند و اینجا است که همگان وطیفه دارند در جایگاه خود نقشه دشمن را خنثی کنند.

در جنگ ترکیبی مسوولان هم باید جهاد ترکیبی داشته باشند

معاون سیاسی سپاه پاسداران عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این حوادث نه تنها اغتشاشات بلکه یک جنگ ترکیبی بود که در این زمان هم مسوولان باید جهاد ترکیبی داشته باشند و در همه حوزه‌ها و صحنه‌ها، با دشمن به هنگام مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن به نظریه هزار خنجر رو آورده است، افزود: اقدامات تروریستی، تجزیه‌طلبانه، جنگ تحمیلی، تهدیدهای گروهک‌های تروریستی منطقه و فشار اقتصادی نتوانست مردم را شکست دهد.

امروز تمرکز دشمنان بر جنگ ادراکی است

جوانی اظهار داشت: امروز دشمنان ما که زخم خورده از انقلاب و مردم ایران هستند و قدرتمندی ملت ایران و جابه‌جایی قدرت از غرب به شرق را می‌بینند، تمرکزشان بر جنگ ادراکی رفته است و در این میان وظیفه همگان جهاد تبیین است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران افزود: دشمن اگر سرمایه‌گذاری داشته و ده‌ها شبکه فارسی زبان ایجاد و میلیاردی هزینه کرده است، یک هدف دارد و آن هم فریب مردم است و به این دلیل بود که مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین یک فریضه قطعی است و جهاد تبیین یعنی افشای دروغ‌های رسانه‌های خارجی فارسی زبان.

وی ادامه داد: دختری به دلایلی از دنیا می‌رود اما طوری تصویر می‌کنند که گویی مظلومانه به قتل رسیده است، پس از آن وقتی در کشته‌سازی موفق نشدند، فوت‌شدگان را کشته معرفی کردند.

جوانی بیان داشت: جهاد تببین آگاه‌سازی نسل جوان نسبت به حماسه‌های امام ملت است که چگونه این مردم را از چنگ آمریکا نجات داد و به آن استقلال و عزت داد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران افزود: اگر امروز، ملت ایران قدرت دفاعی و اقتدار موشکی دارد و در حوزه‌های گوناگون پیشرفت کرده است، به برکت این رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین آن است که این قدرت را داشته باشیم که به جوانان بگوییم اگر کشور ما جایی موفقیت بوده است به این دلیل بوده که مسوولان از رهبر انقلاب پیروی کردند.

جوانی ادامه داد: اگر ایران در کشورهای منطقه نفوذ کرده که ثمره آن را در اربعین دیدیم نشان از آن دارد که رهبر معظم انقلاب سربازی مثل حاج قاسم داشتند که مو به مو فرمایشات‌شان را اجرا کردند اما اگر جایی مشکل وجود داشته به این دلیل بوده که در دولت‌ها سربازی چون حاج قاسم نداشته‌اند که فرمایشات را اجرا کنند و از آن سرپیچی کرده‌اند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران عنوان کرد: اگر جهاد تببین واجب است، مقدمات آن هم واجب است، کسی می‌تواند جهاد کند که با انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن آشنا باشد، معلمین ما در مدارس، روسای ادارات در اداره‌ها و طلاب در مساجد وظیفه دارند در این جهاد تبیین قدم بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس