کد خبر 1413121
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
اوکراین

اولاف شولتس صدراعظم آلمان روز دوشنبه اعلام کرد، برلین دفاع از اوکراین را تا هر زمان که ادامه یابد، برعهده می گیرد و در هفته‌های پیشرو به کی‌یف تسلیحات پیشرفته ارسال می کند.

به گزارش مشرق، شولتس در جریان بازدید از پایتخت جمهوری چک گفت، جدای از ارسال سیستم دفاع هوایی پیشرفته، سیستم های راداری یا پهپاد به اوکراین، آلمان مسئولیت ویژه ای را در مورد افزایش ظرفیت های توپخانه ای و دفاع هوایی کی یف عهده دار می شود.  

شولتس ضمن درخواست از ۲۷ کشور عضو اتحادیه برای حل و فصل اختلافات و یافتن راه‌حل‌های تازه، گفت که آلمان به حمایت از کی یف تا هر زمان که طول بکشد، ادامه می دهد.

صدراعظم آلمان بر تعهد کشورش به گسترش اتحادیه اروپا تاکید کرد و گفت که کشورهای غرب بالکان، اوکراین، مولداوی و در نهایت گرجستان نیز باید به این بلوک بپیوندند.

وی افزود: در این اتحادیه گسترده، اختلافات بین کشورهای عضو تا آنجا که به منافع سیاسی، نفوذ اقتصادی و سیستم های امنیت اجتماعی مربوط می شود، افزایش می‌یابد.

چندی پیش، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از اولاف شولتس صدراعظم آلمان خواست از کی‌یف در مقابل مسکو حمایت بیشتری کند و کمتر نگران واکنش‌های روسیه باشد.

کی‌یف و متحدان غربی آن از آلمان، فرانسه و ایتالیا به اتهام تاخیر در حمایت از اوکراین در مبارزه با نیروهای روسیه در شرق این کشور انتقاد کرده و آن‌ها را به کندی در تحویل تسلیحات و یا مقدم دانستن رفاه خود در مقابل آزادی و امنیت اوکراین متهم کرده‌اند.   شولتس، مانند همتایان فرانسوی و ایتالیایی خود این اتهامات را رد می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    آلمان تسلیحات پیشرفته به اوکراین ارسال می‌کند بعد روسیه هم گاز ارسالی به آلمان را بکلی قطع میکند بعد آلمان به روسیه التماس می کند بعد روسیه اعتناء نمی کند بعد آلمان در زمستان تب و لرز می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس