اوکراین

یک منبع نظامی-دیپلماتیک از آموزش خلبانان فراری افغان در آمریکا برای اعزام به جنگ در اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع نظامی-دیپلماتیک امروز دوشنبه به خبرگزاری تاس روسیه گفت که پنتاگون به خلبانان افغان که یکسال پیش، پس از سلطه طالبان به آمریکا فرار کردند، در کالیفرنیا آموزش خواهد داد تا آن‌ها را از طریق لهستان به اوکراین بفرستند.

این منبع به نام و عنوان وی اشاره نشده است گفت: «همانطور که می‌دانیم، پنتاگون شروع به استخدام خلبانان سابق افغان کرد که یک سال پیش همراه با نیروهای آمریکایی به آمریکا فرار کردند. آموزش آن‌ها قرار است در کالیفرنیا آغاز شود و برنامه‌هایی برای اعزام همه آن‌ها از طریق لهستان و پس از آن به اوکراین در نظر گرفته شده است.»

به گفته این منبع، این آموزش نه تنها خلبانان سابق افغان بلکه سایر افغان‌هایی که در یگان‌های ویژه خدمت می‌کردند نیز شامل می‌شود. این منبع تصریح کرد: «به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که ابتدا آموزش ببینند و قراردادی را امضا کنند که شامل استقرار در منطقه جنگی در اوکراین است.»

شهریور سال گذشته بود که وال استریت ژورنال گزارش داد آمریکا و ازبکستان در خصوص انتقال خلبانان نیروی هوایی افغانستان به پایگاه آمریکا به توافق رسیده اند.

به گفته وی، این اقدامات بر نتیجه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تأثیری نخواهد داشت. این منبع خاطرنشان کرد: «همه این تلاش‌های هیستریک «برای بستن سوراخ‌ها» فقط تا حدودی فاجعه نظامی رژیم کی‌یف و فاجعه سیاسی حامیان آن در واشنگتن را به تعویق می‌اندازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 0
    خوب روسیه هم از طالبان حمله شهر مرزی ترمز ازبکستان و همچنین اعزام نیروهای آن به اوکراین را درخواست کند
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 1
    آمریکا شیطان بزرگ نون مفت به کسی نمی‌ده، این بدبختها و منافقین سابقا ایرانی مثل‌های این خیانت ها هستند
  • سید فروزان CH ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    4 1
    شجاعت و مهارت این افراد را هنگام ورود طالبان به کابل را دیدیم امریکاییان عادت دارند روی اسب بازنده شرط ببندند، حال نوبت این بدبختی‌های فراری رسیده تا بشوند گوشت دم توپ ، منتظر اخبار سقوط بیشتر هواپیماهای اوکرانی و اسارت خلبانان هستیم
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 1
    بیچاره اوکراین الفاتحه.
  • علی IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 1
    روسیه باید باهاشون تماس بگیره با هواپیماشون برن تو روسیه جالب میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس