کد خبر 1413483
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
آلمان

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان معتقد است که «همسایگان» اروپایی باید یک سامانه پدافند هوایی مشترک ایجاد کنند.

به گزارش مشرق، صدراعظم آلمان ضمن صحبت درباره بهتر شدن موقعیت کشورش برای مواجهه با تهدید گازی روسیه درباره لزوم ایجاد سامانه پدافندی هوایی مشترک اروپایی اظهارنظر کرد.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند، اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز سه شنبه (امروز) اعلام کرد که کشورهای اروپایی باید یک سامانه پدافند هوایی مشترک ایجاد کنند و عملا اظهارات پیشین آنگلا مرکل صدراعظم سابق این کشور را درباره این موضوع تایید کرد.

به گزارش راشا تودی، شولتز که در دانشگاه چارلز در پراگ پایتخت جمهوری چک گفت: «ما در اروپا کارهای دفاعی زیادی داریم که باید انجام دهیم. آلمان پدافند هوایی آینده را به گونه‌ای طراحی خواهد کرد که همسایگان اروپایی ما در صورت تمایل بتوانند در آن مشارکت داشته باشند».

اظهارات صدراعظم آلمان در شرایطی مطرح شده که پس از توافق ماه گذشته اتحادیه اروپا برای هزینه ۵۰۰ میلیون یورو (۵۰۰.۴ میلیون دلار) جهت افزایش خرید تسلیحات مشترک برای تکمیل ذخایر نظامی که با تحویل تسلیحات به اوکراین تمام شده است، انجام می‌شود.

اولاف شولتز درباره وضعیت آلمان برای مواجهه شدن با تهدید روسیه به منظور کاهش بیشتر صدور انرژی و تاثیر آن روی آلمانی‌ها در فصل زمستان هم صحبت کرد.

به گفته صدراعظم آلمان، اقدامات دولت برای تضمین واردات گاز طی فصل زمستان باعث شده که آلمان برای کاهش صدور گاز روسیه در وضعیت بهتری قرار گیرد.

اولاف شولتز ادامه داد، تدارک دولت آلمان باعث شد که کشور در «قیاس با وضعیت چند ماه قبل در شرایط بسیار بهتری از منظر امنیت عرضه (گاز) قرار گرفته است».

وی همچنین مدعی شد: « ما می‌توانیم به خوبی با تهدیداتی که از سوی روسیه روبرو هستیم، مقابله کنیم که از گاز به عنوان بخشی از استراتژی خود در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌کند».

این اظهارات در حالی مطرح شده که «جواشیم ناجل» رئیس بانک مرکزی آلمان اخیرا در یک مصاحبه هشدار که این کشور به دلیل بحران انرژی با بالاترین نرخ تورم در ۷۰ سال اخیر مواجه خواهد شد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 1
    هر کشور اروپایی باید مجهز به هزار موشک اتمی و ضد موشکی برای شکار موشک های اتمی روس ها باشه در یک روز هزاران موشک اتمی به روس شلیک بشه فورا سامانه ضد موشکیشون رو برای شکار موشک های روسی آماده کنه شک نکنید از پای در میان
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    آقای صدرالعظم نزن این حرف رو،شما دیگه چرا.دنیای فردا،دنیای گفتمان هاست،این خرج ها برای تقویت بنیه دفاعی بیهوده هست،شما ها که با همه دنیا رابطه و دوست هستند دارید اینکه او میکنید،پس ما چی بگیم که بالا صهیونیست،پایین سعودی،راست القاعده،چپ بعثی،داعش در حال چرخیدن هستند.گروهک های منافق و تجزیه طلب هم که بماند.
  • ali IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    هوشنگ جان، چی زدی بابابا جان کوتا بیا تا تبت بینشینه
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      علی آقا،پسرت هوشنگ اوضاعش خیلی خیطه،ببرش کمپ. مخلص شما دو هم وطن عزیز هستم.شوخی کردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس