ایران جزو ۶ کشور برتر دنیا در مهار کرونا است

وزیر بهداشت، بر اهمیت جایگاه جامعه پزشکی کشور تاکید کرد و گفت: ایران جزو ۶ کشور برتر دنیا در مهار کرونا است.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌اللهی، شامگاه سه شنبه در مراسم روز پزشک در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، افزود: پزشکی در دین اسلام بسیار مورد تاکید است و اگر پزشکان به تکالیف انسانی خودشان عمل کنند، شغل بسیار شریفی است.

وی با بیان این مطلب که قوی‌ترین نظام سلامت را در منطقه داریم، گفت: ما مدیون ادغام آموزش و درمان و بهداشت هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به بحران کرونا در سال گذشته، افزود: در شرایطی که روزهای بسیار دلهره‌آوری داشتیم، توانستیم در شروع کار دولت سیزدهم، برنامه واکسیناسیون را سرعت بدهیم.

عین اللهی گفت: از آذر ۱۴۰۰ تا امروز فقط ۱۱ هزار فوتی کرونا داشتیم که ناشی از سرعت واکسیناسیون بود.

وی افزود: ایران جزو ۶ کشور برتر دنیا در مهار کرونا بوده است و در حال حاضر ۵۰ میلیون دوز واکسن ذخیره داریم و این آمادگی را داریم که واکسن‌های ایرانی را صادر کنیم.

وزیر بهداشت به بیمه همگانی مردم اشاره کرد و گفت: امسال با حمایت مجلس شورای اسلامی، با اعتبار ۶۰۰۰ هزار میلیارد تومان، ۶ میلیون نفر را رایگان بیمه کردیم و حدود ۱.۲ میلیون نفر در کشور باقی مانده اند که فرصت سه ماهه به آنها داده ایم که از بیمه رایگان برخوردار شوند.

عین اللهی از تشکیل صندوق بیماران صعب العلاج خبر داد و افزود: امیدواریم با این اقدام، شرایط حمایت از بیماران صعب العلاج، بهتر شود.

وزیر بهداشت به وضعیت جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت، در حال انجام امور است و پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری به تصویب رسید و ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش دولتی و ۷۰ درصد در بخش خصوصی، تحت پوشش قرار گرفت.

وی به طرح دارویار اشاره کرد و افزود: متأسفانه تولید دارو به شکلی نبود که بتوانیم نیاز دارویی خودمان را تولید کنیم.

عین اللهی به تعارض منافع در حوزه سلامت که نشأت گرفته از اختلاف ارز دولتی و ارز آزاد بوده است، اشاره کرد و گفت: با طرح دارویار، اختلاف ارز ترجیحی و آزاد را به بیمه‌ها دادیم که مردم حمایت شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: با طرح دارویار، قیمت دارو هوشمند سازی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    8 0
    آدم ۲سال پس از کرونا کرونا نگیره یهو 20شهریور واکسن آشغال بزن یک هفته بعد کرونا بگیر یک هفته درگیر بیمارستان باش ۲ماه تو خونه نتونی نفس بکشی تاامروز هم درگیرعوارض واکسن آشغال کرونا هستم خدا اون بالا هست و امیدوارم مسببینش روزی در پیشگاه خدا محاکمه بشن
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      اول بهتر باشید سخته میفهمم تقویت جسم و ریه آدم سراغ دارم بعد از یکسال و نیم جای خودش نگرفته و از بابت نفس کم میاره
    • حسن +يك IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 7
      ميخواستي واكسن اشغال نزني و مثل 2سال قبل ادامه بدي !!!!!!!! 70 ميليون ايراني واكسن زدن هيچي شون نشده حالا شما يك نفر واكسن زدي مريض شدي ؟؟؟ بر پدر ادم دروغگو و منافق لعنت خاك بر سرت فضاي مجازي اينقدر شستشوي مغزيت داده كه ديگه از مخت چيزي نمونده
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      1 8
      نه دیگه واکسن زدی فکر کردی تموم شد پروتکل رو گذاشتی کنار مبتلا شدی
  • CA ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 1
    همیشه خودشان به محکمه می رود
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    7 0
    ایران از همه نظر جز بهترین کشور های جهان است اما نمیدانم چراما اینها را نمی بینیم 🤔🤔🤔🤔🤔
  • DE ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    کرونا مهار نشده ، پای سیستم آماری شما می لنگد. چطور آن را مهار کردید ؟؟ با واکسن های تایید نشده و تاریخ گذشته ؟؟ امکانات پزشکی و داروهای مدرن ؟؟ یکی از اقوام از برکت! واکسن های داخلی نه فقط 2 بار کرونا گرفت بلکه بیچاره باید با واکر راه برو د.. با این منم ، منم ها خودتان را منفورتر نکنید ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس