نمایندگان از پاسخ وزیر بهداشت قانع شدند/مهلت دو هفته‌ای به عین اللهی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا تا مدت‌ها در جهان باقی خواهد ماند و ممکن است در مقاطعی شدت و ضعف پیدا کند، اما مانند ویروس آنفلوآنزا تا مدت‌ها وجود خواهد داشت.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی یکشنبه شب در گفت‌و گویی تلویزیونی با موضوع «کارنامه یک ساله وزارت بهداشت و اجرای طرح ملی دارویار» با بیان اینکه سویه جدید اُمیکرون حدود ۱۸ برابر انتشار بیشتری نسبت به سویه‌های گذشته دارد، افزود: یکی از مشکلات جهانی، ساده انگاری درباره همه گیری کرونا است و احساس می‌شود مردم از محدودیت‌ها خسته شده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: ایمنی واکسن همیشگی نیست و آنتی بادی واکسن‌ها تا مدتی می‌تواند در مقابل کرونا مقاومت کند. بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم که دُز یادآور را تزریق کنند.

عین اللهی افزود: زمانی که وضعیت کرونایی به قرمز نزدیک می‌شود، شیوه نامه‌های بهداشتی باید بیشتر رعایت شود.

وی با بیان اینکه از آذر سال گذشته هیچ واکسن خارجی وارد کشور نشده است، یادآور شد: در حال حاضر به اندازه  کافی واکسن ذخیره داریم. از زمانی که ورود موج هفتم را احساس کردیم، تعداد مراکز واکسیناسیون افزایش یافته است.

ارز ترجیحی داروهای وارداتی قطع نخواهد شد

عین اللهی در ادامه این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه همه ایرانیان در قالب طرح دارویار، بیمه هستند، گفت: بیماران مزمن ٢ بار بدون مراجعه پزشک می‌توانند داروی خود را دریافت کنند.  

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: سازمان برنامه بودجه ۴ هزار میلیارد تومان در ابتدای طرح دارویار تخصیص داد که ٢ هزار میلیارد پرداخت شده و تا پایان هفته ٢ هزار میلیارد تومان دیگر پرداخت می‌شود.

وی،  طرح دارویار را برای تشویق و شکوفایی تولید داخل عنوان کرد و گفت: ارز ترجیحی داروهای وارداتی قطع نخواهد شد و با اجرای طرح دارویار بیمارستان‌ها هم به تیتک متصل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 0
    ایمنی واکسن ها همیشگی نیست
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 0
    نمی تونیم هی واکسن بزنیم ، عوارض داره
  • Hamid IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 1
    برقراری فوق العاده خاص کادربهداشت ودرمان باضریب۳خواسته اصلی ومهمترین مطالبه مدافعان جانفشان و زحمتکش سلامت...لطفا"پیگیری فرمایید "
  • DE ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 1
    واکسن های وطنی که از همان ابتدا ، ایمن نیستند .. واکسن هائی که برای ساختشان میلیونها دلار از بودجه کشور هزینه شد ، نه قابل اطمینان بود و نه به میزانی که برایش بودجه دریافت شده بود ، ساخته شد !
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      درسته با واکسن کرونا مخالفم ولی از بین واکسنها واکسن استرازانکا انگلیسی که فاجعه بود فایزر هم دست کمی از ان ندارد فیلم عوارضش توی اینترنت هست
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    چرا برکت پلاس نیست؟
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    حداقل یکسال که باید این ایجاد کند نه اینکه بگویند اگر ۶ ماه پیش زدی الان یادآور بزن اینطوری باشه هر فصلی یکبار باید واکسن بزنیم. پس بهتره نه خودتون را مسخره نکنید و نه ملت را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس