رئیسی

رئیس‌جمهور در همایش ملی «خدمت ماندگار» با تاکید بر اینکه وضعیت معیشتی پزشکان، پرستاران و داروسازها باید تامین شود گفت: ایثار کارکنان حوزه سلامت فقط از طریق مادی جبران نمی‌شود.

به گزارش مشرق، همایش ملی «خدمت ماندگار» صبح امروز (شنبه) و همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، در سالن اجلاس سران کشور با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد.

رئیس‌جمهور در این همایش، ضمن گرامیداشت شهدای مدافع سلامت گفت: ذکریای رازی و بوعلی سینا دو دانشمند بزرگ جهان اسلام هستند که روز پزشک و روز داروسازی به افتخار آن‌ها نامگذاری شده است.

وی درباره انواع خدمت اظهار کرد: یک خدمت با انگیزه کسب منفعت است که این نگاه مادی گرایانه است. نوع دوم خدمت از در دوستی و بشردوستی است که این نگاه انسان مدارانه و از سر دلسوزی است. در عالم بسیاری به این دلیل خدمت می‌کنند و خداوند متعال این حس را در دل انسان ها قرار داده است.

رئیسی ادامه داد: نوع سوم، خدمت برای خداست که به خدمت ماندگاری می‌دهد و فقط به تقدیر مخدوم، نمی‌انجامد بلکه نگاه به جایگاه اصلی یعنی خداوند متعال است.

رئیس جمهور بیان کرد: شهید مطهری وقتی که منافقان می گفتند به نام خدا و به نام خلق فرمودند که فقط به نام خدا اما باید بدانیم که راه خدا از میان خلق می گذرد.  قطعاً جلب رضای خداوند متعال با یک خدمت ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به ایثار کارکنان حوزه سلامت گفت: کسی که ماه ها به خانه نرفته و از استراحت و دیدن خانواده دست برداشته، جبران آن چگونه ممکن است؟ کدام وزن می‌تواند در یک طرف ترازو قرار بگیرد که با ایثار هم وزن باشد؟ این امر فقط از طریق مادی جبران نمی‌شود و مردم از جامعه پزشکی، پرستاری و بهداشت و درمان در کشور قدردانی می‌کنند. ما از صمیم قلب و دل به شما می‌گوییم که از زحمات شما متشکریم.

رئیسی افزود: وضعیت معیشتی پزشکان، پرستاران و داروسازهای ما باید تامین شود، حتما باید وضعیت معیشتی پرستاران ما تامین شود. بعداز ۱۵ سال تاخیر آقای وزیر بحث حقوق و تعرفه پرستاری را دنبال کردند که الحمدالله آغاز و مقدمات کار فراهم شده و در دولت اجرایی شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به نکات مطرح شده از سوی جامعه پزشکی حاضر در جلسه، گفت: مایل هستم حتماً از دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات ارزشمند فرهیختگان، پزشکان و داروسازان و جامعه پرستاری و پزشکی استفاده کنیم. مشورت با شما در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری ها سرمایه بزرگی برای مجموعه بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس است.

رئیسی افزود: چه خوب است در طرح‌ها و لوایح، نیازها و اظهار نظرهای شما مورد توجه قرار گیرد. در رابطه با نظرات خود، بحث‌های دقیق انجام دهید؛ حمایت از جامعه پزشکی سرمایه بزرگی برای دولت، کشور و تصمیم سازان است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به میزان دانش موجود در کشور و دانشگاه‌ها راضی بود، تصریح کرد: ما جایگاه خوبی در کشورهای اطراف و منطقه داریم. بسیاری از شهرستان‌ها و استان‌های ما قابلیت این را دارند که قطب سلامت باشند. بسیاری از شهرهای ما در پزشکی حرف برتر را می‌زنند و مورد توجه جهان هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به یکی از بازدیدهای خود از پارک علم و فناوری، بیان کرد: در بحث داروسازی امروز جامعه داروساز ما احساس ضعف نمی‌کنند. ما یکی از صادر کنندگان دارو هستیم. طی دیدارهای اخیر در دولت با رؤسای کشورهای مختلف، بحث پزشکی و داروسازی ما و تمایل برای ارتباط و دیپلماسی در این حوزه مورد تاکید بود.

‌تکمیل می‌شود....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    3 0
    معیشت کارگران چی سید مظلومین
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      3 0
      وضعیت معیشتی پزشکان دیگه چه حرفیه. امروز عصر مادرم بردم دکتر ارتوپد برای یه آمپول زدن300 هزار تومن پول گرفت این دیگه معیشت چیو میخوایین براشون درست کنین. همین بعدازظهر که رفتیم دکتر بیشتر از بیست ملیون تومن درآمدش بود اونم تو پنج شیش ساعت. یه آمپول زدن مگه چکار داره که بخاطرش 300 هزار تومن پول بگیره حالا پرستار ها رو بگی یه چیزی ولی دکترا وضع مالیشون از رئیس جمهور مملکت خیلی بهتره
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      22:14 این متخصصین حداقل بیست سال از جوونیشون رو گذاشتن تا به اینجا رسیدن . طرف میره دکتر می ناله که از من صد و بیست تومن ویزیت گرفت ولی وقتی میره آرایشگاه سه میلیون برای کراتین میده نه تنها ناله نمیکنه که با افتخار هم میگه چون فک میکنه هرچی بیشتر برای آرایشگاه پول بده کلاسش بالاتر میره .
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    4 0
    باید کل کشور را بدهیم به این صنف شاید راضی شود مردم هم به جهنم
  • ناشناس IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    4 0
    جناب رئیس جمهور محترم،لزومی نداره در هر جمعی حرفی زده شه که خوشایند اونا باشه
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    معیشت پزشکان مشکلی ندارد .مشکل اصلی معیشت پرستاران هست که بخاطر حقوق پایین خیلی هاشون مخصوصا مستأجران و مردان ازدواج کرده مجبور به 2 جا کاری هستند .
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    3 0
    معیشت یا هزینه زندگی در کانادا و اروپا و....؟ هزینه خرید چند ویلا و ماشین های چند ده میلیاردی ؟
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 1
    ان شاالله حل بشه
  • محمد محمدی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    4 0
    سید مظلومان مگر پزشکان مشکل معیشتی دارند؟ بهترین وضع معیشتی مال این خدا اینهاست. چرا شما هم جا پای آقای روحانی گذاشته اید؟
  • Hamid IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 3
    برقراری فوق العاده خاص کادربهداشت ودرمان باضریب۳مطالبه اصلی و جبران بخشی از زحمات مدافعان جانفشان و زحمتکش سلامت...
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    اعضای هیئت علمی جدیدالاستخدام ساکن تهران قادر به ادامه زندگی در این شهر با این سطح حقوق نیستند
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    5 0
    بله متأسفانه درآمد پزشکان خیلی کمه تفلکیا بهتر از جیب کارگران و کارمندان و بازنشستگان کم کرده به پزشکان اضافه شود
  • بوشیدو IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 2
    بنده پزشک ام . همسرم دندانپزشک . ده ساله مستاجریم در وسط شهر ، ماشین هم نداریم . چرا فکر می کنید پزشک ها از پول بالا میرن؟ انصاف در نایابی هست این روزها
    • حامد IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      2 0
      بیشتر یک دروغ گو و جوکر هستی تا پزشک. چون دندان پزشک در یک روز ۴ میلیون و بیشتر درآمد داره. در یک ماه صد میلیون. دراند زن و شوهر پزشک در مجموع بین صد تا چند شد نیلیون در ماه میشه. حقوق معلم با مدرک PhD شش و نیم میلیون! که با حساب شما باید در چادر زندگی کند یا کارتون خواب باشد
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      0 0
      ۱-میگویند به ازای هر۱۰هزار نفر یک پزشک هست-۲-مردم به پزشکان سهمیه ای وپزشکانی که بخش ازاد درس خواندنندیا پزشکانی که ترکیه اوکراین و...درس خوندن اعتماد نمیکنند ازبس ادم کشتند وفقط هدفشون کسب درامد و درآورون هزیته خوندن کردنند یا درامد جعت برج وکلینیک سازی ۳-چرا بعضی اوقات میگویند بدلسل کمبود پزشک میخواهیم ازخارجه وارد کنیم!؟ تمام این مشکلات ازسالها غارت بیمه روابط باند باری وپارتی بازی ...هست
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      1 0
      خداوکیلی انواع درآمدتون درماه چقدره وهزینه هاتون چقدر؟
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      0 0
      بین ۱۰۰۰تا پزشک فقط یکنفر،اونهم شما پزشک خوبی عستید-بقیه فقط هدفشون کشتار وقصابی مردم وکاسبی وکلینیک وبرج سازی وهرماه برای افریح رفتن به اروپا به اسم کنفرانس واخرین تخقیقات وروابط وپارتی هم زیاد دارند
    • JP ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      ی سوال دارم: چرا می گن فلانی مثل چی دروغ میگه؟
  • غات IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    3 0
    همین الانشم جامعه پرستاری و پزشکی خوب تامینه... غذاشون هم در محل کار براهه...اسمش غذای پرسنلیه و با غذای بیمار هم متفاوته..حقوقشون هم اوکیه
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      کسی جلوی شما رو نگرفته شما هم برو پزشکی ، پرستاری ، بهیاری بخون بعد برو بیمارستان ترومایی غذای پرسنلی بخور اگه فک میکنی خیلی خوشمزه ست اگه درس خون هم نیستی حداقل خدمات که میتونی بشی مریض ها رو جابجا کنی به خدمات هم غذای پرسنلی میدن
  • دکتر ر. IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 1
    معیشت تحصیل کرده های دکترا ( PhD ) و کارگران و معلمان (از جمله معلمان طرح مهر افرین که مغضوب دولت های روحانی و رئیسی اند) . معیشت مهندسان بیکار به علت رکود کارهای عمرانی و صنعتی‌. اینا چی؟ پزشکان به لطف مافیایی که دارند ثروت مند ترین اقشار جامعه اند. زیاد نگران معیشت این عزیزان شاسی بلند سوار صاحب ویلا که سالی چند سفر خارجی دارند نباشید‌.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    با اینهمه کمبود پزشک ومشکلات بیمه!وقتی پزشکان وضعیت معیشتی مشکل داره ،وای به حالا ما(بیکارها،کارگرها،کارمندها،بیگارها،بی درامدها،کم درامدها،بی پولها،بی پارتی وبی باند وبی روابطها....)مملکت شده فقط سفره خودیها سهمیه ایها امتیازیها وهرچی خائن جنایتکار متظاهر زور وتزویر....
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    درایران به ازای هر۱۰هزارنفر یک پزشک خوب دانشگاه دولتی خونده داریم(منهای پزشکانی که بخش ازاد خوندنند ومیخواهند هرچی زودتر وچندبرابز چیزی که هزینه درس خوندن کردن دربیآورند!)چرا پزشکان مشکل معیشتی دارندوچرا بعضی اوقات مسگویند بخاطر کمبود پزشک ازخارجه بیاوریم!؟پس ما که درس نخوندیم وبیکار وبی پول وبی درامد هستیم چه خاکی برسر خودیهای سهمیه ای امتیازی متظاهر خاُن وجنایتکار...بیاوریم
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 1
    سید مظلومان
  • حامد IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    واقعا معیشت پزشکان توصیه می خواهد؟ الان پزشکان از پدرآمدترین اقشارند و اقبال دانش آموزان به رشته های پزشکی از همه رشته ها به همین دلیل بالاست. این مثل آنستکه بگوییم به معیشت کارخانه داران توجه شود.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    ادمهای مانند بابائی در مجلس که برای اضافه حقوق حد ومرز می گذارند. نتیجه اش می شود فرار مغز ها. در صورتی که باید اختلاف بیشتر هم باشد تا همه بخواهند متخصص و مهار شوند. دادن صدقه فقط انسان های تنبل و بی عرضه می سازد
  • ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    پزشکان عمومی شاغل در بخش دولتی در تنگنای معیشتی
  • Hamed IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    برقراری فوق العاده خاص کادربهداشت ودرمان باضریب۳جبران بخشی از زحمات مدافعان جانفشان و زحمتکش سلامت....
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    معیشت پزشکان که تنها رقیبش فوتبال بازها هستد. برای یک عمل نیم ساعته حقوق یکسال کارگر را می گیرند.
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 0
    طفلکا تا الآن توی عسر و حرج بودند
  • معلم IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    ظرفیت پزشک‌ رو زیاد کنید همین از همون ابتدا دو برابر زمان تحصیل تعهد بگیرید یا به نرخ اروپا دوبرابر هزینه تحصیلشو بگیرید به دلار یعنی حداقل پانصد هزار دلار.
  • معلم IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    ظرفیت پزشک‌ رو زیاد کنید
  • جعفر IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    بد سیاه و سفید ندارد
  • حمید IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    شما که می گوید پزشک و دندانپزشک هستید و خانه ندارید بیایید در شهرستان ها زندگی کنید. پزشک ها و دندانپزشک ها در شهرستان ها میلیاردر هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس