کد خبر 1406103
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
هیأت مذاکره‌ کننده ایرانی در مراسم شب عاشورا در وین

هیأت مذاکره ‌کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری در مراسم شب عاشورا در وین شرکت کردند.

به گزارش مشرق، اعضای هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران که برای حضور در دور جدید مذاکرات وین در پایتخت اتریش حضور دارند، یکشنبه شب ۱۶ مرداد ماه پس از حضور در نشست‌های مذاکراتی، با حضور در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین، در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی شرکت کردند.

تیم مذاکره کننده ایران شنبه شب ۱۵ مرداد ماه نیز پس از پایان روز سوم گفت‌وگوها در وین در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در مرکز اسلامی وین پایتخت اتریش شرکت کردند.

مرکز اسلامی وین در ایام محرم همه‌ شب میزبان جمعیت انبوهی از عاشقان و دلبختگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

دور جدید مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها از روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در شهر وین آغاز شد و در این سه روز رایزنی‌ها در سطوح مختلف در جریان است. تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد روز پنجشنبه بدین منظور به وین سفر کردند. هیأت مذاکره کننده ایرانی در این سه روز با نمایندگان روسیه، چین و اتحادیه اروپا به رایزنی پرداخت. ‌ گفتنی است،  مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی در وین حضور ندارند و کارشناسان آن‌ها گفت‌وگوها را دنبال می‌کنند.

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه ضمن اعلام خبر سفر هیأت ایرانی به وین برای شرکت در این مذاکرات گفت: در این دور از گفت‌وگوها که به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف‌ها از جمله ایده‌های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارائه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.  

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید مجدد بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقیمانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم کنند.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۱۲ مرداد ماه در توئیتی درباره سفرش به وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسؤولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث منحوس گذشته ناکام مانده‌اند.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسؤولانه عمل کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین روز چهارشنبه در دیدار دیپلمات ایتالیایی با بیان این‌که آمریکا نمی‌تواند برای ایران که عضو برجام است، قید و شرط تعیین کند، گفت:‌ در مذاکرات پیش رو، اراده جدی و واقعی آمریکا برای دستیابی به توافق راستی آزمایی می‌شود.  

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها ۲۰ اسفند ماه در وین دچار وقفه شد و پس از سفری که بورل در اوایل تیرماه به تهران انجام داد توافق شد که مذاکرات از سر گرفته شود که بر همین اساس روزهای هفتم و هشتم تیر ماه این مذاکرات در دوحه به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا و به واسطه انریکه مورا برگزار شد. ایران این مذاکرات را مثبت خواند و آمریکا مدعی شد که ایران درخواست‌های فرابرجامی مطرح کرده که این ادعا از سوی حسین امیرعبداللهیان رد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 0
    هیچ اشکالی نداشت مذاکرات به بعد از عاشورا موکول می شد!
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      1 0
      چرا اتفاقأ خیلی هم اشکال داشت، همین کار تودهنی به کل گاوچرونها و صهیونیست‌ها و غربگداها بود، دمشون گرم، حال کردم!!!!
  • بنده خدا IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    3 0
    آخه چقدر تو ماهی مرد...عاشقتم پهلوان
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 0
    به این میگن ریا. چرا باید عکس میگرفتی؟ مثل شلوار گلی زاکانی.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      1 0
      به این میگن تودهنی به غربگداها و بلند کردن دود بنفش از اونها!!! خخخخخخخخ
  • سید فروزان CH ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    1 0
    یک تفاوت بزرگ بین ایشان و عراقچی ، مردمی بودن آقای باقری است ، جناب عراقچی بمانند ریش رنگ کن ، مردم عادی را طبقه پایین میدانست تنها مراسم جشن تولد با سلبریتیها خوشایند جناب عراقچی بود، همانند آن .... که روز تاسوعا میرفت سد اسکی روی اب بازی ، و ریش رنک کن که هنگام حادثه سیل و زلزله میرفت کیش برنزه شود
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      0 0
      خدا نسل هرچی جاسوس آشغال انگلیسی رو از روی زمین برداره
  • محمد IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 0
    سلام
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس