المیادین: بر سر موضوعات باقی‌مانده در وین، توافق نهایی نشده است

خبرنگار شبکه المیادین خبر داد در مذاکرات رفع تحریم از ایران، پیشرفت‌هایی صورت گرفته، ولی هنور بر روی موضوعاتی که تاکنون باقی مانده، توافق نهایی نشده است.

به گزارش مشرق، گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها امروز (شنبه) ۱۵ مرداد ماه، برای سومین روز متوالی و با برگزاری جلسات در سطوح‌ مختلف، از جمله رایزنی‌های فنی و کارشناسی در جریان است.

شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار خود در وین گزارش داد، طی دو روز گذشته، درباره پیشنهاد اروپا و ایده‌های تهران، تبادل نظر شد.

وی تأکید کرد در مذاکرات رفع تحریم‌ها، پیشرفت‌هایی صورت گرفته است، ولی هنور بر روی موضوعاتی که تا کنون باقی مانده است، توافق نهایی صورت نگرفته است.

خبرنگار المیادین همچنین خبر داد که آنچه درباره عقب‌نشینی ایران در مذاکرات گفته می‌شود، بازی رسانه‌ای غربی است و با واقعیت همخوانی ندارد.

در دو روز گذشته نیز طرف‌ها در گفتگوها و جلساتی که در فرمت‌های مختلف برگزار شد، در مورد چند موضوع باقیمانده به ارائه دیدگاه‌ها، تبادل نظر و بحث پرداختند.

دور جدید مذاکرات از روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در شهر وین آغاز شد. به همین منظور علی باقری صبح پنجشنبه در رأس هیأتی برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها وارد شهر وین شد و در دو روز گذشته رایزنی‌هایی را با هیأت‌های روسیه، چین و اتحادیه اروپا در وین انجام داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه ضمن اعلام خبر سفر هیأت ایرانی به وین برای شرکت در این مذاکرات گفت: در این دور از گفت‌وگوها که به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف‌ها از جمله ایده‌های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارائه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید مجدد بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقیمانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم کنند.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۱۲ مرداد ماه در توئیتی درباره سفرش به وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسؤولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث منحوس گذشته ناکام مانده‌اند.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسؤولانه عمل کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس