مقامات آمریکا و طالبان در ازبکستان دیدار می کنند

بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا، در دیدار مقامات این کشور و طالبان حل و فصل مشکلات اقتصادی افغانستان مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، مقاماتی از وزارت خزانه داری آمریکا با محوریت حل مشکلات اقتصادی افغانستان با نمایندگان طالبان دیدار خواهند کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که «برایان نلسون» معاون وزیر خزانه داری آمریکا و «توماس وست» نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان روز چهارشنبه در ازبکستان با نمایندگان طالبان دیدار خواهند کرد تا مشکلات اقتصادی پیش روی افغانستان را به بحث و گفتگو بگذارند.

در این بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: در ۲۷ جولای، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، برای دیدار با طالبان به نماینده ویژه غرب ملحق می شود. بررسی چالش های اقتصادی پیش روی افغانستان محور این دیدار خواهد بود.

بنا به نوشته اسپوتنیک، این دیدار در جریان سفر هیئت آمریکایی به ازبکستان برگزار خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: در این کنفرانس، هیئت ایالات متحده برای تاکید بر بر حمایت بی دریغ ما از مردم افغانستان به جامعه بین المللی خواهد پیوست و از طالبان می خواهد تا تعهدات خود را در قبال مردم افغانستان و جامعه بین المللی انجام دهد. جامعه بین المللی متعهد به ایجاد یک افغانستان با ثبات و صلح آمیز است که در آن به حقوق بشر و آزادی های اساسی همه افغان ها - از جمله زنان و جوامع قومی و مذهبی - احترام گذاشته می شود.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حالی از ثبات و صلح در افغانستان حمایت می شود، که دولت واشنگتن در اوت گذشته پس از ۲۰ سال اشغال خاک افغانستان با به قدرت رسیدن طالبان، مجبور به ترک این کشور شد و هیچ مسئولیتی را در قبال رنج و مشکلات مردم افغانستان که متاثر از اشغالگری خود بود را نپذیرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس