کد خبر 1402926
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
طالبان از گفت‌وگو با مقامات آمریکا درباره آزادی ذخایر مالی افغانستان خبر داد

وزارت خارجه دولت موقت طالبان اعلام کرد که هیات این وزارت در تاشکند با هیات آمریکایی دربارۀ ذخایر ارزی افغانستان، ثبات اقتصادی و کمک‌های انسان‌دوستانه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گزارش مشرق، معاون سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان گفت که هیات طالبان در دیدار خود با معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا خواستار آزادسازی ذخایر مالی افغانستان شد.

«حفیظ ضیا احمد»، معاون سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان روز پنج‌شنبه، ششم اسد در توییتی نوشت: «هیات افغانستان به سرپرستی مولوی امیر خان متقی در تاشکند با طرف آمریکایی دیدار و در مورد دارایی‌های مسدود شده افغانستان، ثبات اقتصادی، کمک‌های بشردوستانه و برخی مسائل دیگر اقتصادی گفت‌وگو کرد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا و هیات اعزامی این کشور به نشست تاشکند، تاکنون در باره این دیدار چیزی نگفته است. اما نماینده این کشور در امور افغانستان پس از پایان این نشست گفت که مقامات آمریکایی به گفت‌وگو با «تکنوکرات‌های افغان و طالبان بر سر ثبات اقتصادی» افغانستان ادامه می‌دهند.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داده بود که پیشنهادهایی میان آمریکا و طالبان برای آزادسازی ذخایر بانک مرکزی افغانستان در یک «صندوق امانی» رد و بدل شده است. با این حال، خودداری طالبان از برکناری سرپرست بانک مرکزی افغانستان، یکی از موارد اختلافی جدی میان دو طرف است.

یک منبع از مقامات طالبان به رویترز گفت که طالبان ایجاد صندوق را رد نمی‌کند اما با پیشنهاد آمریکا مبنی بر این‌که طرف سوم کنترل پول آزاد شده بانک مرکزی را در اختیار بگیرد، مخالفت کرده‌است.

وزارت خارجه حکومت طالبان بدون ارایه جزییات اعلام کرد که در این دیدار علاوه بر وزیر خارجه این وزارت، هدایت الله بدری، وزیر دارایی و معاون بانک مرکزی افغانستان نیز حضور داشته‌اند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان همچنین افزود که هیات طالبان با معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا و تیم فنی آن در این دیدار «گفت‌وگوهای عمیقی» انجام داده و خواستار آزادسازی ذخایر مالی افغانستان شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس