1

پس از تماس تلفنی دوساعته امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه با سید ابراهیم رئیسی بسیاری از روزنامه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که زمستان سخت در اروپا نزدیک است!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

******

پس از تماس تلفنی دوساعته امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه با سید ابراهیم رئیسی بسیاری از روزنامه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که زمستان سخت در اروپا نزدیک است؛ «زمستان سخت» استعاره ازجمله معروف ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد که پس از اجرای پروژه فشار حداکثری علیه مردم ایران مدعی شده بود که به‌زودی شرایط تهران سخت خواهد شد. پس از مرگ سیاسی ترامپ در آمریکا و آغاز جنگ در اوکراین، کشورهای غربی برای جلوگیری از تشدید یک بحران بزرگ دست به دامن کشورهای اثرگذار بر بازار انرژی ازجمله ایران شده‌اند تا راهی برای عبور از دوران سخت بدون گاز روسیه پیدا کنند.

روزنامه کیهان با تیتر آغاز عصر تاریکی در اروپا به استقبال «زمستان سخت» در غرب رفته و نوشته است:

بحران انرژی در غرب زیر سایه جنگ اوکراین روزبه‌روز بدتر می‌شود. بااینکه همه کشورهای دنیا تحت تأثیر این بحران شاهد افزایش قیمت حامل‌های انرژی هستند، اما وضعیت در کشورهای اروپایی که مستقیماً وارد جنگ انرژی با روسیه شده‌اند، به‌مراتب بدتر است و تورم و رکود به شکل افسارگسیخته‌ای گلوی مردم این کشورها را می‌فشرد. این وضعیت در حالی رخ‌داده که در فصل تابستان هستیم و زمستان هنوز از راه نرسیده است!

هم‌زمان گزارش‌اندیشکده‌ها و نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد که بحران انرژی ممکن است بسیار عمیقتر از وضعیت کنونی شود به طوری که این بحران ممکن است به نوشته «اکونومیست» به سقوط اتحادیه اروپا منجر شود. در اروپایی که زمانی برای دنیا تعیین تکلیف می‌کرد حالا مسئله و اولویت اصلی چگونگی تأمین گاز و برق مردم در زمستان پیش رو است. دولت‌های اروپایی هر کدام برای مهار این بحران به شیوه‌های مختلفی متوسل شده‌اند. در آلمان صنعتی‌ترین اقتصاد منطقه یورو دولت اعلام کرده قیمت گاز را برای مصرف کنندگان بالا می‌برد.

 از سوی دیگر دولت این کشور برای مهار بحران انرژی به عصر ذغال سنگ بازگشته و دولت به طور جدی به بازگشت ذغال سنگ به عرصه تولید انرژی فکر می‌کند. دولت آلمان حتی ایده‌های بسیار خنده‌داری نیز برای مقابله با بحران انرژی مطرح کرده است طوری که طی درخواست عجیبی از مردم آلمان خواسته در صورت قطع صادرات گاز روسیه از تعداد دفعات دوش آب گرم خود کم کنند. حتی تصاویری از رسانه‌های آلمان منتشر شد که طی آن خطاب به مردم آلمان گفته‌شده بود اگر می‌خواهید پوتین را اذیت کنید، وقتی حمام می‌روید، همه جای بدن خود را با آب نشویید (تا صرفه‌جویی شود!) این رسانه‌ها حتی جاهایی از بدن را که باید شسته شوند را مشخص کرده و مثلاً نوشته بودند، وقتی به حمام می‌روید، فقط کشاله ران، باسن و گلویتان را بشویید.

پیام رئیسی به غرب: زمستان سخت نزدیک است/ اعتراف یک روزنامه اصلاح‌طلب: وعده‌های بایدن سرکاری است!

اما روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران نیز به تبعات جنگ در اوکراین و زمستان سخت پرداخته و نسخه جالبی را تجویز کرده است:

این روزنامه نزدیک به طیف لیبرال نوشته است که غرب باید دوام آورده و در برابر اقدامات روسیه مقاومت کند، در سرمقاله این روزنامه آمده است که سیاست‌های انقباضی و افزایش نرخ بهره می‌تواند باعث دوام این کشورها در برابر عملیات ویژه روسی در شرق اروپا باشد.

پیام رئیسی به غرب: زمستان سخت نزدیک است/ اعتراف یک روزنامه اصلاح‌طلب: وعده‌های بایدن سرکاری است!

روزنامه آرمان ملی نیز با تیتر ۱۲۰ دقیقه گفتگو با مکرون بر خلاف روزنامه کیهان و سازندگی از دریچه مسائل داخلی به تحلیل وضعیت سیاسی میان ایران و آمریکا پرداخته و نوشته است که وعده‌های بایدن به ایران سرکاری بود!

این روزنامه اصلاح‌طلب نوشته است:

جــــو بایدن که با شعار بازگشت به برجام توانست صندلی ریاست‌جمهوری آمریکا را به‌دست آورد، امیدهایی برای احیای این توافق چند جانبه که از حمایت سیاسی بین‌المللی به ویژه سه کشور اروپایی هم‌پیمان آمریکا برخوردار بود، ایجاد شد اما بایدن برخلاف دیگر توافق‌ها و معاهدات بین‌المللی که فوری به آنها بازگشت، از بازگشت فوری و یک جانبه به برجام امتناع کرد.

در ادامه این گزارش آمده است:

بایدن فقط در ویترین کارش سعی کرد از خود کشوری اهل تعامل و مذاکره به افکار عمومی نشان دهد و از موضع‌گیری‌های سخت‌گیرانه اجتناب کرد و سه کشور اروپایی را در این مسیر بیش از پیش با خود همراه ساخت و موضع‌گیری‌های سخت را به آنها سپرد. با این حال برخلاف سه سال پایانی دولت ترامپ، سه کشور اروپایی با همراهی و تشویق آمریکا و اسراییل از هر گونه فشار به ایران در مجامع بین‌المللی استقبال و از صدور بیانیه‌های تند و قطعنامه در شورای حکام آژانس بین‌المللی حمایت کردند!
 

پیام رئیسی به غرب: زمستان سخت نزدیک است/ اعتراف یک روزنامه اصلاح‌طلب: وعده‌های بایدن سرکاری است!

انتقام از سستی قانون

روزنامه جوان  طی یادداشتی در شماره امروز خود با عنوان انتقام از سستی قانون نوشت: قتل مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی، مالک هلدینگ عبدالباقی حادثه‌ای بود که دو روز قبل اتفاق افتاد. این حادثه و حوادث مشابه، پیوست‌های زیادی دارد که در جای خود باید مورد بازکاوی قرار گیرد. طبق تحقیقات اولیه و براساس اعتراف متهمان بازداشت شده، حادثه به دلیل انتقامجویی رقم خورده که در جریان آن چند نفر از سوی خانواده یکی از داغداران حادثه مترو پل اجیر شده و برادر حسین عبدالباقی را به قتل رسانده‌اند. حسین عبدالباقی، متهم ردیف اول پرونده بود که در جریان ریزش آوار جانش را از دست داد، اما کینه صورت گرفته علیه رفتار قانون‌شکنانه‌اش منجر نشد خانواده‌اش از اصابت ترکش‌های حادثه مصون بماند. با وقوع این حادثه، خانواده عبدالباقی بیش از هر زمان دیگری احساس خطر خواهد کرد، چراکه این امکان وجود دارد انتقام‌گیری‌های شخصی، حوادث دیگری را رقم بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    17 26
    یه میلیون مسکن چی شد؟ بورس که سه روزه درست شد و معیشت هم عالی
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      31 11
      کوری مگه پردیس نزدیک ماست کلی دولت داره میسازه تو فعلا بگو دلار 3 تومنی چجور شد 30 تومن با قر بقیش پیش کش
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      19 11
      فقط سه قلم کالا گران شد دارو هم که اصلا گران نشد مردم هم 70 درصد راضی هستن.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      21 10
      4 میلیون مسکن تا سال 1404 ساخته و تحویل مردم خواهد شد اقدامات اولیه آن انجام شده است مقصر ضرر و زیان مردم در بورس هم روحانی است به دولت جدید مربوط نیست.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      24 6
      فعلاً همان جایی که حسن آقا به کمک آخوندی برایت ساخته اند به سر کن تا خبرت کنیم!!!!!
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      14 6
      آلبانی مردم همه خانه خریدند مگه کوری و دستور داد کرایه خانه ها ارزان شود
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      7 3
      دستور داد کریه خانه ها حداکثر20 درصد افزایش یابد غربگدا
    • DE ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      7 2
      .... به نوشته «اکونومیست» بحران انرژی ممکن است به سقوط اتحادیه اروپا منجر شود.( گنده لات بی مخ و عقب افتاده و نوکر صهیونیست ها بنام ناتو زد اروپا را داغون کرد...) در اروپایی که زمانی برای دنیا تعیین تکلیف می‌کرد حالا مسئله و اولویت اصلی چگونگی تأمین گاز و برق مردم در زمستان پیش رو است. دولت‌های اروپایی هر کدام برای مهار این بحران به شیوه‌های مختلفی متوسل شده‌اند. در آلمان صنعتی‌ترین اقتصاد منطقه یورو دولت اعلام کرده قیمت گاز را برای مصرف کنندگان بالا می‌برد. و به عهد چوب سوزی و ذغال سنگ باز میگردد.....ضمنا گیاهخواری و خامخواری و کمتر دوش گرفتن و تمیزکاری ...همه مصرف انرژی را پائین می آورد.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      8 8
      مهاجرت هم دیگه نمیشه کرد، باید سوخت و ساخت تو
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      0 1
      مدیرعامل
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      13 3
      اصلاح طلبان بی کفایت کشور را با 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و 1500 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دادند از رئیسی انتظار معجزه نداریم !
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      6 1
      صبور باش بی انصاف هم نباش
  • سامان IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 3
    ایران مشتریان جدیدی برای نفت و گاز خود یافته است و دیگر به کشورهای تحریم کننده نفت و گاز نمی فروشد اروپا و امریکا باید منتظر زمستان سخت باشند.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      4 4
      طالبان خریدار نفت ایران شد.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      7 1
      چین و هند مشتریان پرو پا قرص خرید نفت ایران شدند.
  • سید IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    10 1
    گویی همکاری های اقتصادی و سیاسی ایران با دو ابرقدرت چین و روسیه که به خوبی به تضعیف تحریم های غرب انجامیده است، برایی غرب پرستان وطنی سخت گران آمده و مأیوسشان کرده است! چه که امید ایشان به آن بود با اعمال تحریم ها بالاخره رهبری و دولت انقلابی در باره تسلیم شدن ایران به شروط یانکی ها کوتاه خواهند آمد!!!!
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 9
      حالا تخم مرغ چند؟
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 7
      میزان رشد اقتصادی؟
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 6
      با همین حرف ها چند سال دیگه دلخوش باشین و دوباره
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      6 2
      الحمدلله بعد از 4 سال رشد اقتصادی ایران در نیمه دوم 1400 مثبت شد.
    • علی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 1
      البته بدهی ۵۰۰۰۰۰۰۰۰ که دولت قبل روی دوش این دولت گذاشته واین دولت داره ماهی فقط ۱۰هزار میلیارد دلار بدهی میده نباید شاهد انفجار اقتصادی باشیم فعلا تا همینجا هم از قطعی گاز در زمستان و قطعی برق در تابستان جلو گیری کرده خیلی هم خوبه
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      3 1
      غرب پرستی بهتر است یا کمونیست پرستی ؟؟؟
  • مسعود IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 1
    بله وعده های بایدن سرکاری بود همانطور که وعده های اوباما و روحانی سرکاری بود و محقق نشد.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    8 7
    زمستان سخت برای کی؟ ما یا اونا؟ تورم 40 درصدی
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      6 2
      قیمت سوخت و مواد غذایی در امریکا و اروپا به شدت گران شده هم تورم دارند و هم کمبود گاز و بنزین دارند.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    11 7
    مشرق نفهم اصلا غرب آشغال یکم هم از مشکلات داخلی ما بنویس
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 2
      تو یه جمله سه تا غلط داشتی کلنگی، اولأ اون شرقه که نفهمه نه مشرق، دومأ مشرق هرروز از مشکلات واقعی در کشور مینویسه نه عین دروغهای اینتر نشنال و بقیهٔ اراذل ، سومأ اشتباه نشه، هم غرب آشغاله و هم غربگدا!!!! خخخخخخخخخخخ
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      0 1
      غلطش را اصلاح کن .
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    12 7
    وقت کردي به مملکت خودتم يه نگاه بنداز
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 2
      تو که به مملکت خراب شدهٔ خودت نظر انداختی بگو اونجا چه خبره مناخیم؟؟!!
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      من خودم در اصل مناخیم هستم
  • هادی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 8
    آقای رییسی،سال تموم شد،تا حالا به کدوم وعده هات عمل کردید،فقط عادت کردید سرتون تو کشورهای دیگه باشه،ایران رو دریابید
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      6 6
      از اینکه اربابت تحت فشاره سوختی؟ این همه فعالیتهای مثبت رییسی رو فقط یه کوردل منافق نمیبینه
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      7 3
      واردات واکسن و واکسیناسیون عمومی مهم ترین وعده رئیس جمهور بود که محقق شد.
  • محمدایوب IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    8 4
    الان غربگدایان می گویند قبلا روحانی با مکرون صحبت کرده بود الان به نام رییسی زدن. ای تف به ذات خراب شما وطن فروشان
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 3
      هرکی با هرکی میخاد صحبت کنه فقط وضع معیشت مردم درست بشه.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    4 1
    غرب همین سختی و بلا را استحقاق دارد؛ وقتی نفت 100 دلاری را با برجام به نفت 50 دلار در هربشکه برای تمام دنیا بدست آوردند از روی سخافت و پستی و پلشتی و..کفران نعمت کردند و حیثیت دولت روحانی را به سخره گرفتند و کفران نعمت عملی ارانی نفت ارزان را نیز برای ایجاد کودتاهای رنگی اعمال کردند مازاد پول خرید نفت را هزینه ی ایجاد جنگ و ترور و تروریست کردند - غرب خود کرده ای است که تدبیری برایش متصور نیست و با سر دارند سقوط می کنند
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      2 2
      آمریکا بزرگترین صادر کننده نفت شده کجایی؟
    • DE ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      4 1
      آمریکا بزرگترین صادر کننده نفت شده کجایی؟اخبارت قدیمیه .فک میکردند میان گدایی نفت مشکل حل میشه .یکی از عمده خران نفت خود امریکاست . امریکا فقط برای شُک زدن به بازار نفت توان فروش یکماه نفت را دارد چون خودش نیاز داخلی 250 میلیون جمعیت با ماشین های پر مصرف جاده های طولانی و صنعت و تولید به روز نشده پر مصرف...امریکا اگه نفت و قیر به اندازه کافی داشت میلیونها کیلومتر جاده های اسفالت کهنه و فرسوده اش را تعمیر میکرد. بجای سرمایه گذاری در زیرساختها و بیمه درمانی مردم و...امریکا بیلیاردها دلار خرج کشتن دهها میلیون انسان کردند
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      3 1
      جناب باغ بیشه (صاحب امتیاز مولد واژه ی کجائی در محاوره ها که در سریال زیرخاکی که مدام به اطرافیانش می گوید کجائی؟| من تانک می زدم! حالا بزرگترین بودن آمریکا هم همان چاخان های آقای فریبرز باغ بیشه است که ساده لوح تر از خود آمریکا باور دارند که مثل آقا فریبرز بدون فکر می گوید و عمل می کند!!) آمریکا بزرگترین بدهکار جهان است - دنیا حتی عربهای حجاز نیز حاضر نشدند به این بزرگ خودساخته تقلبی باج بدهند و بایدن با دست از پا کوتاه تر از منطقه رفت - علی الحساب اروپارا قربانی کردند و یورو را نیز دارند نابود می کنند آمریکا به مفتخوری از جیب دیگر کشورها معتاد شده بود!! که ترک عادت آمریکا موجب مرض او خواهد بود؛ مجبور است اعتیاد به باج خواهیها و دروغگوئی را پایان بدهد.
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 4
      در مورد صادرات نفت آمریکا در گوگل سرچ کنید خیلی ساده است.
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      4 0
      به روباه گفتند شاهدت کیه گفت دمب ام گوگل شد شاهد؟ !!- نفت آمریکا معادل قیمت فوب آن از بنادر یانکی آبد تا مقصد اروپا هزینه حمل سنگینی دارد - اروپا و کشورهای دور دست دارند از کمبود نفت و گاز و مواد اولیه پردازش نشده هلاک می شوند. اروپا قدر برجام و خدمات دولت بنفش ایران را که نفت ارزان غرب آسیا و روسیه را ندانست ایران در دولت روحانی بی این صفتها(اروپائیها) خدمت بزرگی کرد اما اونا اون نادونهای متکبر خیانت پیشگی و بد عهدی و عهد شکنی را به تبعیت از آمریکای سخیف و بد عهد عهدشکن را انتخاب کردنددچار خطای بزرگی شدند و شدند:مصداق ضرب المثل شیرین خودمان(ما ایرانیها) شدند سگ زرد برادر شغال بوده و هست. شبیه ترین ضرب المثل به اروپائیها و آمریکائیها
    • DE ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      2 0
      در مورد صادرات نفت آمریکا در گوگل سرچ کنید خیلی ساده است.// ساده حلزون منظور ساده تر از اون سرچ در گوگل در مورد واردات نفت امریکاست . والا به جان جان کریه امتحان کن .
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 0
      حلزون چیه؟! منظور ساده چیه؟! ساده بنویس ما زیر دیپلم ها هم بفهمیم
  • US ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 1
    ایول
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    3 1
    ای جانم.زمستان سختتتتتتت
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 2
    این وسط یه جنگ تمام عیاربا عربستان وزدن سکوهای نفتی حسابی میتونه اروپارو با بحران مواجه کنه
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 2
      بزار اونایی که زدین
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      4 2
      نگو الان دوباره هواپیمای خودی رو میزنن.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • DE ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 1
    خب به شما چه مربوط ؟؟
    • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      خوب ما هم بشما همین را می گوئیم بشما چه مربوط ؟
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    3 2
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 4
    مشرق ، خودش داره نظر می ده خودشهم جوابش را میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس