1

روز گذشته فرماندار ویژه آبادان اعلام کرد که افرادی ناشناس اقدام به تیراندازی به مجید عبدالباقی کردند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

******

سو قصد به جان یکی از اعضای خانواده جنجالی عبدالباقی مالک ساختمان معروف متروپل در آبادان موردتوجه بسیاری از روزنامه‌ها قرارگرفته است. روز گذشته فرماندار ویژه آبادان اعلام کرد که افرادی ناشناس اقدام به تیراندازی به مجید عبدالباقی در مجتمع مسکونی وی کردند، ساعتی بعد خبر رسید که برادر حسین عبدالباقی در بیمارستان به پایان خط رسیده و فوت کرده است.

روزنامه هفت صبح که اخبار اجتماعی را به‌صورت ویژه پوشش می‌دهد عکس اصلی صفحه اول خود را به همین موضوع اختصاص داده و نوشته است: مجید عبدالباقی در پی حمله افرادی با شلیک چندین گلوله مورد هدف قرارگرفته و پس از وقوع حادثه به بیمارستان منتقل شد، فرد مضروب پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد. پس‌ازاین ماجرا دادستان مرکز استان خوزستان اعلام کرد که دادستان شهرستان آبادان بلافاصله پس از وقوع حادثه با حضور در محل مذکور، با تشکیل پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبادان، موضوع را موردبررسی قرارداد و تحقیقات اولیه در حال انجام است، در رابطه با این حادثه تاکنون فرد یا افرادی دستگیر نشده‌اند.

ترور برادر حسین عبدالباقی در کنار خرابه‌های متروپل! / تاج‌زاده اصلاح‌طلب است یا برانداز؟

اما روزنامه هم‌میهن که این روزها پس از انتشار مجدد سعی دارد نقشی رادیکال را در فضای رسانه‌ای بازی کند در سرمقاله خود با عنوان «ریشه‌های ترور» تحلیلی جالب‌توجه درباره حادثه روز گذشته در آبادان نوشته است. روزنامه اختصاصی غلامحسین کرباسچی با تشریح جزئیات ترور آن را بخشی از وجوه فرهنگی طایفه‌گرایی در انتقام دانسته است، یادداشت نویس این روزنامه عنوان کرده است که این دست حوادث باعث می‌شود میل و رغبت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در برخی مناطق کشور کم‌تر شود. این روزنامه در بخش آخر از یادداشت خود نوشته است که اطلاع‌رسانی پیرامون حادثه ریزش ساختمان متروپل کم بوده و همین امر باعث افزایش میل به ترور شده است!

البته روزنامه جناح لیبرال در هیچ بخش از سرمقاله خود به نقش عوامل وضع موجود در مدیریت شهری اصلاح‌طلبان در هشت سال گذشته در آبادان اشاره‌ای نکرده و سعی کرده است برای ماجرای متروپل سناریوی جدیدی بسازد.

ترور برادر حسین عبدالباقی در کنار خرابه‌های متروپل! / تاج‌زاده اصلاح‌طلب است یا برانداز؟

تاج‌زاده‌ای که ما می‌شناسیم!

روزنامه اعتماد نزدیک به حزب اصلاح‌طلب اعتماد ملی در تیتری بزرگ با عنوان تاج‌زاده اصلاح‌طلب است و نه برانداز بیانیه وکیل مدافع یک متهم امنیتی را منتشر کرده است.

نزدیک به دو هفته قبل مصطفی تاج‌زاده فعال سیاسی جناح چپ با حکم دادگاه احضار و بازداشت‌شده است. هوشنگ پور بابایی وکیل این متهم امنیتی به اعتماد گفته است که اصلاح‌طلب است و برانداز نیست و تنها خواهان اصلاح برخی موارد در قانون اساسی بوده است!

در بخشی از این گفتگو آمده است:

ما معتقدیم، آقای تاج‌زاده هیچ قصدی برای براندازی نداشته‌اند. اعتقادشان این بوده که در کشور مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات و کاستی‌ها را می‌توان از طریق اصلاح بهبود بخشید. ایشان معتقد بودند که اگر برخی کاستی‌ها اصلاح شوند، وضعیت کشور بهتر می‌شود. افکار عمومی ایرانیان نیز مواضع روشن ایشان در خصوص اصلاح را در فضای مجازی و رسانه‌های عمومی دیده و شنیده‌اند. ایشان مکرر تأکید می‌کنند که به قانون اساسی اعتقاددارند و باید ذیل قانون اساسی به فعالیت پرداخت و قصد اصلاح دارند. قصد ایشان انقلاب و براندازی نیست و اتفاقاً در بسیاری از نمونه‌ها در برابر ایده‌های براندازانه ایستاده‌اند و از قانون اساسی دفاع کرده‌اند.

در حالی این ادعای عجیب‌وغریب از سوی وکیل تاج‌زاده مطرح‌شده است که این متهم امنیتی پیش از بازداشت در معرکه‌گیری‌های شبانه دریکی از شبکه‌های اجتماعی به‌صراحت اعلام کرده بود که خواهان براندازی است و به‌هیچ‌عنوان جمهوری اسلامی ایران را مطلوب او نیست! وقتی یک متهم بدون هیچ فشار خارجی به‌صراحت مانیفست براندازی نرم ذیل عنوان «اصلاحات ساختاری» و «رفراندوم در قانون اساسی» را مطرح کرده است، وکیل او این روزها کاسه داغ‌تر از آش شده است و برای تاج‌زاده برائت خواهی می‌کند.

به‌زودی دادگاه به جرائم سازمان‌یافته این عضو سابق جبهه اصلاحات رسیدگی کرده و آفتاب ر اعمال و رفتار او خواهد تابید. به نظر می‌رسد تاج‌زاده‌ای که وکیل مدافع متهم در گفتگو با روزنامه اعتماد توصیف کرده هزاران فرسنگ با تاج‌زاده‌ای که مردم می‌شناسند فاصله دارد!

ترور برادر حسین عبدالباقی در کنار خرابه‌های متروپل! / تاج‌زاده اصلاح‌طلب است یا برانداز؟

تمسخر سیل و زوال اعتبار نهادهای مسئول

امیرحسین یزدان پناه طی یادداشتی در شماره امروز خراسان با تیتر تمسخر سیل و زوال اعتبار نهادهای مسئول نوشت: فاجعه سیل استهبان را از دو جنبه می‌توان بررسی کرد: نخست از این زاویه که چطور در دل تابستان سیلی گذرا می‌آید و در بستر تخریب‌شده و ناایمن رودخانه‌ها، چنین حادثه مرگباری را رقم می‌زند. این اتفاق را، اما از زاویه‌ای دیگر نیز می‌توان بررسی کرد و آن زوال اعتبار دستگاه‌هایی است که مسئول جان و امنیت مردم هستند. در همین حادثه روز گذشته درحالی‌که ضیائیان رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی تأکید دارد این مرکز به وظیفه خود عمل کرده و در روز چهارشنبه هشدار رنگ زرد برای استان فارس صادر کرده است، اما عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استان فارس تأکید کرد، آنچه از سوی سازمان هواشناسی صادرشده، یک اطلاعیه عمومی و طبیعی است که هر هفته صادر می‌شود...

ترور برادر حسین عبدالباقی در کنار خرابه‌های متروپل! / تاج‌زاده اصلاح‌طلب است یا برانداز؟

هفته گذشته هم که هشدار نارنجی صادرشده بود بارش بسیار کمتری اتفاق افتاد. موضوع اسفبار دیگری که عبداللهی به آن اشاره می‌کند این است که «ما در محل به مردم اعلام کردیم و هشدار سیلاب دادیم، اما برخی حتی تمسخر می‌کردند». این‌که مدیرکل مدیریت بحران می‌گوید چنین هشدارهایی طبیعی است و هفتگی صادر می‌شود، فرایندی است که انتهای آن به تمسخر هشدارهای میدانی و درنهایت مرگ تعدادی از هم‌وطنانمان انجامیده است. فرایندی که باوجود همه عوامل دیگر که باید بررسی شود، حتماً یکی از نتایج زوال اعتماد به نهادها و دستگاه‌های مسئول نیز هست.

ترور برادر حسین عبدالباقی در کنار خرابه‌های متروپل! / تاج‌زاده اصلاح‌طلب است یا برانداز؟

روزنامه جام‌جم عکس اول خود را به مهم‌ترین واقعه در تاریخ اسلام پس از غدیر اختصاص داده است، ویژه نامه این روزنامه پیرامون روز مباهله از نکات بسیار مثبت در میان جراید چاپ شده در روز یکشنبه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    11 2
    اصلاح طلبان تماما برانداز می باشند.اصلاح طلب یعنی تغییرنظام.همان برانداز می باشد
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 1
      خدا رو شکر اصلاح طلبی هم جمع شد و
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 1
      تاجزاده اصلاح طلب است و اما:؛ کی خیر برانگیزد اصلاح که چنین باشد/ یک نکته از این فرقه گفتیم و همین باشد!
    • DE ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      2 0
      تاج‌زاده اصلاح‌طلب است یا برانداز؟کلا در ایران اصلاح طلبی وجود ندارد اینها همه دنباله رفرمسیت ها و رفرم امریکائی هستند
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    3 0
    منافق یعنی همین! برانداز باشی و وکیل بتراشی! ولایت فقیه و قانون اساسی را قبول نداشته باشی و بذر اختلاف بپاشی!
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    آقای گنجی تایید کرده که آقای تاجزاده جاسوس نیست و وابستگی تشکیلاتی به دشمنان نظام ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس