کد خبر 1401620
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
اولیانوف: تحریم روسیه دلیل مشکلات اتحادیه اروپا است

اظهارات اخیر صدراعظم آلمان مبنی بر اینکه روسیه از انرژی به عنوان «سلاح» استفاده می‌کند، واکنش یک دیپلمات ارشد روس را به دنبال داشت.

به گزارش مشرق، در حالی که مشکلات کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تامین نفت و گاز مورد نیاز به دلیل اختلافات با روسیه بر سر اوکراین خبرساز شده است، نماینده مسکو در وین تحریم‌های ضد روسی را محکوم کرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به اظهارات اخیر «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان علیه روسیه پاسخ داد. شولتز یکشنبه هفته گذشته مدعی شده بود: «پوتین از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند، اقدامی که حتی اتحاد جماهیر شوروی نیز در دوران جنگ سرد آن را انجام نداد».

اولیانوف در پیامی توییتری در این باره نوشت: «صدراعظم آلمان روسیه را یک "تامین کننده غیرقابل اتکای گاز" خوانده است. چرا؟ همه مشکلاتی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم اکنون مواجه هستند به دلیل سیاست تحریمی خودشان علیه روسیه است».

واکنش این دیپلمات ارشد روسیه در شرایطی صورت گرفته که آلمان به همراه دیگر کشورهای مهم اتحادیه اروپا از آغاز بحران اوکراین، مواضعی مشابه با آمریکا اتخاذ کرده و تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم همراهی اتحادیه اروپا با آمریکا در اعمال تحریم‌های علیه نفت و گاز روسیه، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شامل مجارستان بارها علیه تحریم‌ها موضعگیری کرده‌ و خواستار تغییر مواضع بروکسل در قبال مسکو شده‌اند.

در همین راستا، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان در اشاره به بحران انرژی در اروپا و بالا رفتن قیمت‌ها، گفت استراتژی تحریم روسیه شکست خورده و دولت‌های اروپایی مانند دومینو در حال فروپاشی هستند.

«پیتر زیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان هم هشدار داد که فصل زمستان در راه بوده و اتحادیه اروپا باید درباره واقعیت‌های وابستگی به عرضه گاز از روسیه واقع بین باشند.

وی که این سخنان را پس از سفر به مسکو مطرح می‌کرد، گفت: «اثبات شده است که خرید گاز طبیعی یک موضوع ایدئولوژیکی نبوده، بلکه موضوعی فیزیکی بوده که نمی‌توان با صحبت کردن آن را حل کرد».

مقام‌های مجارستانی تنها مقامات اروپایی نبودند که درباره بحران انرژی در اروپا و تاثیرات آن هشدار داده‌اند.

«آنالنا بائربورک» وزیر خارجه آلمان روز جمعه هفته گذشته درباره بروز ناآرامی‌های اجتماعی در آلمان در صورت قطع شدن صادرات گاز روسیه به این کشور هشدار داد.

وی گفته بود: «اگر ما توربین گاز را دریافت نکنیم، بنابراین ما گاز بیشتری دریافت نخواهیم کرد، سپس در کل دیگر ما قادر به حمایت از اوکراین نیستیم چون در آن صورت ما مشغول اعتراضات مردمی خواهیم بود» (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هوشنگ IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 1
    مشرق لطفا سیاست داشته باش انصاف داشته باش هر خبر دروغی در مورد غرب شرق قابل پخش نیست در ضمن جنگ اوکراین و مشکلات غرب شرق و نزاع آنها به ما ربطی ندارد ما کم مشکل داریم می خوایم نخود هر آشی بشیم ؟ فکری به حال گرانی کنین کمر مردم را شکسته شرق غرب در حال نزاع هستن ؟ به جهنم به درک ول کن این مزخرفاتو
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 2
      هروقت غرب مارو ول کرد ما هم ولش میکنیم، در ضمن به نظم نوین جهانی خوش آمدین، اربابهای قبلی مثل اروپا و گاوچرونها در حال افول هستند، تسلیت عرض می کنم!!!
    • محسن IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 1
      سلام بزرگوار این خبرگزاری همه نوع خبر رو پخش میکنه و هر کسی هم خبرای مورد علاقه خودشو میخونه اگه شما به خبرهای خارجی علاقه ندارید . دلیل بر بی انصافی پخش کننده خبر نیست . مثل اینه که یکی از فوتبال حرف بزنه و یکی دیگه بگه که تا وقتی که مشکلات گرانی هست فوتبال به چه دردمان میخوره . موفق و پیروز باشی.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 2
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس