معاون کمیسیون اروپا نسبت به وقوع نزاع بر سر انرژی در این قاره هشدار داد

فرانس تیمرمنز معاون کمیسیون اروپا در اظهاراتی نسبت به وقوع درگیری‌ و نزاع‌های بسیار شدید در اروپا به دلیل افزایش بهای انرژی در فصل زمستان هشدار دادو همزمان بر ضرورت استفاده از سوخت‌های فسیلی تاکید کرد

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای روزنامه گاردین، «فرانس تیمرمنز» معاون کمیسیون اروپا هشدار داد که خطر وقوع درگیری در اروپا در زمستان به دلیل قیمت بالای انرژی بسیار شدید است و باید برای جلوگیری از تهدید ناآرامی‌های داخلی به سوخت‌های فسیلی بازگردیم.  

دومین مقام ارشد کمیسیون اروپا این تهدید را مهمتر از بحران آب و هوا دانست و تاکید کرد: اگر جامعه ما به دلیل کمبود انرژی وارد درگیری و نزاع بسیار شدید شود، قطعا به اهداف [اقلیمی] خود هم نخواهیم رسید. وی سپس ادامه داد: اگر کمبود انرژی منجر به بروز اختلال شدید در جوامع اروپایی شود، بی‌تردید به اهداف اقلیمی هم نمی رسیم. ما باید مطمئن شویم که مردم در زمستان آینده در سرما نباشند. ما باید اطمینان یابیم که صنعت خود را حفظ می کنیم، زیرا تنها چیزی که می‌تواند به پوتین کمک کند، شکاف در میان جوامع ماست.

تیمرمنز در مصاحبه با گاردین استدلال کرد اینکه برخی از مردم ما نتوانند در زمستان به انرژی گرمایشی دسترسی داشته باشند، برای حل بحران آب و هوا هم فاجعه بار خواهد بود.

وی در ادامه افزود: من به اندازه کافی در سیاست بوده ام، تا بفهمم که مردم بیشتر نگران بحران های فوری هستند، نه طولانی مدت و اگر ما به بحران های فوری رسیدگی نکنیم، به طور قطع برای حل بحران های طولانی مدت از مسیر خارج خواهیم شد.

وی در ادامه مدعی شد پوتین از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد برای وقوع درگیری در جوامع ما استفاده می کند، بنابراین ما باید خود را برای یک دوره بسیار دشوار آماده کنیم.

معاون کمیسیون اروپا خاطرنشان کرد: باید از زغال سنگ استفاده شود و اگر بخواهیم در حال حاضر بگوییم دیگر از زغال سنگ خبری نیست، تنها به تشدید تنش ها در جامعه کمک خواهیم کرد.

در حال حاضر دولت آلمان افزایش تولید برق را از نیروگاه‌های زغال‌سنگ به عنوان کثیف‌ترین شکل انرژی آغاز کرده است و همزمان به کاهش تدریجی تولید انرژی هسته‌ای طبق برنامه ادامه می دهد.

پارلمان اروپا هم این هفته برخی پروژه های گاز و انرژی هسته‌ای را به عنوان انرژی «پاک» طبقه بندی کرد؛ موضوعی که باعث ناراحتی فعالان حوزه محیط زیست شده که نگران هستند دستور کار تغییرات آب و هوایی در گرماگرم ترس از افزایش قیمت انرژی فراموش شود.  

تیمرمنز که ریاست سیاست آب و هوا اتحادیه اروپا را نیز برعهده دارد، مصرانه باور دارد که بازگشت کوتاه‌مدت به سوخت‌های فسیلی با هدف کاپ۲۶ نشست گلاسکو در نوامبر سال گذشته و اهداف پیمان آب و هوایی پاریس تناقضی ندارد.

او همچنین از حامیان گسترش اکتشاف سوخت‌های فسیلی در بخش‌هایی از آفریقا است که رهبران جامعه مدنی آن پیش‌تر هشدار داده بودند انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از آن، آفریقا را در آینده‌ای نه چندان دور به می بلعد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    خو درختهایتان را آتش بزنید. تا گرم شوید. این همه وقت شعبون یه بار هم رمضون
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      1 0
      البته بعد چند دهه دوباره اروپاییهای نایس و پیشرفته شنگولی به جون هم می افتند و چه بزن بزنی بشه دوباره......
  • US ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 0
    هر کسی باد بکاره طوفان درو می‌کنه. اروپا همراه با آمریکا و دیگر متحدان دهه ها تندباد کاشتند و امروز محصول بایستی درو کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس