کد خبر 1395813
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
انهدام باند اسکیمری با ۳ میلیارد کلاهبرداری در البرز

رئیس پلیس فتای البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری با ۱۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: در پی ارسال چندین فقره پرونده مشابه با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب به پلیس فتای البرز، تحقیقات اولیه در خصوص چگونگی برداشت از حساب ها به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او گفت : تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که برداشت های انجام شده، از سوی کلاهبرداران حرفه ای صورت گرفته و با مبالغ برداشت شده اقدام به خرید طلا با کارت شناسایی جعلی در استان های مختلف کرده و هیچ گونه ردی از خود برجای نگذاشته اند.

سرهنگ جلیلیان گفت: بلافاصله فروشگاه هایی که متهمان از آن ها خرید کرده بودند، شناسایی شد اما در تحقیق از مالکان آن سرنخی از هویت دقیق متهمان کشف نشد و در مرحله بعد در بررسی پرینت حساب شکات محرز شد که تمامی آن ها از یک فروشگاه اینترنتی خرید کرده اند و مبلغ کالای خود را در درب منزل کارت کشیده اند.

او گفت: در ادامه ماموران با تلاش های شبانه روزی موفق به شناسایی هویت یکی از متهمان شدند که پس از انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه وی در یکی از استان های غربی شناسایی و با دریافت نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده دستگیر شد.

سرهنگ جلیلیان می گوید: نامبرده در بازجویی های اولیه اعتراف کرد که با همکاری ۲ نفر از دوستانش در غالب پیک فروشگاه اینترنتی و میوه فروشی دوره گرد اقدام به کپی کارت خریداران کرده و از طریق پول های به سرقت رفته اقدام به خرید از طلا فروشی های مختلف در چندین استان کرده اند.

او گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی کارت بانکی خام و کارت کپی شده، لپ تاپ و چند دستگاه اسکیمر کشف شد.

سرهنگ جلیلیان گفت: تاکنون  ۱۰نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده اند و تلاش برای کشف کلاهبرداری های احتمالی ادامه دارد.

به گفته رئیس پلیس فتای البرز  زمانی که مشتریان برای خرید به فروشگاه ها مراجعه می کنند به هیچ وجه رمز کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند و خود نسبت به وارد کردن رمز بانکی برای انجام مراحل خرید اقدام کنند تا از حساب و کارت بانکی شان سوء استفاده نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    سلام و درود
  • پیروزه IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    برخورد شدید نیاز است.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    نمی دانم چرا مسولان کاری نمی کنند این کلاهبرداری یک راه حل ساده دارد یک رمز جدا از رمزهای دیگر تعریف کنیم که برای خرید های زیر 500 هزار تومان این رمز را بگویند و با این رمز فقط بتوان در روز 500 هزار تومان خرید کرد و کار دیگری نتوان انجام داد وفتی مبلغ بیاید پایین انگیزه برای دزدی کم می شود من خودم برنامه نویسم اینکار دو خط برنامه می برد - اینجا اعلام می کنم در این دزدی ها مسولان شریکن و مدیون مال باخته ها هستن به جای بدبین کردن مردم به همدیگر با یک کار ساده راه دزدی را ببندید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس