.

نفوذ ۳ پهپاد حزب‌الله در حریم هوایی منطقه دریایی مورد مناقشه با فلسطین اشغالی اولین عملیات پهپادی نبود که علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام شد و قطعا آخرین نیز نخواهد بود.

سرویس جهان مشرق _ صهیونیست‌ها از زمان تشکیل رژیم جعلی خود در سال ۱۹۴۸ بر تجهیز نیروی هوایی ارتش این رژیم متمرکز بوده‌اند و عمده تلاش‌های رژیم اشغالگر در زمینه تجهیز نظامی مربوط به تکاپو برای دستیابی به برتری هوایی بوده است. در سایه حمایت‌هایی که آمریکا از ارتش رژیم صهیونیستی به‌ عمل آورد و اتفاقاتی که در منطقه عربی و در سطح درگیری فلسطینیان و صهیونیست‌ها بعد از اشغال فلسطین افتاد، این رژیم تصور می‌کرد که به یک برتری مطلق هوایی دست یافته است، اما با ظهور گروه‌های مقاومت در منطقه از جمله حزب‌الله لبنان همه معادلات صهیونیست‌ها به هم ریخت و آنها نتوانستند به هیچ دستاورد راهبردی و تاکتیکی در برابر مقاومت دست پیدا کنند.

در این میان کارشناسان و محافل صهیونیست اعتراف می‌کنند اسرائیل هنوز نتوانسته است اطلاعات دقیقی درباره قدرت موشکی و به‌طورکلی یگان هوایی حزب‌الله به دست بیاورد و به همین دلیل ممکن است در آینده غافلگیری‌های بیشتری در این زمینه برای تل‌آویو در راه باشد، این چیزی است که سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود درباره افزایش قدرت موشکی حزب‌الله و پروژه موشک‌های نقطه‌زن مقاومت به آن اشاره کرد؛ جایی که قدرت یگان هوایی حزب‌الله تنها محدود به موشک‌ها نیست و پهپادها نیز به‌طور رسمی وارد معادله هوایی مقاومت لبنان شده‌اند.

از «مرصاد۱» تا «حسان»؛ وحشت رژیم صهیونیستی از توان هوایی مقاومت / عملیات پهپادی حزب الله تنها یک هشدار کوچک بود/ باران موشک‌های ضدکشتی و پهپادهای انتحاری در انتظار سکوهای گازی اسرائیل است +تصاویر

در همین راستا با شروع پروژه یگان یا «نیروی هوایی» مقاومت اسلامی در اواخر دهه هشتاد، این پروژه به شکل محرمانه و در یک حوزه امنیتی به اجرا درآمد و فعالیت‌های خود را غیرعلنی و آرام انجام می‌داد. وظیفه یگان هوایی مقاومت در ابتدا به این شکل بود:

- نفوذ به حریم هوایی دشمن.

- انجام عملیات شناسایی.

- دفاع از حریم هوایی خودی و مقابله با تجاوزات.

مقاومت برای هریک از این ماموریت‌ها توضیح و چشم‌انداز خاصی ارائه کرده است:

- مقابله به مثل با تجاوزات دشمن به حریم هوایی: یگان هوایی مقاومت می‌تواند هر زمان که لازم است به حریم هوایی دشمن نفوذ کند و زمان و مکان و مواضعی که قرار است مورد هدف قرار دهد را تعیین نماید.

- عملیات شناسایی: مقاومت محاسبات دقیق درباره پایگاه‌ها و فرودگاه‌ها و شهرک‌ها و زیرساخت‌های دشمن در شمال فلسطین اشغالی برای دفاع از حاکمیت لبنان انجام داده است.

- دفاع از لبنان و مقابله با تجاوزات دشمن صهیونیستی: هرزمانی که رژیم صهیونیستی به هر طریقی به حاکمیت لبنان در زمین و دریا و هوا تجاوز کند یگان هوایی مقاومت بدون هیچ تردیدی وارد عمل می‌شود.

اما بعد از موشک‌های دقیق حزب‌الله که بزرگترین کابوس اشغالگران بعد از جنگ جولای ۲۰۰۶ است، پهپادهای مقاومت تبدیل به دغدغه جدید صهیونیست‌ها شده است.

از «مرصاد۱» تا «حسان»؛ وحشت رژیم صهیونیستی از توان هوایی مقاومت / عملیات پهپادی حزب الله تنها یک هشدار کوچک بود/ باران موشک‌های ضدکشتی و پهپادهای انتحاری در انتظار سکوهای گازی اسرائیل است +تصاویر

این پهپادها در مراحل و بازه‌های زمانی مختلف تولید شده‌ اند و بارزترین عملیات‌های آنها در خاک دشمن به شکل زیر است:

۷ نوامبر ۲۰۰۴: هنوز پنج سال از آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰  نگذشته بود که مقاومت اسلامی همزمان با افزایش عملیات‌های خود  در منطقه مزارع شبعا تصمیم گرفت دشمن را در پاسخ به تجاوزات هوایی غافلگیر کند. در صبح روز یکشنبه ۷ نوامبر مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پهپادهای «مرصاد۱» در آسمان فلسطین اشغالی به پرواز درخواهد آمد و حزب‌الله هرگونه که بخواهد با استفاده از همه ابزارهای مشروع به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت لبنان پاسخ خواهد داد.

از «مرصاد۱» تا «حسان»؛ وحشت رژیم صهیونیستی از توان هوایی مقاومت / عملیات پهپادی حزب الله تنها یک هشدار کوچک بود/ باران موشک‌های ضدکشتی و پهپادهای انتحاری در انتظار سکوهای گازی اسرائیل است +تصاویر

آوریل ۲۰۰۵: حزب‌الله در این تاریخ به منظور انجام عملیات شناسایی در واکنش به تجاوزاتی که رژیم صهیونیستی در حریم هوایی لبنان انجام می‌داد، به فاصله کمتر از یک سال از عملیات پهپادی قبلی، پهپاد مرصاد ۱ را در آسمان فلسطین اشغالی به پرواز درآورد و این پهپاد بعد از انجام پروازی ۱۸ دقیقه‌ای و بدون اینکه رژیم صهیونیستی بتواند به فناوری‌های آن پی ببرد، به سلامت به لبنان برگشت.

جولای تا آگوست ۲۰۰۶: علیرغم شدت تجاوزاتی که ارتش رژیم اشغالگر در این تاریخ علیه لبنان انجام می‌داد و آسمان این کشور را تحت سیطره خود درآورده بود، مقاومت اسلامی لبنان هیچ ابایی از فرستادن پهپادهای خود به فلسطین اشغالی جهت انجام ماموریت‌های نظامی مهم نداشت و این پهپادها با شعار حزب‌الله وارد حریم هوایی اراضی اشغالی شدند. درحالی که ده‌ها سرباز و افسران ارتش اسرائیل به این پهپادها خیره شده بودند و نیروی هوایی این رژیم قدرت رهگیری آنها را نداشت، هواپیماهای بدون سرنشین حزب‌الله به پایگاه خود در لبنان برگشتند.

اکتبر ۲۰۱۲: در آن زمان رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه ضربه جدیدی از مقاومت لبنان دریافت کرده است گفت، یک پهپاد متعلق به حزب‌الله بدون اینکه رهگیری شود به نزدیکی منطقه «دیمونا» رسیده است. سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله اعلام کرد که یگان «ایوب» مقاومت لبنان عمق چندصدکیلومتری فلسطین اشغالی تا دیمونا را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

فوریه ۲۰۲۲: هم‌زمان با هفته مقاومت در لبنان، حزب‌الله پهپاد «حسان» خود را بر فراز اراضی اشغالی به حرکت درآورده و این پهپاد بعد از نفوذ به ۷۰ کیلومتری عمق فلسطین اشغالی و با انجام یک پرواز ۴۵ دقیقه‌ای؛ آن هم درحالی که نیروی هوایی ارتش دشمن صهیونیستی علیرغم تکاپوی فراوان موفق به رهگیری آن نشد، به سلامت به جنوب لبنان برگشت.

از «مرصاد۱» تا «حسان»؛ وحشت رژیم صهیونیستی از توان هوایی مقاومت / عملیات پهپادی حزب الله تنها یک هشدار کوچک بود/ باران موشک‌های ضدکشتی و پهپادهای انتحاری در انتظار سکوهای گازی اسرائیل است +تصاویر

-جولای ۲۰۲۲: روز شنبه ۲ جولای به فاصله چند ماه از نفوذ پهپاد حسان به فلسطین اشغالی، حزب‌الله از پرواز ۳ پهپاد خود بر فراز منطقه دریایی مورد مناقشه با رژیم صهیونیستی و نزدیکی سکوهای گازی این رژیم خبر داده و تاکید کرد که این پهپادها ماموریت خود را به درستی انجام داده و پیام‌های لازم را نیز رساندند.

به طور کلی توانمندی‌های یگان هوایی حزب الله مسئله‌ای تثبیت شده بوده و رژیم صهیونیستی نیز به این موضوع اعتراف دارد؛ به طوری که رسانه‌ها و محافل این رژیم همواره در تلاش برای کسب اطلاعات و انتشار گزارش‌هایی از توانمندی‌های یگان هوایی حزب‌الله هستند. در حالی که عمده توجه صهیونیست‌ها در ابتدا معطوف به توانمندی‌های موشکی حزب الله بود اکنون پهپادهای مقاومت لبنان نیز دغدغه جدیدی برای رژیم اشغالگر به وجود آورده‌اند.

آخرین عملیات پهپادی حزب‌الله در آسمان فلسطین اشغالی در پاسخ به تحرکات متجاوزانه صهیونیست‌ها در میدان گازی کاریش واقع در منطقه مورد مناقشه با لبنان انجام شد و قطعا آخرین عملیات مقاومت در این زمینه نخواهد بود؛ به طوری که صهیونیست‌ها نگرانند در صورت هرگونه واکنش به این عملیات، با گزینه‌های دردناک‌تری مواجه گردند.

از «مرصاد۱» تا «حسان»؛ وحشت رژیم صهیونیستی از توان هوایی مقاومت / عملیات پهپادی حزب الله تنها یک هشدار کوچک بود/ باران موشک‌های ضدکشتی و پهپادهای انتحاری در انتظار سکوهای گازی اسرائیل است +تصاویر

بایستی توجه داشت، اسرائیل برای مقابله با تنها ۳ فروند پهپاد شناسایی و غیر مسلح حزب الله ناچار به استفاده همزمان از جنگنده های نیروی هوایی و ناوچه های نیروی دریایی خود شده است؛ در شرایط جنگ واقعی بعید است ناوهای اسرائیلی جرات نزدیک شدن به سواحل لبنان را داشته باشند و حمله به سکوهای گازی اسرائیل در دریای مدیترانه نیز دیگر با تعداد انگشت شمار پهپاد نخواهد بود بلکه موجی از ده ها فروند موشک ضد کشتی و پهپاد انتحاری به شکل همزمان به سمت این میادین شلیک خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    29 64
    مرگ بر اسرائیل. جانم فدای رهبر
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      16 38
      پهپاد مرصاد مناسب است.
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    37 74
    جان مادر تان بزنید دمر این اسرائیل را در آورید ! یک بار برای همیشه خود تان و جهانی را از شر این رژیم منحوس خلاص کنید . تا زمانی که این رژیم سرپا باشد و نفس بکشد ایران و منطقه در آرامش و امنیت کامل به سر نخواهد برد . تمام گرفتاری ها و تمام بد بختی هایی که مردم ایران تحمل می کند به خاطر وجود این بی همه کس می باشد . یا نابودش کنید یا باهاش کنار بیایید که در هردو حالت گشایش است در کار مردم ایران و منطقه خلاص !!!
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      14 26
      نمازبااقامه رهبرمان دربیت المقدس
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      نابودش که بعیده بکنن فقط یه راه داره که سربه سر مار نزارن چون نیشش خیلی دردناک وکشنده هست.
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 14
    جان مادر تان بزنید دمر این اسرائیل را در آورید ! یک بار برای همیشه خود تان و جهانی را از شر این رژیم منحوس خلاص کنید . !
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    11 26
    شاید روزی بفهمید چرا سلاح هسته ای باید می ساختیم
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      7 28
      ایران مهدملتهاوادیان است
    • ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      1 1
      عزیز دل برادر هذف وسیله را توجیه نمی کند
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      17 1
      ما هیچ وقت نمیخواهیم بفهمیم که چرا به دنبال سلاح مخرب وهسته ای هستیم .
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    9 12
    عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 16
    فرات را دوباره بسته اند
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    8 17
    ایران دوباره زنده شده است. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    9 19
    مقاومت هرلحظه قویترمیشود
  • نیما IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 20
    نابودی اسقاطیل حتمی است
  • DK ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    4 17
    خوبه
  • US ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 8
    اسراییل نمیتوند
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 20
    حزب الله
  • ابوشاهد کرج IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 22
    پرواز سه پهپاد شناسایی یگان پهپادی چریکهای سلحشور جنبش حزب الله لبنان بر فراز میدان گازی مورد مناقشه لبنان با رژیم اشغالگر فلسطین سوای ایجاد ترس و وحشت شدید در میدان یک پیام قدرتمندانه از اعلام حضور عملیاتی بسان شمشیر بران داموکلس گونه حزب الله بر سر مزدوران و مهندسان و کارکنان اکتشاف حکومت فاشیستی یهود را نوید داده است ... امروزه جنبش حزب الله لبنان ارتشی قدرتمند و بسیار کارازموده و فرماندهانی ابدیده در نبردهای درخشان سوریه و لبنان در سازمان رزم خود دارد این اعلام حضور پهپادی میتواندهر آن صورت جدی تری بخود گرفته قطعا ارتش اسقاطیل در منطقه درگیری با وحشت و هراس چه از سمت دریا و یا هوا و زمین و عملیات سایبری در سراسر فلسطین اشغالی مواجه نماید .. ارتش اشغالگر قدس اکنون در شطرنج هوشمندانه اطاق فکر پشتیبان محورهای مقاومت مانند الاغی در باتلاق خود ساخته اچمز مانده است و نیک میداند در صورت گستاخی این چریکها هستند که متجاوزان را در میدان گازی کاریش زیر شهپر گدازین پهپادها و موشکهای اخگرین خواهند سوزانید ....وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ آیه 56 سوره مبارکه مائده
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      4 24
      عزیزم حزب الله یک دفتردرهرکشوری درجهان داردویک حزب سیاسی لبنانی است چریکهای لبنانی مربوط به 40سال قبل بودرژیم اشغالگروجنایتکارونژادپایه ی سکولاری فاسدصهیونیست دیگرقدرت تهدیدراهم نداردفقط ازحملات سایبری وشهادت طلبانه وضربه خوردن تماشا میکند تازودترمنهدم شود
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 14
    نابودی اسرائیل نزدیک است
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 14
    باید انتقام حملات اسرایئل به سوریه را نیز از اسرائیل گرفت
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 18
    اللهم عجل لولیک الفرج ____سد ایسیلو‌‌ نباید باشد. ______ ترکیه مثل‌ یزید، فرات را بست.‌ ترکیه‌ با شخصِ امام‌حسین ع وارد یک‌جنگ شده است. ___ فرات را دوباره بسته اند هل من ناصر ینصرنی‌
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    8 16
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 1
    مرگ جدیدی اومد روی بقیه مرگ ها
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 0
    قتل عام اذری ها بدست عثمانی یک هولوکاست عظیم است. آنها آذری ها را میکشتند مالشان را میبردند. و تجاوز. تا اینکه به فرمانده ای شاه عباس‌ لشگری از اقوام ایرانی از اصفهان برای نجات آذری ها آمد. ____ لشکر ایران در دفاع از ناموس ایران ناموس آذری جنگیدند 🌹کشته شدند و باز دوباره جمع شدند.🌹 خون ریخته شد 🌹خون ریخته شد 🌹خون اصفهانی آذری کرمانی.🌹آنقدر خون ریخته شد خون ایرانی. 🌹تا بالاخره آذری در چتر امنیت مادرمان ایران قرار گرفت.
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    ناموس آذری و فارس انقدر بی ارزش نیست که انتقام آن را فراموش کنیم. روزی در کاخ های انکارا بالای سر شما نژادپرستها خواهیم آمد و مجازات خواهید شد. انتقام گرفته میشود توسط پدر نشد توسط پسر. از پدر نشد از پسر
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 1
    اسراعیل کشوری اما کشور ظالم کره شمالی .................در کره شمالی اجازه ندراند خارج بشوند...........ایا اسراعیل این طوری این ظالم کره شمالی مردم گذاشته تا با شکنجه و بردگی و کنیزی زنهاشون اما اسراعیل اجازه خروج می دهد و فلستین ها هزرا خبرنگار دارند اما در کره شمای این طوری نیست و هر کسی بتواند فرار کند خبر را می رساند دیکتور کره شمالی ............
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      2 0
      کره شمالی حدقال بقیه جهان راادم حساب میکند نه حیوان بارکش برای فسادرژیم صهیونیستی اصلاقابل مقایسه باکره شمالی نیست اسراییل اززن وکودک راباهردین وملتی به قتل میرساند وخانه هایشان راویران واواره میکندکره شمالی کجااینجوریست این نوع مقایسه ها حیوان بارکش بودن مابرای رژیم فاشیست اسراییل راایجاد نمیکنداسراییل ازغذاورسانه سعی درفاسدکردن جهان دارد
  • !! IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 10
    یقین داشته باشید ؛ که اسرائیل ، جرعت حمله به حزب الله را ندارد ! چون این کار برایش ، نوعی خودکشی است !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس