پهپاد نمایه

پهپادی که اخیرا مقاومت اسلامی لبنان به سمت اراضی اشغالی فرستاد، زندگی عادی صهیونیست‌ها را مختل کرد و ناتوانی مقامات امنیتی این رژیم را نمایان ساخت.

به گزارش مشرق، الاخبار در گزارشی با اشاره به اقتدار پهپادی حزب الله آورده است: با وجود اینکه پهپاد حسان که حزب الله جمعه گذشته به اراضی اشغالی فرستاد، خطری مستقیم جانی به دنبال نداشت، اما به محض ورود آن به اراضی اشغالی، صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین در جولان و الجلیل برای اولین بار از زمان سال ۲۰۰۶ به صدا درآمد.

مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی، به صدا درآمدن آژیر خطر به دنبال ورود پهپاد و به دنبال آن شیک موشک از گنبد آهنین را اختلال عملیاتی دانستند.

به صدا درآمدن آژیر خطر، رفتن شهرک نشینان به پناهگاه، فعال شدن سامانه گنبد آهنین و روی آوردن به جنگنده و بالگرد برای ساقط کردن پهپادی که در بدترین حالات فقط دوربین داشت، نشان از اختلال عملیاتی و برآورد بد ارتش اسرائیل بود.

این پهپاد به دلیل تکنولوژی بالای آن همه ابزار و سامانه‌های رهگیری و رادارهای دشمن صهیونیست را پشت سرگذاشت.

الاخبار در ادامه به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» اشاره کرده است که به شدت به عملکرد فرماندهی منطقه شمال ارتش رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داده است.

پهپاد کوچک حزب‌الله، ارتش اسرائیل را غافلگیر کرد

این رسانه صهیونیستی می نویسد: اگر حزب الله بداند که هر پهپادی اینگونه شمال را به هم می‌ریزد در راستای به چالش کشیدن ما بر می‌آید. این پهپاد خطری برای جبهه داخلی ما نداشت.

از سوی دیگر یکی از «تسبیکا حیموویتس» فرمانده سابق یگان پدافندی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی هم از از تهدید هوایی جدید در کنار تهدید موشکی علیه رژیم صهیونیستی سخن گفت و افزود: پهپادها به مثابه سلاح جدید هستند که در صورتی که نادیده گرفته شوند ما با تهدید بزرگ و مهم روبرو خواهیم شد. این پهپاد ارزان و با استفاده آسان و سرعت کند و عالی هستند. اسرائیل در حال حاضر نمی‌تواند در برابر پهپادهای کوچک کاری انجام دهد و باید کاری انجام شود و گرنه به زودی شاهد ده‌ها پهپاد بر فراز اسرائیل خواهیم بود.

الاخبار در ادامه آورده است: روزنامه اسرائیل الیوم در گزارشی تاکید کرده است، رفتن نیمی از ساکنان منطقه شمال به پناهگاه معقول نیست زیرا این راهی آسان برای حزب الله است که هر زمان که خواست این کار را انجام دهد.

«طال لیو رام» تحلیلگر نظامی روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی هم گزارش داد: حزب الله خواست که زندگی عادی را مختل کند و آنرا به دقت انجام داد. حزب الله با این پهپاد، اوضاع را در شمال به هم ریخت.

«عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی روزنامه هآرتص هم نوشت: پهپاد کوچک، ارتش اسرائیل را غافلگیر کرد از این رو آژیر خطر به صدا درآمد و رعب و وحشت میان ساکنان ایجاد شد. هدف حزب الله این بود که این پیام را برساند که حتی اگر ارتش اسرائیل پهپاد ما را ساقط کند ما امکان روانه کردن پهپاد به سمت الجیل را داریم. اگر اسرائیل فکر می‌کند که توان نقض حاکمیت لبنان از طریق پهپادها و جنگنده ها را دارد، حزب الله هم در جنوب در این راستا حرکت خواهد کرد.

وی افزود: مشکل بلند مدتی در برابر اسرائیل ایجاد شده است که از آن سخن گفته نمی‌شود و آن توسعه توان پدافند هوایی حزب الله با کمک ایران است.

یاد آور می‌شود که پهپاد «حسان» طی یک عملیات اطلاعاتی به مدت ۴۰ دقیقه و در عمق ۷۰ کیلومتری فلسطین اشغالی به پرواز در آمد و با وجود تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای سرنگونی آن به سلامت به لبنان بازگشت.

این خبر بازتاب زیادی در رسانه‌های اسرائیلی داشت و این رسانه‌ها درباره جزئیات ورود پهپاد حزب الله به عمق اراضی اشغالی صحبت و تاکید می‌کنند که این یک فاجعه برای صهیونیست‌هاست.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان شهید مقاومت از دستیابی به فناوری ساخت پهپاد خبر داده بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس