تحویل سه فروند جنگنده‌ اف ۳۵ آمریکایی به رژیم صهیونیستی

منابع عبری از تجهیز نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به سه فروند جنگنده اف ۳۵ جدید آمریکایی خبر دادند.

به گزارش مشرق، روزنامه اسرائیل هیوم امروز پنجشنبه اعلام کرد ۳ فروند جنگنده اف ۳۵ دیگر از آمریکا وارد اراضی اشغالی شده و در پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه النقب بر زمین نشست تا ناوگان نیروی هوایی را بیش از پیش قوت بخشد.

روز گذشته این ۳ فروند جنگنده از آمریکا به پرواز درآمده و امروز به پایگاه هوایی النقب (در جنوب اراضی اشغالی) رسیده‌اند.

بر اساس برنامه ریزی شرکت سازنده این جنگنده ابتدای سال ۲۰۲۴ روند تحویل ۵۰ فروند اف ۳۵ که قرارداد آن با تل آویو امضا شده به پایان خواهد رسید که البته بیشتر تعداد باقیمانده آن در مراحل مختلف تولید هستند. لازم به ذکر است روند ساخت این نوع جنگنده حدود دو سال به طول می‌انجامد که این مدت پیش از این ۳ سال بوده است.

قیمت هر فروند از این جنگنده پیشرفته ۹۰ میلیون دلار است و قادر به حمل ۱۶ تن موشک بوده و ضمن برخورداری از قابلیت رادار گریزی سرعت آن به ۱۹۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

عمیکام نورکین فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی چندی قبل اعلام کرد این رژیم برای اولین بار در جهان در سال ۲۰۱۸ از جنگنده اف ۳۵ برای حمله هوایی استفاده کرده است.

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی این جنگنده در جریان تجاوز این رژیم به نوار غزه در ماه می ۲۰۲۱ به برخی اهداف در این منطقه حمله کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در مارس سال گذشته مدعی شد جنگنده‌های اف ۳۵ برای اولین بار در جهان پس از رهگیری پهپادهای ایران آنها را منهدم کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    نیروی ایمان قوی تر از سلاح است ، در خیبر نیز ، امام علی (ع) پوره آنها را به خاک مالید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس