رئیس جمهور آمریکا بدنبال دیدار دوجانبه با پادشاه عربستان است

بایدن در نظر دارد تا در جریان سفر به غرب آسیا با پادشاه عربستان سعودی دیدار و گفتگو کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد تا در جریان سفر آتی خود به غرب آسیا، علاوه بر دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، همچنین دیداری دوجانبه و جداگانه را با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه عربستان سعودی داشته باشد.

گفته شده بایدن در دیدار با ملک سلمان در نظر دارد تا در مورد مسائل امنیت انرژی گفتگو کند. این خبر را «جان کربی»، هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا نیز تائید کرده است.

کربی به فاکس نیوز گفت: «بایدن با پادشاه عربستان دیداری دوجانبه خواهد داشت که موضوعات انرژی یکی از مهمترین موضوعات در دستور کار دیدار دو طرف است.»

همچنین گفته شده که سایر موضوعات در دستور کار بایدن در این دیدار مسائل مرتبط با تروریسم، تغییرات آب و هوایی و وضعیت یمن خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر با سفر به غرب آسیا از عربستان سعودی دیدار کند و در همین ارتباط نیز یک قاضی آمریکایی از بایدن خواسته است تا نظر خود را در خصوص اعطای مصونیت قضائی به ولیعهد عربستان در پرونده قتل یک روزنامه نگار سعودی اعلام کند.

«جان بیتس» قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا تا اول ماه اگوست به دولت آمریکا فرصت داد در خصوص پرونده مدنی قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی تبار روزنامه واشنگتن پست اعلام نظر کند و مشخص کند که آیا باید در این خصوص به ولیعهد عربستان مصونیت قضائی اعطا شود یا خیر.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این به دلیل چشم پوشی از وعده‌های انتخاباتی خود در خصوص منزوی کردن عربستان در پرونده قتل خاشقچی با انتقادات بسیار روبرو شده است.

«خدیجه چنگیز» نامزد خاشقچی پیش از این و در اکتبر سال ۲۰۲۰ در دادگاه منطقه‌ای واشنگتن علیه بن سلمان به دلیل قتل این روزنامه نگار منتقد سعودی طرح دعوی کرده بود.

جمال خاشقجی، که ازمنتقدان جدی ولیعهد عربستان بود در اکتبر سال ۲۰۱۸ به دستور بن سلمان و به دست عوامل سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول به طرز فجیعی به قتل رسید. بن سلمان به عنوان ولیعهد سعودی نقش اصلی را در آمریت این جنایت به عهده دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلام IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    به به! چه شود! یک دمانسی با یک آلزایمری ملاقات و در باره موضوعات مختلف گفتگو کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس