خبرنگار آمریکایی: بایدن از موضع ضعف برای گدایی به منطقه آمده است

یک خبرنگار آمریکایی گفت، رئیس جمهور این کشور از موضع ضعف و برای گدایی نفت به غرب آسیا سفر کرده است.

به گزارش مشرق، «دنیل کوهن» خبرنگار وبگاه خبری «نیوز مکس» در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی گفت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از موضع ضعف و برای گدایی وارد غرب آسیا شده است.

در این مصاحبه، «اسرائیل نشنال نیوز» از کوهن پرسید آیا بایدن رژیم صهیونیستی را به دادن امتیاز بیشتر به تشکیلات خودگردان فلسطین وادار خواهد کرد؟

این خبرنگار آمریکایی جواب داد: «از مشاهده پیش‌بینی‌ها و با خواندن نظرسنجی‌ها این را می‌دانم که بایدن به لحاظ سیاسی با ضعف به اینجا در اسرائیل آمده است. او دست بسیار ضعیفی دارد. نمی‌دانم او برای فشار به اسرائیل یا عربستان سعودی چه در دست دارد».

کوهن افزود: «رئیس جمهور بایدن باید به عربستان سعودی برود و به نوعی آنچه از صاحب‌نظران می‌شنویم این است که او با کاسه گدایی در دست خواهد گفت از شما می‌خواهیم نفت بیشتری تولید کنید».

او همچنین گفت: «او می‌گوید به اینجا آمده تا روابط اسرائیل و سعودی‌ها را تقویت کند و اگر بتواند این کار را انجام دهد یک پیروزی محسوب می‌شود».

کوهن در این‌باره گفت: «اگرعربستان سعودی به‌طور علنی بگوید که قرار است در این دیدار، توافقات ابراهیم را امضا کند یک پیروزی بزرگ است».

طی روزهای گذشته، تحلیلگران مختلفی در حوزه بین المللی، درباره اهداف سفر بایدن به غرب آسیا گمانه زنی کرده‌اند.

روزنامه «نیویورک تایمز» امروز (چهارشنبه) در یادداشتی تحلیلی به قلم «دیوید سَنگِر و پیتر بِیکِر» به بررسی سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا پرداخته و آن را سفری مملو از موضوعات پر مخاطره، از نفت و سلاح اتمی گرفته تا رستگاری ولی‌عهد سعودی، توصیف کرد.

نیویورک‌تایمز نوشت: «هر سه تلاش، مملو از خطرات سیاسی برای رئیس‌جمهوری است که منطقه را به خوبی می‌شناسد، اما برای اولین بار در شش سال گذشته است که با اهرم‌هایی بسیار کمتر از آنچه که برای شکل‌دهی به رویدادها نیاز دارد، به منطقه بازمی‌گردد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    آمریکا و گدایی؟
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 0
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!! آمریکا کارش فقط غارت و دزدی از کشور های ضعیفه!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس