بایدن: هدف من از سفر به عربستان دیدار با «بن سلمان» نیست

رئیس جمهور آمریکا گفت که او برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی به عربستان سفر می کند و هدف از این سفر، دیدار با ولیعهد سعودی نیست.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه در نشستی خبری در تازه‌ترین اظهارات درباره سفر به عربستان گفت: من برای شرکت در یک نشست بین المللی به عربستان سعودی شرکت کنم و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور نیز در میان شرکت کنندگان خواهد بود و هدف من از سفر به عربستان، دیدار با بن سلمان نیست.

این سخنان بایدن در حالی مطرح می‌شود که روابط میان آمریکا و عربستان سعودی در پی انتشار گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار و ستون نویس مخالف عربستانی را صادر کرد، به سردی گرایید.

قتل فجیع جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، سبب مخدوش شدن چهره محمد بن سلمان شد. دولت عربستان اما با وقاحت هر چه تمام تر هرگونه دست داشتن در این حادثه شنیع را رد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این نشست خبری همچنین گفت که او در جریان خبر ناپدید شدن دو آمریکایی در اوکراین قرار گرفته است ولی از محل نگهداری آنها اطلاعی ندارد.

بایدن در ادامه افزود: آمریکایی‌ها نباید به اوکراین بروند.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی است که مقامات این کشور اعلام کردند که از ناپدید شدن شهروند سوم آمریکایی پس از سفر به اوکراین اطلاع یافته‌اند و هنوز از روسیه درباره دو آمریکایی که گفته می‌شود در شرق اوکراین اسیر شده‌اند و در آنجا علیه نیروهای روسیه می‌جنگیدند، توضیحی نخواسته‌اند.

گفتنی است که به دنبال انتشار برخی گزارش‌ها درباره بازداشت دو آمریکایی توسط نیروهای روسیه در جریان درگیری‌ها در خارکیف، رسانه‌های آمریکایی ضمن تأیید ناپدید شدنشان، درباره احتمال بازداشت آنها ابراز نگرانی کردند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در این باره گفت: مقام‌های این وزارتخانه از گزارش‌های تأیید نشده در این خصوص اطلاع دارند. ما از نزدیک در حال نظارت بر اوضاع و تماس با مقامات اوکراینی هستیم.

با وجود آنکه کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که نمی‌تواند گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها درباره وضعیت این دو آمریکایی را تأیید کند، «جان کربی» هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور ارتباطات راهبردی گفت: بله این خبر درست است و ما هر کاری بتوانیم برای برگرداندن ایمن آنها به آمریکا انجام خواهیم داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای بایدن تو رئیس جمهور آمریکا هستی باید با شاه سعودی دیدار کنی مشخصا برای بقتل رساندن شاه فعلی داری داری به عربستان می روی این جوانک صدام نما را اغفال نکنید و دست اورا به خون پدرش آلوده نکنید
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      حالا که تا عربستان امدی لطفی بکن و یک دستی به سر گاو شیرده خود هم بکش وگرنه قهر میکند و کمتر شیر میدهد ها ااا
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    پس چیه؟ نکنه می خواد حاجی بشه؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس