کد خبر 1388301
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
منحنی صعودی ابتلا به کرونا و آبله میمون در انگلیس

شمار ابتلا به ویروس کرونا و ویروس جدید آبله میمون در انگلیس اوج گرفته و باعث نگرانی مقامات امنیت بهداشت این کشور شده است.

به گزارش مشرق، مرکز آمار ملی انگلیس روز جمعه اعلام کرد که در عرض هفت روز گذشته، حدود یک میلیون و ۴۱۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که این میزان ۴۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر یا ۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش از هر ۵۰ نفر یک نفر در هفته گذشته به کرونا مبتلا شده که این بالاترین میزان از آغاز ماه «مه‌» است. داده‌های آماری نشان می‌دهد که شمار مبتلایان در تمام مناطق انگلستان (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) رو به رشد بوده است.

گقته می‌شود که این افزایش احتمالاً ناشی از شیوع انواع جدیدتر سویه اومیکرون موسوم به BA.۴ و BA.۵ است. تحقیقات اولیه نشان می دهد که انواع BA.۴ و BA.۵ درجه ای از "فرار ایمنی" دارند؛ به این معنی که سیستم ایمنی بدن دیگر نمی تواند ویروس را تشخیص دهد یا با آن مبارزه کند.

این افزایش درحالیست که انگلیس تمام محدودیت‌های کرونایی را با وجود شمار زیاد جان باختگان به نسبت جمعیت این کشور، همه محدودیت‌های کرونایی را لغو کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت انگلیس آزمایش رایگان کرونا برای عموم از روز جمعه (۱۲ فروردین) متوقف و صرفا به افرادی که دارای علائم کرونایی هستند توصیه شده در خانه بمانند و از تماس با افراد دیگر خودداری کنند تا بهبود یابند. گفته می‌شود که آزمایش رایگان کرونا در کنار محدودیت‌های ناشی از این بیماری، بالغ بر ۱۵.۷ میلیارد پوند برای دولت هزینه داشته است.

سازمان خدمات ملی بهداشت انگلیس سه روز بعد (۱۵ فروردین) اعلام کرد که  ۹ نشانه جدید را به فهرست رسمی علایم کرونایی اضافه کرده است. این نهاد بهداشتی انگلیس افزود که علائم ویروس جدید، بسیار شبیه به علائم سایر بیماری ها مانند سرماخوردگی و آنفولانزا است.

امروز همچنین گزارش شد که آمار ابتلا به آبله میمون نیز بسرعت رو به افزایش است. در حال حاضر ۵۵۰ مورد ابتلا به این ویروس در انگلیس، ۱۶ مورد در اسکاتلند، دو مورد در ایرلند شمالی و شش مورد در ولز شناسایی شده است.

دکتر ویلیام رفاه، عضو ارشد آژانس امنیت بهداشت انگلیس به افراد دارای علائم آبله میمون هشدار داد که از تماس با دیگران اجتناب کنند تا از سرعت شیوع این ویروس کاسته شود .

انگلیس برای مقابله با سرایت آبله میمون در کشور ۲۰ هزار دوز واکسن خریداری کرده است. واکسن ها به کسانی تزریق می‌شود که در تماس نزدیک با افراد مبتلا به آبله میمون بوده‌اند تا خطر ابتلا به بیماری شدید از سوی آن‌ها کاهش یابد.

طبق آمارهای منتشر شده، انگلیس دارای بیشترین موارد ابتلا به آبله میمون است. سازمان بهداشت این کشور به افراد مبتلا به این ویروس و کسانی که در معرض آن قرار گرفته‌اند توصیه به قرنطینه می‌کند.

نخستین مورد اروپایی آبله میمونی در ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) در فردی شناسایی شد که از نیجریه که این بیماری در آن حالت آندمیک یا بوم‌گیر دارد، به انگلستان بازگشته بود.

از آن پس، پرتغال ۱۴ مورد و اسپانیا ۷ مورد تایید شده آبله میمونی را گزارش کرده‌اند. آمریکا و سوئد نیز هر کدام یک مورد بیماری را گزارش کرده‌اند. مقامات ایتالیا یک مورد بیماری را تایید کرده‌اند و به دو مورد هم مشکوک هستند.

دانشمندان می‌گویند که هنوز مشخص نیست آیا جهش‌های مشاهده شده در ویروس باعث انتقال بیشتر آن در انسان می‌شود یا خیر، اما اشاره می‌کنند که ویروس در حین آلوده کردن انسان تکامل یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس