کد خبر 1382198
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
شیوع آبله میمون در اروپا، ثبا اولین ابتلا در مجارستان

همزمان با شیوع آبله میمون در کشورهای اروپایی، اداره بهداشت مجارستان اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به این ویروس رادر کشور ثبت کرده است .

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اداره بهداشت کشور مجارستان روز سه شنبه اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به ویروس آبله میمون در این کشور ثبت شده است. سیسیلیا مولر رئیس اداره بهداشت و درمان در گفتگو با رسانه‌های این کشور این خبر را اعلام کرد.

به گفته مولر اولین مورد ابتلا به ویروس آبله میمون در مجارستان بیماری ۳۸ ساله است که اخیراً به کشورهای خارجی سفر داشته است.

مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری (ECDC) طی گزارشی اعلام کرد که در ۸ کشور عضو اتحادیه اروپا موارد ابتلا به ویروس آبله میمون مشاهده شده است.

در گزارش فوق تصریح شد که این موارد بین ۱۵ تا ۲۳ می در بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، پرتغال، اسپانیا و سوئد مشاهده و اکثر آنها به‌دلیل رابطه جنسی میان مردان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این مرکز در گزارش خود هشدار داد که آبله میمون می‌تواند در کودکان خردسال، زنان باردار و افراد دارای نقش ایمنی باعث بیماری‌های شدید شود و کسانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، باید خود را قرنطینه کنند.

آژانس امنیت بهداشتی انگلیس (UKHSA) اعلام کرده است که موارد ابتلا به ویروس آبله میمون در این کشور به ۱۰۶ نفر رسیده است. 

ویروس آبله میمون معمولا باعث تب، لرز، بثورات پوستی و ضایعات در صورت یا اندام تناسلی می‌شود. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که این بیماری برای یک نفر از هر ۱۰ نفر کشنده است، اما واکسن‌های آبله محافظ هستند و برخی داروهای ضد ویروسی نیز در حال تولید هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 1
    مرگ بر چین . تا کرونا تمام شد آبله را انداخت به جون دنیا . بالاخره اگه کارخانه های ماسک و دستکش و تجهیزات پزشکی چین بیکار بمونه ، چه جوری شکم یک میلیارد و چهارصد و شصت میلیون چینی را سیر کنند؟!!!
    • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 1
      به اشتباه مثبت دادم. امان از درد آمریکا پرستی. آبله میمون چه ربطی به چین دارد؟ راستی اگر فرصت کردی در مورد همان کرونا هم صحبتهای صدام در 1990 که می گوید آمریکا ما را تهدید کرده است که اگر از کویت خارج نشویم با ویروس کرونا به ما حمله می کند را ببین.
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 0
      کاربر 6:12 مثبت دادن یا ندادنت اهمیتی نداره فقط شما هر چی که گفتن باور کن بعدشم برو واکسن بزن نیازی به تحقیق و تفکر هم نیست فقط واکسن بزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس