آمار ابتلا به آبله‌میمون در انگلیس از مرز هزار نفر گذشت/هشدار آژانس امنیت بهداشت

آژانس امنیت بهداشت انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که آمار ابتلا به آبله میمون در این کشور از مرز یک هزار نفر گذشت.

به گزارش مشرق، آمار ابتلا به آبله میمون در انگلیس طبق گزارش آژانس امنیت بهداشت این کشور به یک هزار و ۷۶ نفر رسیده است. این رقم ۱۶۶ مورد در قیاس با هفته گذشته رشد نشان می‌دهد.

دکتر سوفیا مکی، مدیر حوادث آژانس امنیت بهداشت انگلیس گفت: شیوع آبله میمون در انگلیس همچنان در حال رشد است و اکنون بیش از هزار مورد در سراسر کشور ثبت شده است. ما انتظار داریم موارد ابتلا به این بیماری در روزها و هفته های آینده افزایش بیشتری داشته باشد.

وی هشدار داد که افراد نسبت به علائم آبله میمون در جریان رویدادهای بزرگ تابستانی هوشیار باشند تا از انتقال عفونت جلوگیری شود.

مدیر آژانس امنیت بهداشت انگلیس اضافه کرد که در حال حاضر اکثر موارد در افراد همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا بوده است. با این حال، او هشدار داد هر کسی که با فردی دارای علائم آبله میمون، تماس نزدیک داشته باشد در معرض خطر است.

تاکنون بیش از ۴۰ کشور که آبله میمون در آنها بومی نیست، شیوع این بیماری ویروسی را گزارش کرده اند.  نخستین مورد اروپایی آبله میمونی در ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) در فردی شناسایی شد که از نیجریه که این بیماری در آن حالت آندمیک یا بوم‌گیر دارد، به انگلستان بازگشته بود. پس از آن پرتغال، اسپانیا، آمریکا و به ترتیب سایر کشورها موارد ابتلا به این بیماری را گزارش دادند.

انگلیس برای مقابله با سرایت آبله میمون در کشور ۲۰ هزار دُز واکسن خریداری کرده است. واکسن ها به کسانی تزریق می‌شود که در تماس نزدیک با افراد مبتلا به آبله میمون بوده‌اند تا خطر ابتلا به بیماری شدید از سوی آن‌ها کاهش یابد.

دانشمندان می‌گویند که هنوز مشخص نیست آیا جهش‌های مشاهده شده در ویروس باعث انتقال بیشتر آن در انسان می‌شود یا خیر، اما اشاره می‌کنند که ویروس در حین آلوده کردن انسان تکامل یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس