کد خبر 1486266
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
جهش آمار ابتلا به سرخک در انگلیس

درحالی که نظام درمان انگلیس با یک بحران تمام عیار مواجه است، آژانس امنیت سلامت این کشور از جهش آمار مبتلایان به سرخک در جزیره خبر داد.

به گزارش مشرق، آمارهای رسمی در انگلیس نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری میلادی (ژانویه تا آوریل) ۴۹ مورد ابتلا به سرخک گزارش شده است. این درحالیست که کل امار مبتلایان به این بیماری در سال گذشته ۵۴ مورد بوده است.

آژانس امنیت سلامت انگلیس به خانواده‌ها توصیه کرده که از واکسیناسیون فرزندانشان در برابر این بیماری اطمینان حاصل کنند.

بیماری ویروسی سرخک در کودکان که با علائم تب و بثورات جلدی قرمز رنگ ظاهر می‌شود و با علائم تنفسی، سرفه و آبریزش بینی و همچنین قرمز شدن مخاط چشم همراه است، بسیار مسری بوده و از طریق تنفس منتقل می‌شود که در صورت تشدید می‌تواند عوارض خطرناکی برای آنها داشته باشد.

در ابتدای دوره ابتلا به این بیماری در داخل دهان کودک یک سری ضایعات ایجاد می‌شود و از روز سوم تا چهارم بیماری، علائم پوستی بیماری آغاز می‌شود.

این علائم در روزهای اول به صورت دانه‌های قرمز مجزا از هم در صورت دیده می‌شود و در روزهای بعدی، در بدن و سپس روی دست و پا ظاهر می‌شود. در ایران به کودکان در ۱۲ و ۱۸ ماهگی، واکسن ام ام آر ( MMR) برای ایمنی‌زایی در برابر سرخک تزریق می‌شود.

طبق گزارش‌ رسانه‌های انگلیس، آمار واکسیناسیون سرخک در دوران همه‌گیری کرونا کاهش یافت و ناظران این را دلیل افزایش آمار ابتلا در انگلیس می‌دانند.

آژانس امنیت سلامت انگلیس اعلام کرد که بیشتر مبتلایان در پایتخت شناسایی شده‌اند. بر اساس این گزارش، ۱۲ مورد هنگامی که خارج از انگلیس بوده‌اند و سایر موارد هم بر اثر چرخش ویروس در این کشور مبتلا شده‌اند.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که سازمان بهداشت عمومی انگلیس از یک سو با کمبود شدید منابع مالی و کسری بودجه و از سوی دیگر اعتصاب گسترده کارکنان معترض به مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه است.

طی ماه‌های اخیر، هزاران تن از پرستاران، پزشکان جوان و خدمه آمبولانس در اقدامی هماهنگ دست از کار کشیده و نظام درمان انگلیس را فلج کردند. رئیس سندیکای پرستاران انگلیس دوشنبه پیش درباره تداوم اعتراضات و اعتصاب کارکنان این بخش تا پایان سال جاری میلادی هشدار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس