گفتگوی بلینکن و کولبا برای تسریع تحویل تسلیحات به اوکراین

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی با دیمیترو کولبا، همتای اوکراینی خود درخضوص تسریع تحویل تسلیحات سنگین واشنگتن به کی‌یف گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد بلینکن و کولبا در خصوص  تسریع تحویل تسلیحات سنگین به اوکراین و تقویت اقتصاد این کشور و اطمینان از ارسال  محصولات کشاورزی اوکراین به بازارهای بین‌المللی گفتگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: بلینکن بر تلاش‌های دیپلماتیک  واشنگتن جهت حل بحران امنیت غذایی جهانی ناشی از جنگ انتخابی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در اوکراین و پیش‌بینی اهداف آمریکا برای اجلاس سران گروه ۷ و ناتو تأکید کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در حالیکه کشورش در بحران های مختلف اقتصادی ازجمله انرژی، افزایش قیمت‌ها و تورم بی سابقه در ۴۰ سال اخیر به سر می برد، با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره بسته نظامی جدید واشنگتن به کی یف گفتگو کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با رئیس جمهوری اوکراین به وی اطلاع داده است که واشنگتن یک کمک امنیتی اضافی به ارزش یک میلیارد دلار که شامل توپخانه و سایر تسلیحات می شود، به کی یف ارائه خواهد کرد.

بایدن گفت: به زلنسکی اطلاع دادم که آمریکا یک کمک امنیتی اضافی به ارزش یک میلیارد دلار که شامل توپخانه، تسلیحات دفاع ساحلی و همچنین مهمات برای توپخانه و سیستم های پیشرفته راکتی می شود به اوکراین ارائه خواهد داد.

وی تصریح کرد همچنین یک کمک بشردوستانه اضافی به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار برای مردم اوکراین اعلام می کنم که شامل  تامین آب آشامیدنی، کالاهای ضروری دارویی و سلامتی، غذا، پناهگاه و پول نقد برای خانواده های اوکراینی جهت خرید مایحتاج ضروری می شود.

بسته تسلیحاتی جدید آمریکا برای اوکراین  همزمان با دیدار لوید آستین، وزیر دفاع این کشور با همتایان خود در بروکسل ارائه می شود.

این بسته از طریق ارائه اقلام دفاعی مازاد از ذخایر تسلیحاتی آمریکا و همچنین با استفاده از  طرح کمک امنیتی اوکراین  تامین می شود.

موشک ضد کشتی هارپون، رادیوهای ارتباطی امن،  تجهیزات دید در شب و آموزش نیز در بسته جدید تسلیحاتی آمریکا برای اوکراین پیش بینی شده است.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد که روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر کرد.

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    تسلیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس