زاخارووا: کی یف مستعمره غرب شده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید دولت آمریکا علاوه بر تجهیز تسلیحاتی اوکراین، اقدامات مستشاری  را نیز در این جنگ برعهده دارد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه رویکرد جنگ افروزانه آمریکا در قبال درگیری نظامی میان کی یف و مسکو را مورد انتقاد قرار داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد مشاوران آمریکایی در درگیری اوکراین نقش نشانگر اسلحه را برعهده دارند.

دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران تاکید کرد که تامین تسلیحاتی اوکراین از سوی ایالات متحده نه تنها با دستورالعمل ها همراه است، بلکه واشنگتن نقش نشانگر تفنگ را نیز در اینجا دارد.

وزارت دفاع روسیه نیز در این باره اعلام کرد که نه در اوکراین و نه در جهان، شکی وجود ندارد که بسیاری از حملات از جمله حمله به النووکا از سوی دولت زلنسکی طراحی شده و سپس به تائید ایالات متحده رسیده است. «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که دولت بایدن به همراه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مستقیماً مسئول سیاسی، جنایی و اخلاقی قتل عام النووکا و دیگر جنایات جنگی در اوکراین هستند.

در ماه آوریل، مسکو طی یادداشتی به واشنگتن هشدار داد که تجهیز تسلیحاتی اوکراین از سوی آمریکا و ناتو درگیری در این کشور را تشدید می‌کند و می‌تواند منجر به عواقب غیرقابل پیش‌بینی شود. پیشتر «جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قرار است یک بسته حمایتی امنیتی جدید برای اوکراین را به امضا برساند، بسته ای که به گفته هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور ارتباطات استراتژیک به ارزش۵۵۰ میلیون دلار خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    شما هم برای سوری‌ها و انصار الله یمن اسلحه ارسال کنین و نقش نشانگر اسلحه رو براشون بازی کنین!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس