مسکو: اوکراین درصدد حمله به خاک روسیه با استفاده از موشک‌های آمریکایی است

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، اوکراین در حال برنامه‌ریزی برای حمله به خاک روسیه با استفاده از سامانه‌های موشکی هیمارس (HIMARS) است که آمریکا تصمیم گرفته این سلاح را به کی‌یف تحویل دهد.

به گزارش مشرق از "اسپوتنیک"، وزارت دفاع روسیه چهارشنبه شب هشدار داد که حمله به خاک روسیه از شهر شوستکا در منطقه سومی اوکراین انجام خواهد شد. 

این بیانیه افزود، مقامات کی‌یف به دنبال استفاده از روزنامه نگاران اوکراینی و خارجی برای ساخت تصاویر و ویدئوهای جعلی مربوط به "کشتن غیرنظامیان توسط روس‌ها" هستند. 

این وزارتخانه اضافه کرد: این عکس‌ها و فیلم‌ها بلافاصله توسط رسانه‌های غربی منتشر خواهد شد. 

وزارت دفاع روسیه گفت، نیروهای اوکراین هنگام عقب نشینی از سور دونتسک یک مخزن حاوی اسید نیتریک را منفجر کردند که در نتیجه این انفجار، ابر سمی از محل انفجار به کرمننایا و روبژنویه منتقل شده و چندین غیرنظامی مجروح شده‌اند. 

به گزارش مشرق، در حالیکه جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد سامانه موشکی هیمارس (HIMARS) و مهمات آن را برای کی‌یف ارسال می‌کند. 

 رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، بسته جدید تسلیحاتی برای اوکراین شامل سیستم‌های موشکی با قابلیت جابجایی بالا است که با دقت می‌توانند اهداف خود را تا فاصله ۸۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند. 

بایدن در بیانیه‌ای با اعلام بسته جدید تسلیحاتی گفت: آمریکا در کنار شرکای اوکراینی خود خواهد ایستاد و به ارائه تسلیحات و تجهیزات دفاعی به این کشور ادامه خواهد داد. 

وی ادامه داد: این بسته جدید اوکراینی‌ها را با قابلیت‌های جدید و تسلیحات پیشرفته از جمله با سامانه موشکی هیمارس (HIMARS) و مهمات آن تجهیز می‌کند تا این کشور بتواند از خاک خود در برابر پیشروی‌های روسیه دفاع کند. 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه به وقت محلی از اختصاص ۷۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی و تجهیزات نظامی به اوکراین خبر داد. 

این بسته کمکی که یازدهمین کمک از نوع خود می‌باشد،  بخشی از ۴۰ میلیارد دلار بودجه‌ای است که پیش از این کنگره آمریکا آن را به اوکراین اختصاص داده بود. 

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که هر گونه ارسال تسلیحات به کی‌یف خطر درگیری مستقیم آمریکا با روسیه را افزایش می‌دهد. 

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام این مساله، ارزیابی بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین از جمله تامین سامانه‌های موشکی هیمارس را محکوم کرد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ در اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • GB ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    7 4
    اوکراین به روسیه تجاوز نظامی و عملیات ویژه نظامی کرده
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 2
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    7 11
    درود بر زلنسکی زله دار مرگ بر پوتین جنایتکار زبون
  • یدالله IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    6 9
    این حق مسلم اکراین است که تا به حال به دلایل انسانی و بشر دوستی استفاده نکرده ولی باید در اولین فرصت و با تمام شدت از ان بهره بگیرد.
  • سعید DE ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 11
    ای اوکراین جنایت کار. اخه چرا میخوای به روسیه تجاوز کنی؟ روسیه که با تو کاری نداشته فقط عملیات ویژه کرده
  • متین IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    5 14
    انشالله روسیه رو با خاک یکسان کنن
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 16
    پوتین و روسهای همفکرش تاوان قتل عام مردم بیگناه اکراین رو بد جوری پرداخت خواهند کرد.
  • ایران زمین IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    12 4
    دورود بر روسیه که جلویه غرب وایساده و امیداورم اکراینو نابود کنه
  • پیروز IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 4
    تو هم مثل پوتین جنایتکار برای آدمکشی فکر میکنی یا فکر میکنی روسیه پشت سر ایران هستش (در قضیه هسته ای)اونا به فکر منافع خودشون هستن وایران را برای منافع خودشون میخان . چند ماه پیش ندیدی چطور ریس جمهورتو توی روسیه تحویل گرفتن وچه افتضاحی به بار آوردن.
    • مهدی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 1
      اگه اینجور باشه به مکرون هم محل سگ نداد دوم بزودی خواهید دید که روسیه برنده جنگ بزرگ خواهد بود و اون دلقک زلنسکی اوکراین از اوکراین فرار میکنه و امریکا و انگلیس و اتحادیه اروپا و کشورهای شیرده عربی هم هیچ غلطی نخواهند کرد والسلام بزرگترین شهر اوکراین ماریوپل رو تصرف کرد قرار بود ماریوپل بشه نماد مقاومت اوکراین و اروپا خخخخ کتراز یک هفته تصرف شد داغی شد بردل زلنسکی این خط و اینم نشون روسیه و پوتین برنده جنگ اوکراین خواهند بود درسته جنگ سختی رو داره انجام میده روسیه ولی پوتین برنده اس وقتی که برنده شد بهتون میگم دلایلش رو پوتین چرا به اوکراین حمله کرد چونکه اون دلقک زلنسکی همراه با طرفداران نئونازیستش حدود پانزده هزار نفر از مردم لوهانسک و دونتسک رو به قتل رسوند به زنان باردار رحم نکردند شکم زنان باردار رو دریدند دوم اینکه مردم روس تبار اوکراین از پوتین درخواست کردند حمله کن به اوکراین زلنسکی و طرفداران نئونازیسم اون به روس تبارهای مقیم اوکراین جنایت کردند اون آلزایمری بایدن و دلقک هاش هم هیچ غلطی نمی کنند چون پوتین برنده جنگ خواهد بود شماهم زیاد حرص نخورین برای زلنسکی و اوکراین دلسوز اونها نباشید شیرتون یک وقت خشک میشه
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      2 1
      یه بار هم لعنت کن به آمریکا اسرائیل آل سعود داعش منافقان و نیونازی های اوکراینی و مزدوران خارجی چرا دهانتان لاله و از یمن و سوریه و عراق و کشورهای اسلامی کوچکترین حمایت نمی کنید از جنایت کاران پشتیبانی تا حد مرگ دارید
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 1
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 1
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس