آلمان:اوکراین دیگر با تسلیحات غربی به روسیه حمله نمی‌کند

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که اوکراین تضمین داده از تسلیحات غربی برای حمله به خاک روسیه استفاده نکند.

به گزارش مشرق، از روزنامه کی‌یف ایندیپندنت، لامبرشت تصریح کرد که اوکراین از تسلیحات غرب صرفا برای دفاع از خود استفاده خواهد کرد.

اظهار نظر وزیر آلمانی در حالی است که کشورهای غربی همچنان متعهد به ارسال سلاح برای اوکراین هستند. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته در بروکسل اعلام کرد، غرب باید ارسال تسلیحات به اوکراین را تشدید کند.  

آستین در نشستی در بروکسل با حضور حدود ۵۰ کشور حامی اوکراین از جمله اعضای ناتو گفت: ما باید تعهد مشترک خود را در دفاع از اوکراین تشدید کنیم و با جدیت بیشتر به این کشور کمک کنیم تا از توانایی اوکراین برای دفاع از شهروندان و سرزمینش اطمینان پیدا کنیم.  

پیش از آغاز این نشست، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت، اعضای این ائتلاف به ارسال تسلیحات سنگین و سامانه‌های موشکی دوربرد به اوکراین ادامه خواهند داد.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ن UA ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    1 1
    به یاری مردم اکراین بشتابید
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    1 0
    آره...اینم کوره داغ جنگ رو داغتر میکنه، ولی یک پاپیون قشنگ روش میزنه که نه...! ماها نمیخاییم جنگ رو گسترش بدیم!
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    1 0
    صلح برای غرب معنا ندارد.
  • ara as h IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 1
    درود بر مقاومت اکراین در برابر غول پوشالی روسیه
  • يحيا IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    1 0
    غرب حاضر است اکراين را براي هيچ بفروشد شايد هم فروخته است. آلمان که فروخته است
  • Karim IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 1
    غربی ها وامریکا روسیه را بد جوری گیر انداخته اند.روسیه ابرقدرت نظامی است ولی جنگیدن بلد نیستند وسیل تجهیزات مدرن نظامی در حال ورود به اکراین است.تاکنون 19 هزار کشته داده اند وچند برابر ان زخمی.تجهیزات زیادی از دست داده اند.چگونه روسیه میتواند پیروز وابرومند ازاین نبرد خارج شود هیچ معلوم نیست.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    1 0
    . هدف اسرائیل از فتح واشغال سوریه واوکراین رسیدن به دروازه های اروپاست وبعد از ان اشغال کشورهای اروپایی به اتفاق کشورهای متحدش منجمله ترکیه واوکراین وکشورهای عربی واذربایجان ، اسرائیل کشور به کشور را اشغال می کند تا به هدف نهاییش یعنی دروازه های اروپا ویونان برسد مثل غده سرطانی ،شروع این سناریوی خزنده فتنه شام توسط اسرائیل بود که با بافتح شام وسوریه سرزمین اسرائیل به متحد منطقه ای اسرائیل یعنی ترکیه متصل می شودو ترکیه چسبیده به اروپاست،سران احمق وخائن کشورهای اروپایی وامریکا با کمک به اوکراین در حقیقت به اسقرار اسرائیل در اوکراین وشام کمک می کنند، بلافاصله که جا پای اسرائیل در اوکراین وسوریه وترکیه محکم شود اسرائیل با متحدانش به کشورهای اروپایی حمله هیتلری وناگهانی خواهد کرد وانتقام هولوکاست را از اروپا خواهد گرفت.واسرائیل تمام مسیحیان اروپا را به انتقام هولوکاست نسل کشی خواهد کرد، ترکیه دستور حمله به یونان را از اسرائیل گرفته ودروازه ورود به اروپا کشور یونان است.
  • DE ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    1 0
    دوروتر و بدذات تر از این آلمانی ها وجود ندارد حالا که دهها هزار موشک و بمب و پهپاد به زلنسکی بخشیده البته با پول مالیات دهندگان و فقیر فقرا مثل ما وعده ی سرخرمن می‌دهد که اگر روزی جنگ بزرگتری درگرفت در امان باشند ضمن اینکه همین خانم یهودی الاصل در رسانه های آلمان به خاطر اینکه از هواپیمای جت وزارت دفاع برای تفریح و سفرهای اعیانی پسر گلش استفاده می‌کرد زیر شدیدترین انتقادها است بیمار روانی.
  • FR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    زلنسکی گفته بود اسلحه ندید با بیل میجنگیم !!!
  • حسين DE ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    1 0
    حماقت تا چه اندازه ؟ آلمانها سيل ارسال انواع سلاح را به اوكراين جارى كردند و حالا وزير دفاع شون ميگه با اين سلاح ها به روسيه حمله نكنيد ،بخش عمده ائى از سلاح هاى ارسال شده به اوكراين از جمله سلاح هاى تهاجمى است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس