لاوروف: غربی ها با مسدود کردن دارایی های کشورها از آنان انتقام می گیرند

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی گفت که آمریکا و اتحادیه اروپا می توانند دارایی های هر کشوری که آنها را می آزارد، مسدود کنند همانگونه که با مسکو این کار را کردند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری تاس، وی افزود: آمریکا و اتحادیه اروپا به درخواست واشنگتن، تصمیم به مسدود کردن دارایی های روسیه گرفته و اکنون به طور جد امکان یک فرآیند قانونی برای هموار کردن مسیر مصادره پول این کشور را بررسی می کنند.

لاوروف ادامه داد: چه کسی می داند، اگر فردا از دست کس دیگری عصبانی شوند، می توانند همین کار را بار دیگر انجام دهند.

دیپلمات ارشد روسیه همچنین تاکید کرد که در شرایط کنونی، تکیه بر دلار آمریکا به عنوان ابزاری برای حمایت از اقتصاد جهانی، غیرممکن بود.

وی گفت جای تعجب ندارد اگر کشورهای بیشتری به سوی استفاده از ارزهای جایگزین و ملی حرکت می کنند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا، کانادا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا و چندین کشور دیگر، مسکو را با تحریم‌های مالی روبرو کردند. اتحادیه اروپا بیش از ۳۰ میلیارد دلار دارایی افراد ثروتمند روسی را در این کشورها مسدود کرده است که ارزش آنها معادل ۷ میلیارد دلار است.

همچنین بر اساس اعلام کاخ سفید، خزانه‌داری آمریکا کشتی‌ها و هواپیماهایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را که متعلق به افرادی است که گمان می‌رود روابط نزدیکی با کرملین دارند، تحریم و مسدود کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    تو خودتو ناراحت نکن برا پوست چروکت بده
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    دقیقا هرچقدر به اوکراین خسارت زدید از جیب خودتان پرداخت میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس