طرح آمریکا برای ارسال سیستم‌های پیشرفته و دوربرد راکتی به اوکراین

منابع آمریکایی از طرح دولت این کشور برای ارسال سیستم‌های پیشرفته و دوربرد راکتی به اوکراین در روزهای آینده خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، شبکه سی ان ان به نقل از منابعی در دولت آمریکا از طرح «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور برای ارسال سیستمهای پرتاب راکتی پیشرفته به اوکراین خبر داد.

براساس این گزارش، واشنگتن قرار است هفته آینده بسته جدید کمکهای نظامی خود به اوکراین را اعلام کند و این راکتها در این بسته گنجانده خواهد شد.  

سی ان ان با اشاره به این موضوع گزارش داد، دولت جو بایدن در حال فراهم سازی مقدمات ارسال سیستمهای پیشرفته و دوربرد راکتی به اوکراین است.  

پیش از این و طی هفته‌های گذشته، واشنگتن با این نگرانی که اوکراین می‌تواند از این تسلیحات برای تهاجم در داخل خاک روسیه استفاده کند از ارسال این سیستمها به کی‌یف خودداری کرده بود.  

سامانه‌های توپخانه‌ای غربی شامل هویتزرهای آمریکایی M۷۷۷ در حال حاضر در جبهه شرقی اوکراین در خدمت هستند و تعداد بیشتری نیز در راه است، اما اوکراینی‌ها می‌گویند برای دفع حملات روسیه در دونباس به موارد بیشتری نیاز دارند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بارها از کشورهای غربی برای عدم ارسال تسلیحات تهاجمی به این کشور انتقاد کرده است.  

این درحالیست که پایگاه خبری آکسیوس روز گذشته گزارش داد، مقام‌های رژیم صهیونیستی علی‌رغم درخواست‌های ایالات متحده آمریکا به آلمان مجوز فروش موشک‌های اسرائیلی «اسپایک» به اوکراین را صادر نکردند.

طبق این گزارش، پنتاگون از مقام‌ ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در جریان سفر اوایل ماه وی به واشنگتن درخواست کرده است که مجوز فروش این موشک‌ها را به اوکراین صادر کند اما تل‌آویو این درخواست را رد کرده است.  موشک‌های اسپایک تحت مجوز رژیم صهیونیستی تولید می‌شود و تل‌آویو مجوز صادرات این موشک‌ها را دارد.

اکسیوس گزارش کرد که هنگامی که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته به واشنگتن سفر کرد، ظاهراً موضوع فروش موشک به اوکراین در دیدارهای وی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مطرح شده است. روزی که گانتز به آمریکا سفر کرد، مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرند که دو هزار کلاه ایمنی و پانصد جلیقه محافظ برای دفاع مدنی اوکراین ارسال می‌کنند.

روسیه در اواخر فوریه، به دنبال عدم پایبندی اوکراین به اجرای مفاد توافقنامه‌های مینسک که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ امضا شد و در نهایت به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از سوی مسکو، به کشور همسایه حمله کرد. مسکو از همان زمان از اوکراین خواسته که رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به ائتلاف نظامی ناتو نخواهد پیوست و از طرف دیگر، کی‌یف تأکید دارد که حمله روسیه به اوکراین بی‌دلیل بوده است و برخی گزارش‌ها را مبنی بر این که کی‌یف قصد دارد با توسل به زور، جمهوری‌های دونباس را بازپس گیرد، رد کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    در واقع آمریکای هیولای غول پیکری ک در هالیوود غیر از اون آمریکای ببر کاغذی ک در نبردهای میدان جنگ هستش
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      آمریکا ؛ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    خخخخ.......کمی از این فشفشه و ترقه های پیشرفته بفرسین عربستان در اطراف آرامکو مستقر کنید تا از حملات پهبادی و موشکهای حوثی ها دفاع کنه !!!!!
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس