ژاپن، آمریکا و کره جنوبی رزمایش مشترکی برگزار می‌کنند

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به بهانه واکنش به آزمایش‌ های موشکی کره‌ شمالی، رزمایش مشترکی را برگزار می‌ کنند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزرای دفاع ژاپن، آمریکا و کره جنوبی بدون اشاره به تداوم اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در شبه جزیره کره با انتشار بیانیه ای از توافقی خبر دادند که بر اساس آن رزمایش مشترکی را با ادعای واکنش به آزمایش های موشکی پیونگ یانگ برگزار کنند.

به گزارش این خبرگزاری، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در حاشیه اجلاس «گفتگوی شانگری لا» در سنگاپور با وزرای دفاع ژاپن و کره‌جنوبی دیدار و در خصوص تحولات سه جانبه و منطقه ای گفتگو کرد.

در این دیدار وزیران ۳ کشور در خصوص برگزاری رزمایش مشترک نظامی در مواجهه ادعایی با آزمایش های موشکی کره شمالی از ابتدای سال جاری میلادی به توافق رسیدند.

وزرای دفاع ۳ کشور ژاپن، آمریکا و کره جنوبی با ادعای افزایش فعالیت های دریایی چین در اقیانوس هند و اقیانوس آرام و تهدیدات پکن در تنگه تایوان، بر حل و فصل مسالمت‌ آمیز مناقشات بر اساس اصول حقوق بین‌ الملل تأکید کردند.

وزیران دفاع آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن ادعا کردند که که «به شدت با اقدامات یکجانبه ای که باعث افزایش تنش و تلاش برای تغییر وضعیت موجود در هند و اقیانوس آرام می‌ شود» مخالف هستند!

برگزاری رزمایش های ۳ کشور مذکور در حالی اعلام شده است که رسانه دولتی کره شمالی پیشتر اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور خواستار اتخاذ اقدامات دفاعی قوی تر برای مقابله با چالش‌ های امنیتی بسیار جدی شده است.

در همین راستا، پیونگ یانگ همچنین اعلام کرده است که حق دفاع از خود یک موضوع حفاظت از حاکمیت ملی است و تاکید کرده است که شرایط امنیتی برای کره شمالی بسیار جدی است و در معرض خطر تشدید بیشتر قرار دارد.

کیم جونگ اون رهبر این کشور که در نشست کمیته مرکزی حضور داشت اهدافی را برای تقویت توان نظامی کره شمالی و تحقیقات دفاعی جهت صیانت از حقوق حاکمیتی این کشور ارائه کرد.

رهبر کره شمالی ماه گذشته نیز بر تقویت قدرت نظامی این کشور «برای نابودی دشمن» تاکید کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس