کد خبر 1387001
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
آمریکا

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه با عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین به منظور مدیریت رقابت دو کشور دیدار کرد و در این دیدار بر اهمیت حفظ خطوط ارتباطی دائمی و اضطراری تاکید نمود.

به گزارش مشرق، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه با «یانگ جیچی»، عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین و مدیر دفتر کمیسیون روابط خارجی به منظور مدیریت رقابت دو کشور دیدار کرد.

در همین ارتباط نیز کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «سالیوان بر اهمیت حفظ خطوط ارتباطی دائمی و اضطراری برای مدیریت رقابت بین دو کشور تاکید کرد.»

کاخ سفید گفت که دو طرف همچنین گفتگوی سازنده‌ای درباره تعدادی از مسائل امنیتی منطقه‌ای و جهانی را دنبال کردند و این نشست چهار ساعت و نیمی نتیجه بخش بوده است.

بیشتر بخوانید:

تایوان: آماده مذاکره بدون پیش شرط با چین هستیم

براساس بیانیه کاخ سفید، مذاکرات میان مقامات ارشد آمریکایی و چینی بیشتر بر کاهش خطرات و مدیریت رابطه به شیوه‌ای سالم و مسئولانه متمرکز بود و دو طرف نظر خود را در مورد طیف وسیعی از موضوعات، از جمله حمله روسیه به اوکراین، تایوان و فعالیت کره شمالی روی میز قرار دادند.

در این گفتگو علاوه بر این، سالیوان نسبت به تصمیم چین در کنار روسیه برای وتوی قطعنامه‌ای که پرتاب موشک‌های بالستیک اخیر کره شمالی را محکوم می‌کند، ابراز نگرانی و خاطرنشان کرد که واشنگتن و پکن باید بتوانند در مورد کره شمالی با یکدیگر همکاری کنند.

سالیوان همچنین در پاسخ به سوالی درباره دیدار احتمالی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و شیء جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، گفت که آنها انتظار دارند در ماه‌های آینده شاهد دیدارهای بیشتری باشند، اما او هیچ دیداری را تأیید نکرد.

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا نیز به تازگی در حاشیه نشست شانگری لا در سنگاپور با همتای چینی خود دیدار کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سروش IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    دقیقا همان جملات و کلمات و همان لحن و استراتژی تکراری است که باعث تنش بین روسیه و اکراین شد!!!! دوباره داره برای چین هم استفاده می شه چینی ها باید هوشیارتر از روسها باشند و تا مطمئن نشدند وارد درگیری نظامی نشوند موقعیت منطقه آنها با روسیه فرق دارد. آمریکایی ها قصد دارند با استفاده از پتانسل اروپا و استفاده از کشور های هم سو در آسیا مانند ژاپن و کره جنوبی و تایلند و کشورهای همسو در اطراف چین و الخصوص همسو کردن دولت هند با خود چین و روسیه را محاصره کنند و بازو های اختاپوسی چین را در آسیا و اقیانوس هند و دریای چین و چنگال های روسیه را در اروپا قطع کنند و از این طرف هم قصد دارند تا با ترکیه و آذربایجان و ارمنستان، روسیه را به طور کامل محاصره کنند و این بسیار خطرناک است و منجر به نابودی اتحادیه اروپا و ان شاءالله نابودی خود آمریکا و انگلیس خواهد شد.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    کلا آمریکا غلط کرد، به موضوعش هم ربطی نداره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس