روسیه: از هرگونه قطعنامه ضد ایرانی در آژانس حمایت نمی‌کنیم

تهران – ایرنا – میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که کشورش باهرگونه قطعنامه غیر سازنده غربی‌ها درباره ایران در صورت تصویب از سوی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، همراهی نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، تارنمای خبرگزاری تاس روز سه شنبه به نقل از اولیانوف نوشت: قصد شرکت‌کنندگان غربی در مذاکرات وین(آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان) برای تصویب قطعنامه درباره ایران در نشست کنونی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازنده نیست.

اولیانوف گفت؛ «روسیه با قطعنامه ای غیر سازنده درمورد  ایران ، درصورت تصویب آن در نشست کنونی شورای حاکم آژانس، همراهی نخواهد کرد».

این دیپلمات روس افزود: هرچه جلوتر می رویم، بیشتر مشخص می شود که قصد شرکت کنندگان غربی در مذاکرات وین درمورد تصویب قطعنامه ای درمورد ایران در نشست کنونی شورای حکام آژانس برای «برجام» غیر سازنده است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین،  با اشاره به آغاز نشست در روز دوشنبه (۱۶ خردادماه) شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پیش بینی کرد که آژانس مذاکرات دشواری در پیش داشته باشد.

کشورهای اروپایی عضو برجام (انگلیس، آلمان و فرانسه) به همراه ایالات متحده آمریکا در نتیجه رایزنی‌های اخیر با مقام‌های رژیم صهیونیستی، قصد دارند در نشست جاری شورای حکام که از روز گذشته(دوشنبه) در وین آغاز شده، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دهند که احتمالا روز چهارشنبه بررسی خواهد شد. این سند ضمن تکرار برخی ادعاهای بی اساس، خواستار همکاری ایران با این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد شده است.  

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در گفت‌ وگو با جوسپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هشدار داد که هرگونه اقدام سیاسی در آژانس، با واکنش متناسب، موثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس