کد خبر 1384425
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
قطعنامه

محمدجواد لاریجانی گفت: مجلس در واکنش به اقدام سیاسی و غیرحرفه‌ای مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تعلیق عضویت ایران در NPT را بررسی کند.

به گزارش مشرق، «محمدجواد لاریجانی» معاون اسبق وزارت خارجه و کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل  با اشاره به سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین‌های اشغالی و رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی درباره موضوع هسته‌ای ایران، خاطرنشان کرد: این اقدام گروسی بیش از حد غیرحرفه‌ای و سیاسی است.

بیشتر بخوانید:

پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام ارائه شد

وی ادامه داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق NPT موظف است برای کشورهایی مانند ایران که فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کنند، هم در توسعه فنی و هم در مباحث مربوط به ایمنی کمک کند، امّا آقای گروسی با فراموشی تعهدات و وظایف آژانس، آن را ظاهراً به یک نهاد سیاسی در خدمت صهیونیست‌ها تبدیل کرده است.

محمدجواد لاریجانی درباره چگونگی واکنش متناسب ایران به اقدام غیرحرفه‌ای گروسی تأکید کرد: معتقدم مجلس ایران دست‌کم دو کار را می‌تواند در برهه فعلی در دستور کار قرار دهد. نخست اینکه طرحی را تصویب کند که از وزارت خارجه بخواهد تا سفر گروسی به تهران را محدود کند. و دوم اینکه در صورت ادامه روند فعلی آژانس، مجلس تعلیق عضویت ایران در NPT را مورد بررسی قرار دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل و موضوع هسته‌ای تأکید کرد که آژانس باید برای اقدامات غیرحرفه‌ای و سیاسی خود پاسخ متناسبی از ناحیه ایران دریافت کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    7 3
    بمب اتم
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    5 2
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    3 0
    شما با برادران گرامی خود ، چند سال فرصت داشتید تا کارهایی انجام دهید و کمی بار را از روی دوش مردم بردارید . متاسفانه اقدامات شما اثرات زیادی نداشت . اجازه بدهید اینهایی که هستند بر اساس آنچه آقا صلاح می دانند ، کارها را جلو ببرند . ممنون از بزرگواری شما.
  • حسين DE ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    2 0
    لطفاً يك پيشنهاد هم به داداشت بده بگو چه روابطى داره
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    2 0
    اگر مردم ایران بخواهند. ،،حل مساله. هسته ای. ساخته و پرداخته. امریکا و اسراییل ،،، اسان است
  • گابریل باتیستوتا US ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    1 1
    یه ضرب المثل نروژی میگه یا رومی روم یا زنگی زنگ آقاجان بزن چک اولو ولی محکم بزن هر چه باداباد نهایت اونا هم یه ترس میدن ولی ما دفعه دوم محکمتر میزنیم دفعه سومی وجود نداره چون کل دنیا با ما قطع رابطه میکنن اونوقت مسیر زندگیمون کاملا معلوم میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس