امدادرسانی شبانه به حادثه‌دیدگان متروپل

یک عضو شورای شهر کرج پیرامون سازه‌ای که خانه‌های اطراف آن حتی ترک برداشته‌اند هشدار داد و از این گفت که شاید فاجعه متروپل در کرج هم تکرار شود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

بوی "فتنه اقتصادی" در شامّه فرماندهان فتنه

انتقادات علامه جوادی‌آملی از فاجعه متروپل/ بوی "فتنه اقتصادی" در شامّه فرماندهان فتنه

سعید شریعتی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 که اخیراً طی اظهاراتی مدعی شده بود مردم دیگران حاضر نیستند در راه ایران مقاومت کنند![1] در یادداشتی تازه ادعای جدیدتری را نیز مطرح کرد و از این گفت که ایران نمی‌تواند تحریم‌ها را دور بزند.

او همچنین نوشته است: جنگ نفتکش‌ها در این مقطع به ضرر ماست، سیاست جدید نفتی آمریکا و گفتگوها با عربستان در آستانه سفر خاورمیانه‌ای بایدن، فشار جمهوری‌خواهان برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران چنانکه در نشست استماع راب مالی مشهود بود، همه و همه نشان دهنده اعمال سخت‌گیرانه تحریم‌های نفتی است.

به گزارش کانال تلگرامی امتداد، شریعتی تصریح می‌کند:‌ خوش‌خیالی درباره مکانیزم "دور زدن تحریم‌ها" که ترجمه اقتصادی آن "مفت فروشی نفت به شبکه‌های بین‌المللی قاچاق" است، نمی‌تواند تداوم داشته باشد، کما اینکه تحریم‌های اعلام شده هفته پیش نشان داد که این شبکه‌ها تحت اشراف قرار دارند و نمی‌توان سر زیر برف کرد و نقش بر آب زد.

او در ادامه می‌گوید:‌ سه ماه پس از این ادعا واقعیت‌های موجود خلاف این گزافه‌گویی را نشان می‌دهد. لنگی کمیت دولت سبب شده است که بار تورم و جهش سرسام‌آور قیمت‌ها که از یک ماه بعد آثار ویرانگر آن پدیدار خواهد شد به دوش مردم بیافتد. ‏ این در حالی است که منابع دولت دیگر کفاف پرداخت یارانه به گندم و بنزین و گازوئیل را نمی‌دهد و خواه ناخواه به زودی دولت ناگزیر خواهد بود که طرح اصلاح قیمت‌های سوخت را با توجه به نرخ‌های جدید جهانی روی میز بگذارد.

شریعتی در اشاره به برجام گفته است: شرایط به سرعت از موقعیت "سازش" به سمت " تسلیم" درگذار است. با هر متر و میزانی عزت و حکمت و مصلحت اقتضا می‌کند که در "موقعیت سازش"، موضوعات را فیصله دهیم. باور کنید اینبار بسیار دشوار است که حتی برای هواداران مومن به نظام "موقعیت تسلیم" را به "نرمش قهرمانانه" ترجمه کنید.

*پیش از این، سهیلا جلودارزاده، از دیگران حامیان روحانی هم در اظهاراتی برجامی گفته بود: به اعتقاد من همان‌طور که حضرت امام صلح را پذیرفت و به خاطر بهبود شرایط کشور، مردم و گسترش صلح در جهان مسائلی را تحمل کرد امروز مسئولان باید به عنوان یک راهکار به این قضیه نگاه کنند و به خاطر رفاه ملت و ملت‌ها نرمشی را داشته باشند.[2]

درباره این اظهارات و ادعاها بیان دو نکته ضروریست:

یکم_ این افراد به مردم توضیح نمی‌دهند که در دولت قبلی همین خواهش‌ها و ادعاها بود که بر کرسی نشست و آقایان اعتدالی سرانجام برجام را امضا کردند.

اما در نتیجه این اتفاق افتاد که اولا هیچ آورده‌ای به سفره‌های مردم نیامد، تحریم‌ها بیشتر شد و البته مشکلات اقتصادی هم افزایش یافت. ضمن اینکه همان برجام ناشی از کرنش ذلیلانه هم دست آخر شکست و از بین رفت.

دلیل اصرار بر تکرار این تجربه تلخ و عبرت‌آموز چیست؟

دوم_ برخی اعضای هسته سخت اصلاحات و خاصّه مجرمان فتنه 88 احساس می‌کنند که با توجه به بروز برخی مشکلات و نارضایتی‌ها در روزهای اخیر؛ شرایط وقوع "فتنه اقتصادی" در کشور ایجاد شده است. فلذا به نظر می‌رسد از همین روست که اینان دوباره اسب‌های خود را زین کرده و مشغول سیاه‌نمایی، انکار مثبتات و توانایی‌های نظام و بزرگنمایی از مشکلات روزمره کشور هستند. (مثلا تاجزاده اخیرا از چیزی تحت عنوان بحران دستاورد در نظام جمهوری اسلامی ایران سخن گفته است!)

تحلیلگران و خواص کشور باید هوشیار باشند تا فرماندهان فتنه نتوانند به جای صندوق رأی؛ آدرس خیابان را برای حل مشکلات به مردم بدهند...

***

انتقادات علامه جوادی‌آملی از فاجعه متروپل

ایمان بیمار و انگیزه اختلاسی آن شهردار و آن پیمانکار

انتقادات علامه جوادی‌آملی از فاجعه متروپل/ بوی "فتنه اقتصادی" در شامّه فرماندهان فتنه

آیت‌ا... جوادی‌آملی، از مراجع عظام تقلید اخیراً به مناسبت حادثه تلخ متروپل در آبادان بیانیه‌ای صادر کردند که متن آنرا در ادامه به گزارش شفقنا می‌خوانید:

رخداد تلخ و سانحه سنگین و غمبار آبادان را به همه تعزیت عرض میکنیم. اینگونه از حوادث تلخ ناشی از لرزان بودن بنیان فکری مسئولین و همچنین مردم است. جامعه اعم از مسئول و مردم عادی موظفاند یعنی همه ما موظفیم که اساس فکر، عقل، درایت، اندیشه و انگیزه را بر اعتقاد صائب و عمل صالح بنیانگذاری کنیم. اینگونه از رخدادهای تلخ در اثر نبود عقیده صائب و ایمان سالم است.

کسی که لرزان میاندیشد و مضطرب فکر میکند، مضطرب میسازد. آن که انگیزه اختلاسی و اندیشه نجومی دارد، فکرش را فکرتش را فطرتش را بر لبه لرزان سقوط، بنیانگذاری کرده است _ خواه از مسئولین خواه از مردم_ و کسی که باور صحیح، اعتقاد صائب و ایمان سالم داشت، او در زمین مستحکم خانه می سازد.

خدای سبحان فرمود شما بنیان فکری و اندیشه و انگیزه را در جای لرزان نسازید، به فکر اختلاس و چپاول نباشید، به فکر زرق و برق دنیا نباشید، این شما را میبرد! آن که در لبه رودخانه که زیرش خالی است خانه میسازد، غرق خواهد شد؛ فرمود: ﴿أَمْ مَنْ أَسَّسَ بُنْیانَهُ عَلی‏ شَفا جُرُفٍ هارٍ‏﴾ این اصل اول.

اصل دوم آن است که امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) میفرماید: «تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا»؛ این بیان نورانی حضرت در نهج البلاغه زمینه رسیدن به آن ﴿أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْیانَهُ عَلی‏ تَقْوی‏ من الله﴾ است. اگر کسی خواست معتقد باشد و عمل صالح داشته باشد باید سبکبار باشد؛ بار دیگران را به دوش خود نگذارد، بار زائد را به دوش خود نگذارد، کاری که از او برنمیآید نپذیرد، کاری که مقدور او نیست بر زمین بگذارد؛ فرمود: «تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا».

اصل سوم نمونه عملی است که رسول گرامی(علیه و علی آله آلاف التحیه و الثناء) در ساختن دو قبر شرکت کرد؛ یکی مربوط به فرزندش یکی در جای دیگر. دستور داد که این قدر بکَنید، این طور بکَنید، لحد را این طور بگذارید، مرده را آنچنان بخوابانید.

 فرمودند اسلام خانه‌ای که برای مردم میسازد هر چند قبر و خانه مرده باشد آن را محکم میسازد. دین برای مرده قبر محکم میسازد، قبری که ریزش کند دینی نیست اسلامی نیست؛ فرمود: «و لَکِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ عَبْداً إِذَا عَمِلَ عَمَلًا أَحْکَمَه». این پیام دین است! فرمود مهندس هستی، محکم بساز؛ معمار هستی، محکم بساز؛ پیمانکار هستی، محکم بساز؛ برای مرده گورکَنی میکنی محکم بساز!

اگر نظام، نظام اسلامی است یعنی این؛ اگر مسئول آن نباشد اگر مردم این نباشند، این عمل به بیان پیغمبر و اسلام نیست؛ این اسلاممالی است نه اسلامی! فرمود: «و َلکِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ عَبْداً إِذَا عَمِلَ عَمَلًا أَحْکَمَه».

مجدداً این سانحه تلخ را تسلیت عرض میکنیم و امیدواریم هم مسئولین عاقل باشند هم مردم متدین باشند، تا هیچ کسی حادثه تلخ نبیند و امیدواریم ذات اقدس الهی همه داغدیدگان و مصیبتدیدگان را به احسن وجه و با لطف و کَرم خویش مورد عنایت قرار دهد!

غفر الله لنا و لکم و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته[3]

*اشاره آیت‌الله جوادی‌آملی در این پیام به مسئولان در واقع اشاره‌ای است به آن مقامات ذیربطی که در این قضیه مسئول تأیید استحکام و نظارت بر سازه متروپل بوده‌اند (از قبیل شهردار) اما مرتکب کم‌کاری، فساد یا ندانم‌کاری شده‌اند و نظام اسلامی هم اعلام کرده است که در بالاترین سطح با آنها برخورد می‌کند.

همچنین واژه مردم نیز در این اشاره علامه شامل آن پیمانکار و دیگرانی است که از خلل و فرج فضا یا مقولات فسادزا استفاده کرده و با تفکر بیمار و انگیزه اختلاسی خود دست به ایجاد سازه‌ای لرزان زدند که موجبات فاجعه متروپل را فراهم کرد.

پیام حکمت‌آمیز این مفسّر برجسته قرآن کریم در وجه دیگر خود مبیّن پاکی اسلام ناب و نظام اسلامی نیز هست. اسلام و نظام حکومتی منبعث از آن که حتی بر استحکام قبور هم تأکید دارد؛ چه رسد به ساخت محیط پیرامون انسان‌ها و تضمین آرامش و آسایش مردم در هر وجهی. پس فی‌النتیجه آنچه که در حادثه تلخ متروپل شاهد آن بودیم، نه اثر اسلام یا رفتار نظام حکومتی که اثر ایمان لرزان چند نفر از مردم و مسئولان بود که چنین فاجعه‌ای را آفرید.

برخورد قضایی با مسببان این حادثه اعم از مسئول یا شخص عادی و نیز برنامه‌ریزی برای محو بسترهای فسادزا از جمله اقداماتی است که در اقتفای حادثه عبرت‌آموز متروپل می‌تواند جامعه را در مقابل حوادثی اینچنین بیمه کند.

***

احتمال تکرار متروپل در کرج

انتقادات علامه جوادی‌آملی از فاجعه متروپل/ بوی "فتنه اقتصادی" در شامّه فرماندهان فتنه

نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج نسبت به وقوع حوادثی نظیر حادثه ساختمان متروپل شهر آبادان در آینده نزدیک در کرج هشدار داد.

به گزارش ایرنا، خانم مریم قهرمانی در این باره گفته است: ساختمانهای ناایمن در کرج بسیارند که حتی به تایید مهندسان ناظر رسیده و از شهرداری پایان کار دارند. تاییدیه‌هایی که حاصل اعمال فشار از سوی مالک و سازنده و بعضا تسامح و تساهل مهندسین مجری و ناظر است.

وی با طرح این سوال که سرنوشت مصوبه شورا در خصوص تخلیه ساختمان‌های مجاور گود حصارک چه شد؟ افزود: اینکه خطری بالقوه در قلب شهر محرز است و شهرداری نه تنها اقدامی برای رفع خطر در دستور کار ندارد بلکه مصوبه کمک هزینه انتقال ساکنین به منازل جدید تا رفع خطر نیز اجرا نمی‌شود را چگونه می‌توان توجیه کرد؟ مصداق ترک فعل و به خطر انداختن جان مردم چیست؟

ایرنا همچنین گزارش داده است: حدود 70 خانواده که در حاشیه یک گودبرداری غیر مجاز در حصارک کرج زندگی می‌کنند؛ از هفت سال پیش تاکنون به دلایل مختلف بلاتکلیف مانده و خانه های آنان دچار ترک‌خوردگی شده است. سال گذشته قرار بود مسوولان استانی و مدیریت شهری کرج با همراهی مالک پروژه گودبرداری نسبت به تامین مکان امن برای این خانواده‌ها اقدام کنند که تاکنون به نتیجه نرسیده است.[4]

*ما قضاوت درباره آنچه که عضو شورای شهر کرج گفته است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

خاصّه اینکه در این صحبت‌ها شاهد یک وعظ کلی نیستیم و عملا از یک پروژه دچار مشکل در حصارک کرج نام برده شده است که می‌تواند فاجعه‌ای به مراتب بزرگتر از حادثه متروپل را ایجاد کند.

در بحث صحبت‌های خانم قهرمانی البته قوه قضائیه بایستی بعنوان پیگیر اصلی این ماجرا وارد عمل شود.

***

1_ mshrgh.ir/1379990

2_ mshrgh.ir/1379990

3_ https://fa.shafaqna.com/?p=1380081

4_ irna.ir/xjJxTY

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    9 0
    خدایا...
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      21 7
      اصلاح طلبان بانیان وضع موجودند و اگر شورش بشود تیکه بزرگ شون گوش شان خواهد بود.
    • سامان IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      16 2
      افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته تحویل دادند حالا باید سکوت کنند تا دولت خرابکاری های آنها را آواربرداری و بازسازی نماید.
    • فرزاد IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      8 1
      سعید شریعتی سکوت کنه بهتره
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 0
      حادثه متروپل دیگه نباید اتفاق بیفته
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 4
      11:47 با این حساب اجازه بدید شورش بشه تا تیکه بزرگه گوش اصلاح طلب ها هم انجام بشه. وقتی شورش شد معلوم میشه.
    • حامد IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      4 2
      پاسخ به بانیان وض موجود: عمو جان بالاخره اصلاح طلب ها یه امیدی به فرار و پناهندگی دارند،اصولگراها رو بگو که از اینجا رانده و از آنجا مانده
    • فرزاد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      8 1
      اصلاح طلبان در واقع افساد طلبند
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 1
      دکتر رییس اعلام فرمودند فساد را از ریشه میخواهند خشک کنند.
    • سید IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      4 0
      مشمئز کننده تر از اصلاح طلبان آفریده نشده است!
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    12 6
    درود بر آیت الله جوادی آملی
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 1
      درود
  • خسارت محض IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    10 2
    برجام یک جنازه متعفن است خود روحانی و ظریف باید آنرا دفن می کردند شریعتی بهتره سکوت کند.
  • پررویی نجومی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    9 1
    غربگدایان 8 سال اقتصاد کشور و معیشت مردمو معطل برجام کردند و تورم 1000 درصدی سرسفره مردم گذاشتن بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند !
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    7 2
    درود بر مشرق
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    4 1
    درود
  • سید حسن IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    4 0
    آنچه باعث ریزش متروپل شد فقط و فقط سقف دافل استقامت چندین سقف بر روی پایه با دهنه دال بتی بالا ۱۰متر مشخصه فشار پیچشی ایجاد میکنه مانند یه میز پلاستیکی که شما یه پایه رو خیلی سنگین. کنی بار روی یه سمت یه پایه باشه با کوچکترین نیرو به لبه میز روی پایه سنگین پیچ میخوره تصویر ریزش متروپل همین رو میگه اما در اسکلت بهتره بهترین راه برای ایمن سازی خرک گذاری. تقسیم بار بر چند پایه با دال نهایت ۵متر هست
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    6 2
    امثال نجفی شهردار خانم کش این وضع را بوجود آوردند
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    7 0
    فرهنگ کم فروشی و خیانت و.. در هرکس و هر رده و هرمقامی ریشه در تربیت نسل و قومی دارد که در وجود آن قوم نهادینه شده است - آیا مربیان تربیت دینی نسل در امر تربیت نسل فعلی کارش را بدرستی انجام داده است ؟
  • عطا IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    5 0
    باعث و بانی وضع موجود افسادطلبان بنفش هستند باید همگی رو محاکمه کرد.
  • نام مستعار : مشكوك IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 6
    بنظر من در متروپل محكم سازى شده بود
    • سميرا IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 0
      نادان مشكوك اگر محكم سازى شده بود پس چرا ريزش كرد. حرف خودت را پس بگير
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    4 0
    تا مقدمات جهت جراحی اصلاحات اقتصادی صورت نگیرد عیر ممکنه اصلاحات وجراحی اقتصادی به سرانجام برسد-مقدمات شامل(ریشه کنی فساد خیانت جنایت غارتگری خودی ژنهایرتر اقاها واقازده ها....)
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    خدانکنه توی کرج تکرار بشه..
  • فرزین IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    4 2
    درود بر جناب آملی
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 4
    امکان ندارد هیچ سازه ای بدون ایجاد ترک و اعلام خطر ناگهان بریزد. من شک ندارم پای خرابکاری در بین است.
    • ناشناس IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 0
      من ... هم معتقد به خرابكارى بودم و هستم و مشروح نوشتم ولى خبرگزارى مصلحت ندانست غير قابل انتشار تشخيص داد. قطعا تكرارش كار درستى نيست. در عين حال ممكن است كار خبرگزارى درست باشد مشروط باينكه انرا به مسئولين منتقل كرده باشند.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    5 0
    آقای شریعتی مطمئن باش اگر شورشی شود اثری از خائنین به مملکت که در دامن اصلاح طلبان رشد کرده اند دیگر وجود نخواهد داشت
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    یکی از قصورهای دادستانها همین قماش شریعتی و.. هستند چرا اورا جلب و زندانی و پیشگیری از مفاسد این مجرمین نمی کنند و بعد از ایجاد خسارت و.. نوشدارو بعد زا مرگ سهراب است -
  • محمدایوب IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    5 2
    محضر استاد ارادت دارم ای کاش این خانه ساختن درلب خانه را درزمان آن هم لباس خود روحانی که بارها رهبری به او تذکر دادند در خصوص اعتماد به آمریکا واو تمامی امکانات دولت را تعطیل و همه را بر برجام گذاشت تا خود را پیروز میدان جا بزند همان طور که هنوز برجام نتیجه نداده بود وبه قول خودشان نتیجه اش صفر بود آنرا فتح الفتوح نامید وبرجام را خدا آورد گفت وکشور را به نابودی محض رساند متاسفانه آنروز ها همه خاموش بودند حتی برای رسیدن به برجام کربلایی امام حسین ع راتحریف کرد وگفت امام برای مذاکره به کربلا آمده بود وحتی آیات قرآن وسیره پیامبر راتحریف کرد اما دریغ از یک صدا از حوزه ومراجع عزیز وطلاب محترم اما اکنون
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 3
      شما فازت چیه..اصلا ایشون این و اون جدا کرد؟بابا حداقل امثال آیت الله جوادی را به عنوان ذخیره وارد داستان سیاه سیاست نکنید.
    • مومنی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 0
      سلام دوستان اگر دیدارهای آن زمان حضرت ایت الله جوادی آملی را جستجو کنند خواهند دید که همان دوران بود که حضرت آیت الله وطن فروشی را دیاثت دینی نامیدند
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    اصلاح طلبان ، نقش مزدور پیاده امریکارا علیه ملت ایران بازی می کنند، هرچه بیشتر خیانت کنند ، بیشتر منفور می شوند
  • علی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    شورش پای این ها وسط دوستی با آمریکا پای این ها وسط وطن فروشی پای این ها وسط اهانت به مقدسات پای این ها وسط دزدی پای این ها وسط فرار از دفاع مقدس پای این ها وسط زن کشی پای این ها وسط ازدواج سفید پای این ها وسط خیانت پای این پدر سوخت‌ها وسط به خود خدا قسم این اصلاح‌طلبان از منافقین بدترند نظام برای چه با این ها کوتاه می آید؟ هر مصیبت بر سر ملت و انقلاب می آید؟ به وسیله این جماعت بی دین آید
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟!
  • علی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    پیدایش و کارکرد برجام ، خیلی شبیه ارز جهانگیری (ارز ۴۲۰۰) است. هردو توسط دولت منحوس اصلاحات مطرح و اجرا شدند . هردو جز خسارت هیچ چیزی عاید کشور نکرند . هردو طرح هرچه جلوتر می روند ، خسارتشان بیشتر می شود . دولت جدید با هزینه زیاد در حال کم کردن خسارات ارز جهانگیری است و اگر فساد طلبان اجازه بدهند با دیپلماسی عزتمندانه ای که پیش گرفته خسارات طرح ذلت بار برجام راهم کنترل خواهد کرد . اگر هوچی گری های این جماعت طبل مسلک پرسروصدا و توخالی ، اجازه بدهد وگرنه باز کشور عزیزمان است و برجام ۲ و برجام ۳ !!!
  • علی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    فرایندی که اصلاح طلبان با اعتراضات رنگی موسوی کلید زدند ، با برجام روحانی ادامه پیدا کرد ، و اکنون با رسانه های هوچیگر این جریان ادامه دارد و تا به برجام ۲ و ۳ و نهایتاً به اوکراینزه کردن ایران عزیز نرسد ، کوتاه نمی آیند . گویی تمام رسالت این جریان همین است ! اما هوچیگران فساد طلب نظیر آشنا ، تاج‌زاده ، سعید شریعتی ، عبدی و ... بدانید که دیگر دست شما برای مردم رو شده . فقط عِرض خود می برید و زحمت حق طلبان می دهید
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    شقی شریعتی
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 0
      احتمالا اين نظر ناقص منتشر شده
  • س IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 1
    به فضل الهی وبه کوری چشم منافقین، انقلاب از این برهه نیز عبور خواهد کرد ان شالله
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      برهه حساس کنونی
  • عبدالله IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    واقعاًحیف از اکسیژن که افراد خوار و ذلیلی مانند شریعتی آن را استنشاق میکنند.
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    مهندس هستی، محکم بساز؛ معمار هستی، محکم بساز؛ پیمانکار هستی، محکم بساز؛ برای مرده گورکَنی میکنی محکم بساز! اگر مسئول آن نباشد اگر مردم این نباشند، این عمل به بیان پیغمبر و اسلام نیست؛
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    مهندس هستی، محکم بساز؛ معمار هستی، محکم بساز؛ پیمانکار هستی، محکم بساز؛ برای مرده گورکَنی میکنی محکم بساز!
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    مسئولان امنیتی وحکومتی تاکی بااین سرمایه های اسرائل ودست نشانده گان امریکاوانگلیس بانام اصلاح طلب واردوکشوررابه ۴۰سال قبل بردن می خواهندازادباشندومردم راگمراه وبه اشوب بکشند.
  • AU ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    چقدر از قلم و سخنان آقای جوادی آملی میآموزم و لذت میبرم، خدا برای ما حفظش کند و معرفت شناخت خودش را از طریق این عارفان بالله نصیب ما کند. آقای آملی دوست داشتنی است، هر چند برای بسیاری ناشناخته است اما اولیاء خدا را فقط خدا میشناسد.
  • احمد IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    مگر نه اینکه علماء پرچمدار تولید فکر و تفکر و جامعه اند.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 0
    نظر آقای جوادی عاملی درست نیست....دنیایی که ما آنها را استکبار و ملحد و مشرک و کافر می دانیم اما در همه چیز درست عمل می کنند چرا؟ چون به علم و قانون احترام می گذارند
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس