رژیم صهیونیستی از آزاد کردن اسیر فلسطینی سرباز می زند

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای دومین بار متوالی با درخواست آزادی " خلیل عواده" اسیر فلسطینی که به دلیل اعتصاب غذا حال عمومی وخیمی دارد، امتناع می ورزد. 

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ، موسسه " مهجه القدس " ضمن اعلام این مطلب افزود: عواده امروز (جمعه) برای هشتاد و ششمین روز متوالی در اعتراض به بازداشت اداری خود در اعتصاب غذای نامحدود بسر می برد. 

« قدوره فارس » رئیس باشگاه اسرای فلسطینی در گفت وگو با المیادین خاطرنشان کرد: عواده اسیر هر لحظه ممکن است در اثر اعتصاب غذا به شهادت برسد.  

نیروهای اشغالگر صهیونیست دوشنبه گذشته این اسیر فلسطینی اعتصاب کننده را به دلیل وخامت حال عمومی اش از زندان " عیاده " شهر الرمله به یک بیمارستان غیرنظامی واقع در مناطق اشغال شده در سال ۱۹۴۸ انتقال داد. 

باشگاه اسرای فلسطینی در اوایل ماه جاری میلادی خاطرنشان کرد : اداره زندان های رژیم صهیونیستی اسیر خلیل عواده را به بیمارستان « أساف هروفیه » انتقال داد در حالی که به شدت دچار ضعف شده بود. 

خاطرنشان می شود نیروهای صهیونیستی در ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ مصادف با دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ عواده را بازداشت کردند و به مدت شش ماه دستور بازداشت اداری وی صادر شد. 

عواده از سال ۲۰۰۲ تا کنون بارها توسط صهیونیست ها بازداشت شده و این پنجمین باری است که به اسارت نیروهای صهیونیستی درآمده است . وی متاهل و دارای چهار فرزند است. 

شایان ذکر است ، شماری از مردم فلسطین در ۱۸ آبان ۱۴۰۰ مقابل دفتر صلیب سرخ جهانی در شهر البیره در کرانه باختری در حمایت از اسرای فلسطینی اعتصاب کننده، تجمع کردند. 

همچنین تجمع دیگری نیز در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری در حمایت از اسرای اعتصاب کننده برگزار شد و شرکت کنندگان در این تجمع خواستار آزادی همه اسرای فلسطینی شدند. 

بازداشت اداری به بازداشت بدون محاکمه افراد گفته می شود. اطلاعات موجود حکایت از آن دارد که تقریبا ۵۳۰ زندانی از مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی در بازداشت اداری بسر می برند. 

باشگاه اسرای فلسطینی در همین رابطه در هفتم اردیبهشت سال جاری اعلام کرد : اگر اسرائیل با همین سرعت به بازداشت اداری فلسطینیان ادامه دهد، احتمالاً تعداد بازداشت‌شدگان اداری تا پایان سال میلادی ۲۰۲۲ به حدود ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    سرنگ هوا تنها راه چاره بدون درد بدون خونریزی لابد به کاری میکنه که برای چند بار زندانی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس