کد خبر 1380715
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
ترکیه

نیروهای امنیتی ترکیه، طی یک عملیات ویژه، یک تبعه رژیم صهیونیستی را در استانبول بازداشت کردند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای صهیونیست، عصر دیروز (جمعه، ۲۷ می)، از دستگیری شهروند ۴۷ ساله رژیم صهیونیستی که به همراه همسرش به شهر استانبول سفر کرده بود، خبر دادند.

وبگاه اسرائیلی «واللا» با انتشار این خبر نوشت: خانواده فرد بازداشت شده می‌گویند که موضوع دستگیری اشتباهی از سوی مقامات ترکیه است و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: در جریان این موضوع قرار داریم. فرد دستگیر شده، آزاد شد اما جزئیات بیشتری در این مرحله نمی‌توانیم ارائه دهیم.

بنا بر این گزارش، در یک تماس تلفنی با این فرد بازداشت شده اسرائیلی، از وی خواسته شد تا در ورودی هتلی که در آن اقامت داشت با فردی ملاقات کند. اما در بدو ورود به محل، ماموران امنیتی نقابدار به وی دستبند زده و او را دستگیر کردند و پیش از ان‌که در دادگاه استانبول مورد محاکمه قرار گیرد، تحت بازجویی قرار گرفت. 

وبگاه «وای نت» نیز نوشت که این شهروند اسرائیلی به اتهام پیدا کردن تلفن یک شهروند ترکیه که به نظر یک دیپلمات است در حین سفر با هواپیما به استانبول، دستگیر شد.

بیشتر بخوانید:

ترکیه و رژیم اسرائیل برای مذاکره بر سر از سرگیری فعالیت‌ اقتصادی توافق کردند

این در حالی است که نوامبر پیش نیز، مقامات ترکیه دو تبعه رژیم صهیونیستی را به دلیل تصویربرداری از کاخ ریاست‌جمهوری «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در استانبول دستگیر کرده بودند. اما چند روز بعد، این دو فرد آزاد و از ترکیه اخراج شدند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از آزادی این دو اسرائیلی، ادعا کرد این زوج اسرائیلی هیچ ارتباطی با نهادهای دولتی این رژیم ندارند و «بی‌گناه» هستند. لذا برای آزاد کردن این دو شهروند رژیم صهیونیستی در ترکیه، تلاش‌های مقام‌های تل‌آویو «در بالاترین سطوح» ادامه دارد.

به گفته وکیل این زوج، آن‌ها که احتمالاً نمی‌دانستند تصویربرداری از اقامتگاه اردوغان اقدامی غیرقانونی است، در دادگاه حاضر شده و فوراً به فلسطین اشغالی فرستاده شدند و تا ۶ ماه حق بازگشت به ترکیه را ندارند.

بازداشت پانزده فرد مظنون به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در اواخر اکتبر گذشته، ترکیه را درخصوص مسائل مرتبط با جاسوسی حساس‌تر کرده است.

۲۱ اکتبر گذشته، مقامات امنیتی ترکیه طی یک عملیات همزمان در چهار استان این کشور، ۱۵ متهم به جاسوسی برای موساد را دستگیر و اعلام کردند که فعالیت این جاسوسان موساد برای مدت یک سال زیر نظر بود و این افراد با موساد تبادل اطلاعات می‌کردند و در حال اقدام علیه امنیت ملی ترکیه بودند.

گفته می‌شود که این شبکه جاسوسی در حال جمع‌آوری اطلاعات از دانشجویان سوری و فلسطینی بویژه دانشجویان رشته‌های صنایع دفاعی، بودند. منابع رسانه‌ای اعلام کردند پس از آن‌که آنکارا به صورت رسمی از توقیف و بازداشت اعضای این شبکه جاسوسی موساد در خاک ترکیه خبر داد و اطلاعاتی در خصوص فعالیت اعضای این باند، منتشر کرد، یک هیأت از موساد به ترکیه سفر کرد تا در خصوص این امر به مقامات اطلاعاتی و امنیتی این کشور توضیح دهد.

اما مقامات رسمی رژیم صهیونیستی که اغلب به انتشار اخبار در خصوص دستگیری باندهای جاسوسی خود در دیگر کشورها، واکنشی نشان نمی‌دهند، این بار نیز سکوت پیشه کردند و پاسخی ندادند و تنها «رام بن باراک» نایب رئیس پیشین موساد و عضو کنونی کنست  مدعی شد که گزارش‌های ترکیه در این خصوص «مبالغه‌آمیز» است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 3
    تئاتر
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 4
    ترکیه را انگلیسیِ آریایی ساخت. و آمریکاییِ آریایی‌سوارش شد. و بدست ایرانیانِ کرد آریایی تجزیه میشود. عروسک‌خیمه‌شب‌بازی‌های‌آریایی ها
    • اراز CA ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      2 1
      چرت و پرت نگو برو اب دهنت را جمع کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس