به گزارش مشرق، اين كارگردان در پايان فيلمبرداري چهارمين ساخته سينمايياش «رسوايي» در گفتوگو با ايسنا، فيلم جديدش را با مضموني اجتماعي و تمي عرفاني-اخلاقي دانست واظهار كرد: فيلم من قصه شيخ صنعان و چيزهايي كه گفته ميشود نيست و سعي كردم كار جديدي بسازم.
وي درباره پيش بينياش از استقبال از اين فيلم، گفت: شرايط امروز سينما قابل پيش بيني نيست و ريزش مخاطب به شدت محسوس است و حتي نسبت به زمان اكران «اخراجيهاي 3 » ريزش مخاطب بيشتر شده است و در شرايطي هستيم كه داد همه در آمده است.
اين كارگردان ادامه داد: البته بخشي از فيلمها با اين مضمون چون با بودجه دولتي ساخته ميشده و عنوان معناگرا به آنها اتلاق ميشده دغدغه مخاطب نداشتهاند اما بودجه «رسوايي» كاملا در بخش خصوصي تامين شده و به خاطر همين سعي ميكنيم مخاطب با آن ارتباط برقرار كند اما ديگر دغدغه ركورد ندارم.
مسعود دهنمكي با بيان اينكه ريسك فيلمسازي به شدت بالا رفته است، گفت: به هر حال بايد اميد داشت و كار كرد. البته بخشي هم به آينده بر ميگردد و خانواده سينما كه بدنه آن را تشكيل ميدهند كه رزقشان از همين توليدات است و اگر قرار باشد توليدي هم نباشد سينما دچار مشكل ميشود.
اين كارگردان در بخش ديگري از اين گفتوگو درباره بازيگران «رسوايي» به ايسنا اظهار كرد: سعي كرديم نوع بازيها شبيه به «اخراجيها» نباشد بنابراين از طيف «اخراجيها» تنها شريفينيا ، عبدي و كاوياني در كار هستند كه اكبر عبدي گريم و بازي متفاوتي دارد و به فراخور فيلمنامه و كاركتري كه در نظر گرفته شده است مناسبترين گزينه براي ايفاي اين نقش بود.
وي با اشاره به موضوعات انتقادي كه در آثارش مطرح ميشود خاطرنشان كرد: مقولاتي در جامعه ما مانند فقر و تبعات آن و آسيبهايي كه جامعه در معرض آن قرار دارند وجود دارد كه بايد به آنها پرداخت. جنگ و دفاع مقدسي بود كه چيزهايي را اصلاح كرد پس نسل امروز چه ميشود و ما نسبت به قشر خاكستري جامعه چه مسئوليتي داريم؟
اين كارگردان ادامه داد: حرفهايي است كه درون مايه فيلم را تشكيل ميدهد و ديالوگهاي انتقادي داريم كه شايد مورد پسند خيليها واقع نشود بنابراين سعي كرديم به جاي اينكه رو و گزنده باشد، در دل داستان آورده شود تا تاثير گذار باشد.
عكس:بابك برزويه
وي در پاسخ به اين سوال كه مسعود دهنمكي نسبت به فيلم اولش چه تغييري كرده است، گفت: قطعا تجربهاش بيشتر شده است چرا كه تجربه خيلي مهم است مخصوصا براي كساني كه تجربي وارد كار ميشوند. از اول هم معتقد بودم تكنيك دست يافتني است و در فرم ساختار سعي كردم تجربياتي جديد داشته باشم.
اين كارگردان ادامه داد: طي ساخت اين چهار فيلم دوربينهاي جديدي را تجربه كردم، جلوههاي جديد كامپيوتري و نوع فيلمبرداري روي دست جنگي و همچنين تلفيق آدمهاي قديمي سينما با آدمهاي جديد، چيزهايي بودند كه به مرور در اين سالها به دست آمد و در اين فيلم هم به لحاظ فرم نسبت به سه كار قبلي تفاوت زيادي كردهايم.
وي درباره عدم حضور مديران و چهرههاي سينمايي در پشت صحنه اين فيلم برخلاف فيلمهاي قبلياش گفت: خيليها خودشان دوست داشتند بيايند و ما ممانعت نميكرديم كه اين به حساب سابقه من در جبهه هم بر ميگشت. اما فضاي اين كار متفاوت است ضمن اينكه احتياج داشتيم سرعت كار را بالا ببريم و سعي كرديم چنين حاشيههايي نداشته باشيم.
دهنمكي خاطرنشان كرد: با پيش توليدي چهار ماهه فيلمبرداري حدود يك ماه داشتيم كه تجربه جديدي براي كاهش هزينهها بود.
وي درباره اكران اين فيلم نيز اظهار كرد: بستگي به شرايط اكران دارد و شايد زودتر از جشنواره فيلم فجر آن را اكران كنيم.