واکنش طالبان به بیانیه شورای امنیت درباره افغانستان

طالبان در واکنش به بیانیه شورای امنیت مبنی بر لزوم لغو سیاست‌های محدود کننده علیه زنان در افغانستان گفت که چیزی بر خلاف باورهای مردم افغانستان به آن‌ها تحمیل نشده است.

به گزارش مشرق، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در واکنش به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت افغانستان، نگرانی‌های مطرح شده توسط این شورا پیرامون حقوق زنان در افغانستان را «غیرواقعی» خواند.

بلخی افزود که هیئت حاکمه افغانستان بر تامین تمامی «حقوق حقه زنان، کودکان و اقلیت‌ها در چارچوب آموزه‌های پذیرفته شده دینی و فرهنگی مردم افغانستان» متعهد است.

وی با اشاره به قانون تعیین شده درباره حجاب نیز گفت: «دولت رعایت حجاب اسلامی را در مطابقت با ارزش‌های دینی و فرهنگی جامعه و از خواسته‌های اکثریت زنان افغان می‌داند و تاکید دارد که هیچ امری مخالف باورهای دینی و فرهنگی جامعه اسلامی بر مردم افغانستان تحمیل نشده است».

سخنگوی وزارت خارجه طالبان با تاکید بر اینکه هیئت حاکمه افغانستان به آزادی دینی ملت‌ها و حل مشکلات از طریق گفت‌وگو باور دارد، از دیگر کشورها نیز خواست تا به ارزش‌های دینی و فرهنگی مردم افغانستان احترام بگذارند.

بلخی همچنین از تصمیم کشورهای عضو شورای امنیت مبنی بر احیای نظام بانکی و مالی افغانستان استقبال کرد و بار دیگر از آمریکا خواست تا دارایی‌های توقیف شده این کشور را بدون قید و شرط آزاد کرده و هرگونه محدودیت اقتصادی علیه افغانستان را حذف نماید.

شورای امنیت سازمان ملل پیش از این در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که محدودیت‌های طالبان از جمله در زمینه دسترسی به تحصیل، اشتغال، آزادی رفت و آمد، مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان در زندگی عمومی، با انتظارات جامعه جهانی و تعهدات طالبان در قبال مردم افغانستان در تضاد است.

این شورا همچنین از طالبان خواسته بود تا «به سرعت از سیاست‌ها و اقداماتی که در حال حاضر حقوق بشر و آزادی‌های اساسی زنان و دختران افغان را محدود می‌کند، عقب‌نشینی کند».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 1
    انشالله بزودی ممیرید همتون
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 5
      این تروریست ها ، وحوش طالب و حقانی وصل به پاکستان هستند تمامی ندارند هر چقدر بمیرن دوباره از پاکستان نیروی جدید بهشون اضافه میشه
  • هزاره IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    گروه افراطی تروریستی طالبان و حقانی نماینده مردم و اقوام هزاره و تاجیک و اوزبک و پشتون و دیگر اقوام افغانستان نبوده و نیست ، بله مردم و اقوام افغانستان مسلمان هستند ولی در کجای قوانین اسلام‌ با تحصیل و علم آموزی دختران و زنان مخالفت شده که گروه افراطی تروریستی طالبان و حقانی ها تحت نام اسلام‌ مانع تحصیل دختران و زنان افغانستانی شدن ؟ سران طالبان و حقانی ها یک گروه افراطی قومگرا قبیله پرست قوم پرست هستند که تحت کنترل و هدایت سازمان اطلاعات پاکستان هستند و اسلام‌ را دستاویز رسیدن به قدرت و حکومت افغانستان کردند ، هر کسی هم مخالف این تروریست های افراط گرا باشد مورد اتهام و لعن و نفرین و انتحار این افراط گرایان واقع می‌شود حتی در همین فضای مجازی هم طاقت شندین انتقاد ندارند همین که از گروه تروریستی طالبان سخنی بگویید مورد لعن و نفرین و اتهام با القاب ملهد و منافق و .... تکفیر می‌کنند و بصورت مجازی زیر پست و کامنت مخالفین انتحار مجازی می‌کنند ...
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      بله متاسفانه من هم بارها دیدم قوم پرستان اوغان زیر هر کامنت و اظهار نظری که مخالفتی با افراط گرایان طالبان حقانی بینند بلافاصله نویسنده پست و کامنت رو لعن و نفرین تکفیر میکنید حکم کافر بودن صادر می‌کنند و انتحار و ترور مجازی قرار می دهند ، چنانچه این جماعت افراطی تکفیری قدرت بگیرند افغانستان و کل منطقه رو نا امن خواهند کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس