اظهارات «گوترش» درباره تهدید تروریسم در افغانستان تحریک‌آمیز است

سرپرست وزارت خارجه‌ دولت موقت طالبان امروز در دیدار با رئیس «یوناما»، اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون «تهدید تروریسم در افغانستان» را «تحریک‌آمیز» خواند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آوا، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد: امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه با دبورا لاینز رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در امور افغانستان «یوناما» در کابل دیدار کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در این باره اعلام کرد: «امیر خان مقتی» در این دیدار نگرانی خود در خصوص تهدید و انسجام مجدد برخی گروه ها در افغانستان را رد کرد و گفت که «افغان‌ها چنین اظهاراتی را تحریک‌آمیز و تبلیغ در راستای منافع گروه های تخریبی می پندارند. دولت افغانستان به احدی اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور علیه کشورهای دیگر استفاده کند.

نمایندگی سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز اعلام کرد که «دبورا لاینز» پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان با سرپرست وزارت خارجه طالبان در مورد تلاش ها پیرامون حمایت از منافع و حقوق همه گروه های افغان، پیشرفت در چالش های اقتصادی و آماده‌سازی فعالانه برای بازگشت همه دختران و پسران به مدارس گفتگو و رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اخیراً گفته بود که «تروریسم از افغانستان به خارج از این کشور در حال گسترش است و این امر نشان می‌دهد که تروریست‌ها در بهره‌برداری از خلاء قدرت مهارت دارند».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس