تعیین صلاحیت واحدهای پولشویی بانک‌ها به وزارت اقتصاد واگذار شد

وزارت اقتصاد اعلام کرد: از این پس صلاحیت تخصصی مسئولان واحدهای مبارزه با پولشویی بانک‌ها و مؤسسات غیر بانکی باید توسط مرکز اطلاعات مالی این وزارتخانه احراز شود.

به گزارش مشرق، وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از این پس صلاحیت تخصصی مسئولین واحدهای مبارزه با پولشویی بانک‌ها و مؤسسات غیر بانکی باید توسط مرکز اطلاعات مالی این وزارتخانه احراز شود.

این تصمیم بنا بر ابلاغیه «دستورالعمل تبصره ۶ ماده ۳۷ آئین نامه اجرای ماده ۱۴ قانون مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اتخاذ و اعلام شده است.

این دستورالعمل که به شرح ساختار، شرایط و احراز صلاحیت مسئولان واحدهای پولشویی در بانک‌ها و مؤسسات مالی می‌پردازد، طی جلسات متعدد کارشناسی با حضور نمایندگان بانک مرکزی توسط مرکز اطلاعات مالی تدوین گردید که جهت ابلاغ به بانک مرکزی ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل، صلاحیت تخصصی مسئولان واحدهای مبارزه با پولشویی بانک‌ها و مؤسسات غیر بانکی باید توسط مرکز اطلاعات مالی احراز شود.

همچنین بر این اساس بانک‌ها و مؤسسات مالی موظف هستند، تا دسترسی‌های لازم و زیر ساخت‌های مناسب را با توجه به ساختار و گستردگی شخص مشمول بر اساس این واحدها فراهم آورند.

مسئولان واحدهای مبارزه با پولشویی این مؤسسات مستقیماً زیر نظر مدیر عامل فعالیت می‌کنند.

شایان ذکر است که مرکز اطلاعات مالی مکلف است بر حسن اجرای این دستورالعمل نظارت نموده و نتایج ارزیابی‌ها را به شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تأمین مالی تروریسم که به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌گردد، ارائه کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس